ТЕОРЕТИЧНІ ПІДХОДИ ДО ЗМІСТУ ТА СУТНОСТІ ПОНЯТТЯ «КОРПОРАТИВНА СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ»

Автор(и)

  • Вікторія АНДРІЯШ
  • Світлана ВЕРБА

DOI:

https://doi.org/10.32689/2523-4625-2023-2(68)-1

Ключові слова:

відповідальність, соціальна відповідальність, корпоративна соціальна відповідальність, корпорація, бізнес

Анотація

В статті розглянуто виникнення та формування поняття «корпоративна соціальна відповідальність». Визначено систему ключових понять, базових положень та підходів, що формують категоріальне поле корпоративної соціальної відповідальності. Проведено теоретичну інтерпретацію поняття «корпоративної соціальної відповідальності». Наголошено, що з початку виникнення та поширення в науковому обігу, поняття «корпоративної соціальної відповідальності» використовувалося виключно як політику взаємовідносин з працівниками підприємств, своєчасну виплату заробітної плати, сплату податків. Встановлено, до поняття «корпоративної соціальної відповідальності» зазвичай розглядається як один з елементів сталого розвитку. Розглянуто особливості використання в управлінській практиці різних трактувань поняття «корпоративної соціальної відповідальності». Проаналізовано основні характерні особливості корпоративної соціальної відповідальності; рівні корпоративної соціальної відповідальності. Особливу увагу надано особливостям внутрішньої та зовнішньої корпоративної соціальної відповідальності. Приділено увагу рівням соціальної відповідальності бізнесових структур. Крім того, розглянуто питання поняття та видів мотивації корпоративної соціальної відповідальності бізнесу в сучасних умовах. Встановлено, що на сьогодні все ще відсутнє загальноприйнятне поняття «корпоративної соціальної відповідальності». У численних дослідженнях та в практичної діяльності різних корпоративних структур на сьогодні існує значна кількість різних трактувань та понять. У широкому розумінні – це вплив бізнесу на суспільство. Організації, які оперують у сфері корпоративної соціальної відповідальності, визначають це поняття по-різному. Однак, найбільш прийнятним є підхід за якого корпоративна соціальна відповідальність розглядається як відповідальність підприємства перед славними працівниками та іншими підприємствами, з якими їй доводиться стикатися під час власної діяльності.

Посилання

Денисенко Л., Заєць Т. Вплив корпоративної соціальної відповідальності на корпоративне управління. Вісник Хмельницького національного університету № 5. Т. 1. «Економічні науки». 2012. С. 134–136.

Котлер Ф., Лі Н. Корпоративна соціальна відповідальність. Як зробити якомога більше добра для вашої компанії та суспільства. Київ. 2005. 302 с.

Мазуренко В., Засенко О. Сучасна концепція корпоративної соціальної відповідальності у міжнародному бізнесі. Ефективна економіка. 2012. № 6. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2012_6_17.

Матвійчук Л., Ткач К. Генеза концепцій корпоративної соціальної відповідальності. Вісник Мукачівського державного університету. Вип. № 6. 2016. С. 332–337.

Соціальна відповідальність: теорія і практика розвитку : монографія / [А. М. Колот, О. А. Грішнова та ін.] ; за наук. ред. д-ра екон. наук, проф. А. М. Колота. Київ. 2012. 501 с.

Business for Social Responsibility. Overview of Corporate Social Responsibility. Geneva. 2003. 28 р.

Fukuyama F. Social Capital and Civil Society. IMF Working Paper WP/00/74. 2000. 165 p.

Garriga E., Untangling D. The Jungle of Corporate Social Responsibility Theories. Journal of Business Ethics. 2004. pp. 51–71.

Promoting a European framework for corporate social responsibility. Green Paper. European Commission, Directorate-General for Employment and Social Affairs Unit EMPL. D.1. 2001. 44 р.

Simon Z., Sabapathy J., Dossing Н., Swift Т. Responsible Competitiveness. Corporate Responsibility Clusters in Action. January. 2003. 120 p.

The Challenges of Corporate Social Responsibility. Towards Constructive Partnership. The Phillip Morris Institute for Public Policy Research ASBL. Brussels, Belgium, 2000. 220 р.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-06

Як цитувати

АНДРІЯШ, В., & ВЕРБА, С. (2023). ТЕОРЕТИЧНІ ПІДХОДИ ДО ЗМІСТУ ТА СУТНОСТІ ПОНЯТТЯ «КОРПОРАТИВНА СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ». Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Політичні науки та публічне управління, (2(68), 7-11. https://doi.org/10.32689/2523-4625-2023-2(68)-1

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають