ПРОБЛЕМИ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ У СФЕРІ ОСВІТИ В КОВІДНИЙ ПЕРІОД
DOI:
https://doi.org/10.32689/2523-4625-2021-1(60)-7Ключові слова:
тенденції змін в умовах COVID-19, особливості онлайн навчання, освітній процес, «Zoom втома», цифрові платформиАнотація
Мета роботи. У статті здійсненно аналіз та окреслено тенденції змін та реагування на них в умовах COVID-19, акцент на освітній процес. Методологія. Дослідження розпочалося з комплексного аналізу управління, актуальних, нагальних проблем, що мало на меті здійснити пошук напрямів розвитку ефективної системи управління та визначити подальші напрями адаптації та окреслити тенденції змін та реагування на них в умовах COVID-19, акцентуючи увагу на освітній процес. За основу було взято аналітичний аналіз нормативно-правових актів й наукових праць з використанням контент-аналізу, структурно-функціонального, системного, компаративного та абстрактно-логічного методів. Наукова новизна. Виходячи з цілі статті, аналізу змін, що стосуються порушення попередніх операційних моделей, такі як дистанційна робота та впровадження цифрових технологій, які є на часі й потенційно можуть тривати після пандемії, важливим завданням стало з’ясування та розуміння обставини пандемії COVID-19 та того, як організації та співробітники будуть підтримувати себе в «новій нормі» після COVID-19. Внаслідок цього було визначено, низку переваг та певних недоліків навчання. Безумовною перевагою є те, що воно дешевше ніж звичайний процес навчання. Проте, до можна виокремити такі перешкоди та особливості з якими стикнулися студенти та викладачі: обмежене використання цифрових платформ лише в певних можливостях доступу (обмеження за часом, вимоги технічної реалізації, тощо); обмежені можливості у використанні цифрових платформ під час навчального процесу як вчителів, учнів, так і батьків; сигнальні обмеження (якість та швидкість Internet зв’язку) під час проведення навчальної діяльності; студенти, як правило, залишають уроки, тому що немає віч-на-віч викладання та навчання; проблемним є виконання завдань в команді тощо. Висновки. Так, було окреслено особливості онлайн навчання: особливість сприйняття інформації здобувачами; відсутність «природного» візуального контакту та аналіз онлайн платформ для освітніх цілей; додаткове навантаження на викладачів та здобувачів; «Zoom втома»; відсутність чітко визначених уніфікованих правил викладання в умовах пандемії; необхідність опанування нових дієвих методів та інструментів викладання тощо. Було окреслено основну проблематику навчального процесу: недостатньо якісний Інтернет; пасивність здобувачів; оцінювання досягнень здобувача; мотивація здобувачів; активне утримування уваги здобувачів; зворотній зв’язок; мотивація викладачів; списування; технічні проблеми; пасивність викладачів; інші. Організації та співробітники мають розвиватися впродовж усього періоду пандемії, он-лайн навчання, впроваджувати технологічні інновації, змінювати засоби масової інформації для вивчення освітніх програм, необхідність здійснення ефективної реалізації політики дистанційної роботи та планів цифрової трансформації, загальне збільшення гнучкості організацій і співробітників у питаннях прийняття нових рішень, що робить їх більш відкритими для інновацій.
Посилання
Аристотель. Політика / пер. з давньогр. та передм. О. Кислюка. К.: Основи. 2000. 239 с.
Бауман З. Текучая современность / пер. с англ. под ред. Ю.В. Асочакова. СПб.: Питер, 2008. 240 с.
Бек У. Общество риска. На пути к другому модерну / пер. с нем. В. Седельникова и Н.Федоровой; Послесл. А.Филиппова. М.: Прогресс Традиции, 2000. 384 с.
Бодрийяр Ж. Символический обмен и смерть. М. : Добросвет, 2000. 387 с.
Бодрийяр Ж. Общество потребления. М. : Республика, Культурная революция, 2006.
Орел М.Г. Теоретичні основи державного управління у сфері політичної безпеки: монографія. Київ : «Поліграф плюс», 2019. 320 с.
Raghavan Aarthi, Mehmet Akif Demircioglu, and Serik Orazgaliyev. 2021 Covid 19 and the New Normal of Organizations and Employees: An Overview’, Sustainability, 13: 11942. URL: https://www.mdpi.com/20711050/13/21/11942.
Murugan, S., Rajavel, S., Aggarwal, A.K., Singh, A. Volatility, uncertainty, complexity and ambiguity (VUCA) in context of the COVID 19 pandemic: Challenges and way forward. Int. J. Health Syst. Implement. Res. 2020. № 4. P. 10–16.
Worldometer. URL: https://www.worldometers.info/coronavirus/
Kniffin K.M., Narayanan J., Anseel F., Antonakis J., Ashford S.P., Bakker A.B., Bamberger P., Bapuji H., Bhave D.P., Choi V.K. et al. COVID 19 and the workplace: Implications, issues, and insights for future research and action. Am. Psychol. 2021. № 76. P. 63.
Teleworking during the COVID 19 Pandemic and Beyond: A Practical Guide. URL: https://www.ilo.org/wcmsp5/groups/public/ed_protect/ protrav/ travail/documents/instructionalmaterial/wcms_751232.pdf
Schuster C., Weitzman, L., Sass Mikkelsen, K., Meyer Sahling, J., Bersch, K., Fukuyama, F., Paskov, P., Rogger, D., Mistree, D., Kay, K. Responding to COVID 19 Through Surveys of Public Servants. Public Adm. Rev. 2020. № 80. P. 792–796.
Ansell C., Sørensen E., Torfing J. The COVID 19 pandemic as a game changer for public administration and leadership? The need for robust governance responses to turbulent problems. Public Manag. Rev. 2020. № 23. P. 1–12.
Ahmad A., Alshurideh M.T., Al Kurdi B.H., Salloum S.A. Factors Impacts Organization Digital Transformation and Organization Decision Making During Covid19. Ansell, C., Sørensen, E., Torfing, J. The COVID 19 pandemic as a game changer for public administration and leadership? The need for robust governance responses to turbulent problems. Public Manag. Rev. 2020. № 23. P. 1–12.
Dar M.A., Gladysz B., Buczacki A. Impact of COVID19 on Operational Activities of Manufacturing Organizations A Case Study and Industry 4.0 Based Survive Stabilise Sustainability (3S) Framework. Energies. 2021. № 14. P. 1900.
There Is No Returning to Normal After COVID 19. But There Is a Path Forward. URL: https://www.weforum.org/agenda/2020/04/covid19three horizonsframework/
Rai S.S., Rai S., Singh N.K. Organizational resilience and social economic sustainability: COVID 19 perspective. Environ. Dev. Sustain. 2021. P. 1–18.
John J., Thakur R. Long term effects of service adaptations made under pandemic conditions: The new «post COVID 19» normal. Eur. J. Mark. 2021. № 55. P. 1679–1700.
Teng Calleja M., Caringal Go J.F.; Manaois J.O., Isidro M., Queenie Y., Zantua R.M.S. Examining organizational response and employee coping behaviors amid the COVID 19 pandemic. J. Behav. Sci. 2020. № 15. P. 34–50.
Lisnani L., Putri R.I.I., Zulkardi and Somakim. Designing Moodle features as e learning for learning mathematics in COVID 19 pandemic. URL: https://iopscience.iop.org/article/10.1088/17426596/1657/1/012024
NCTM 2008 The role of technology in the teaching and learning of mathematics. URL: http://www.nctm.org/about/content.aspx?id=14233
Noawanit S. F., Jintavee K., Bundit P., Maneerat L. E learning system to enhance cognitive skills for learners in higher education. Procedia Social and Behavioral Sciences. 2015. № 174. P. 667–673.
Arkorful V., Abaidoo N. The role of e learning, the advantages and disadvantages of its adoption in higher education. International Journal of Education and Research 2014. № 2(12). P. 397–410