ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ОСВІТНЬОГО КОМПОНЕНТУ «ГЕНДЕРНА ПСИХОЛОГІЯ»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/maup.psych.2021.3.22

Ключові слова:

форма організації навчання, гендерна психологія, форми організації навчання з гендерної психології

Анотація

У статті автором уточнено зміст поняття «форма організації навчання», з’ясовано роль форм навчання студентів під час вивчення освітнього компоненту «Гендерна психологія» у формуванні майбутнього конкурентоздатного фахівця із егалітарним світоглядом, умінням протистояти гендерним стереотипам та здатністю здійснювати професійну діяльність на засадах гендерного підходу. Здійснено аналіз форм організації навчання студентів під час вивчення освітнього компонента «Гендерна психологія». Розглянуто такі форми організації навчання студентів: конкурс студентських есе «Батьки – частина нашого світу» у номінаціях «Моя мама – професіонал» та «Мій люблячий тато»; масові відкриті онлайн-курси на інтернет-платформах Prometheus, Academic Earth, EDX, TED; гендерний кінозал з добіркою фільмів до кожної теми освітнього компонента; граодорож гендерними планетами «Маскуліність», «Феміність», «Андрогінність»; тренінг з формування гендерно-чутливої поведінки особистості з метою навчання культури толерантної поведінки; науковий студентський гурток «Гендер на тендер», спрямований на з’ясування й розуміння причин і наслідків соціокультурної та гендерної проблематики; круглий стіл «Впровадження гендерного підходу в діяльність сучасного закладу освіти» для публічного висвітлення та обговорення актуальних проблем гендерних досліджень на всіх рівнях освіти. Розкрито зміст та особливості організації зазначених форм навчання студентів. Обґрунтовано доцільність їх використання під час вивчення освітнього компонента «Гендерна психологія». Визначено, що впровадження означених форм організації навчання сприятиме розвитку навичок систематичного та критичного аналізу гендерних проблем, виявленню та протидії гендерним стереотипам, а також формуванню недискримінаційного середовища та готовності вийти за рамки традиційних соціально-рольових уявлень. Метою статті є визначення форм організації навчання студентів під час вивчення освітнього компоненту «Гендерна психологія» та конкретизація змісту й особливостей їх організації. Висновки. Обґрунтовано впровадження форм організації навчання студентів під час вивчення освітнього компоненту «Гендерна психологія» з метою формування толерантного ставлення до осіб, що мають гендерні відмінності та уміння цінувати й поважати різноманітність та мультикультурність.

Посилання

Головенкін В.П. Педагогіка вищої школи : підручник. Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2019. 290 с.

Калашнікова Л.М., Жерновникова О.А. Педагогіка вищої школи у схемах і таблицях : навчальний посібник. Харків, 2016. 260 с.

Гладуш В.А., Лисенко Г.І. Педагогіка вищої школи: теорія, практика, історія : навч. посіб. Дніпропетровськ, 2014. 416 с.

Штылева Л.В. «Традиционные ценности» и цели гендерной социализации молодежи в изменяющемся российском обществе: проблема релевантности ориентиров. Воспитательная работа в школе. 2015. № 7. C. 6–18.

MOOC pedagogy: the challenges of developing for Coursera. ALT blog. 2012. URL: https://altc.alt.ac.uk/blog/2012/08/mooc-pedagogy-the-challenges-of-developing-for-coursera/.

Жінки та чоловіки: гендер для всіх. PROMETHEUS. URL: https://courses.prometheus.org.ua/courses/IRF/101/2015_T2/about.

Я знаю гендер. PROMETHEUS. URL: https://courses.prometheus.org.ua/courses/coursev1: UNW+GENDER101+2020_T3/about.

Online certificate programs in gender diversity. Academic Earth. URL: https://academicearth.org/onlinedegrees/certificate-in-gender-diversity/.

Psychology of political activity: Women are changing the world. EDX. URL: https://www.edx.org/course/psychology-of-political-activism-women-changing-th?index=product&queryID=bb3da6be04631f86ce5f76560ea63843&position=1.

Gender. TED. Ideas worth spreading. URL: https://www.ted.com/talks?sort=relevance&q=gender.

Дмитрієва М.М. Жіночий кіноклуб: методичні рекомендації. Київ, 2012. 76 с.

Мешко Г.М. Вступ до педагогічної професії : навч. посібник. Київ : Академвидав, 2010. 200 с.

Практикум по гендерной психологии / под ред. И.С. Клециной. Санкт-Петербург : Питер, 2003. 479 с.

Соціально-просвітницькі тренінги з формування мотивації до здорового способу життя та профілактики ВІЛ/СНІДу : навч.-метод. посібн. / за ред. С.В. Страшка. 2-е вид., перероб. і допов. Київ : Освіта України, 2006. 260 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-21

Як цитувати

ТАФІНЦЕВА, С. (2022). ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ОСВІТНЬОГО КОМПОНЕНТУ «ГЕНДЕРНА ПСИХОЛОГІЯ». Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Психологія, (3 (52), 155-161. https://doi.org/10.32689/maup.psych.2021.3.22