МОДЕЛІ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Олег БІЛИК

DOI:

https://doi.org/10.32689/2523-4625-2022-2(62)-3

Ключові слова:

моніторинг у сфері освіти, управління якістю освітнього закладу, інформаційна техно- логія моніторингу, автоматизована система моніторингу (АСМ), принципи TQM-ідеології.

Анотація

У статті розглядаються моделі автоматизованої системи моніторингу в сфері освіти, яка базується на сучасному підході до оцінювання якості освіти та враховує всі аспекти освітнього моніторингу. Актуальність роботи обумовлена необхідністю розробки інформаційної технології моніторингу якості закладу освіти та автоматизованої системи, що реалізує цю технологію. Метою дослідження є підвищення ефективності управління закладом освіти шляхом розробки інформаційної технології моніторингу якості закладу, що базується на ідеології тотального управління якістю (TQM) та створення автоматизованої системи моніторингу (АСМ), яка реалізує цю технологію. Загальні підходи до створення інформаційної технології моніторингу якості освіти базуються на принципах TQM-ідеології. Для опису моделей процесів інформаційної технології якості освіти використовується апарат абстрактної алгебри. Для опису структурних і функціональних моделей АСМ використовується апарат теорії автоматів. Для опису і дослідження підсистем АСМ використовується апарат теорії шкал, математичної статистики. У роботі запропоновано квалітивні моделі закладу освіти, які базуються на основних принципах ідеології тотального управління якістю, забезпечують комплексний і деталізований опис аспектів якості освіти; моделі даних моніторингу, які враховують особливості різних видів моніторингу і забезпечують ефективну організацію підсистем оброблення, зберігання і візуалізації даних; моделі автоматизованої системи моніторингу якості освіти та її підсистем, які є основою для створення комп‘ютерних систем, що забезпечують більш досконалий рівень управління якістю освітнього закладу.

Посилання

Волобуєва, Т. (2004). Моніторинг якості освіти учнів:регіональна програма “Моніторинг якості освіти”. Т. Волобуєва, Л. Чернікова. Моніторинг якості освіти: становлення та розвиток в Україні: реком. з освіт. політики, під заг. ред. О.І. Локшиної, К.: “К.І.С.”, с. 64-78.

Єрмола, А.М. (2008). Технологія моніторингу якості освіти. Х.: Курсор, с. 173.

Коваленко,О. (2006). Упровадження моніторингу якості освіти. О. Коваленко, О. Макаренко. Моніторинг:практика впровадження. Р.С. Яковлєва, Н.В. Денисова, О.В. Коваленко та ін.; упоряд. Л.Г. Чернігова (2005). К.:“Плеяди”, с. 71-84. Відкритий урок. Методична робота. Вип. 3/4.

Лунячек, В.Е. (2004). Використання факторно-критеріальних моделей для оцінки стану інформатизації загальноосвітнього навчального закладу. Комп‘ютер у школі та сім‘ї. № 1, с. 41-43.

Паращенко,Л., Леонський,В.(2004). Моніторинг якості роботи навчального закладу: модель моніторингу роботи Київського ліцею бізнесу з використанням комплексної ІС «LECOS».У кн. Моніторинг якості освіти: становлення та розвиток в Україні: Рекомендації з освітньої політики.Під заг. ред. О.І. Локшиної , К.: «К.І.С.», 160 с.

Яковлєва, Р.С.(2005). Моніторинг у системі роботи вчителя. Моніторинг: практика впровадження. Р.С. Яковлєва, Н.В. Денисова, О.В.К оваленко та ін.; упоряд. Л.Г. Чернігова. К.: “Плеяди”, с. 4-17. Відкритий урок. Методична робота. Вип. 3/4.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-07

Як цитувати

БІЛИК, О. (2022). МОДЕЛІ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ. Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Політичні науки та публічне управління, (2(62), 22-27. https://doi.org/10.32689/2523-4625-2022-2(62)-3