ВЗАЄМОЗАЛЕЖНІСТЬ ЗДІБНОСТЕЙ І ПОТРЕБ У РОЗВИТКУ ТЕОРІЇ МОТИВАЦІЇ

Автор(и)

  • А. О. ХРАЩЕВСЬКИЙ

Анотація

Здібності людини — це властивості особистості, які зумовлюють успішність навчання конкретній діяльності та можливості її вдосконалення. На підставі розгляду таких потреб, як порушення рівноваги психофіологічної і нервово-психічної систем людини (природно-науковий підхід), та як форми суспільних відносин (соціально-філософський підхід), відзначено, що потреби спонукають людину до цілеспрямованої, активної діяльності, мобілізують її здібності й сприяють їх використанню. Здібності нарощуються у процесі трудової діяльності, формуючи нові потреби, які на кожен певний момент є сутністю мотивів діяльності людини, її реальної поведінки. Таким чином, в об’єктивному процесі взаємодії здібностей і потреб мають формуватися мотиви та поведінка людини. Це допомагає попередити амбіціозні вимоги і девіантні відхилення у діяльності працівників, спрямовує менеджмент на створення обґрунтованих, реальних стимулів до мотивованої продуктивної праці персоналу.

Посилання

Автономов В. С. Модель человека в экономической науке / В. С. Автономов. — СПб.: Экономическая шк.; Высш. шк. экон., 1998. — 230 с.

Аникин А. В. Юность науки / А. В. Аникин. — М.: Политиздат,1979. — 367 с.

Анциферова Л. І. Психологія формування та розвитку особистостей / Л. І. Анциферова. — К.: Звання — Прес, 2002. — 217 с.

Аристотель. О душе / Аристотель. — М.: Мысль, 1937. — 268 с.

Бенеке Ф. Э. Руководство к воспитанию и учению /Ф. Э. Бенеке. — СПб.: Наука, 1871. — Ч. 1. — 374 с.

Бодалев О. О. Психология о личности / О. О. Бодалев. — М.: Мысль,1987. — 188 с.

Бэкон Ф. Новая Атлантида. Опыты и наставления нравственные и политические / Ф. Бекон.— М.: Мысль, 1954. — 218 с.

Гельвеций К. А. О человеке, его умственных способностях и его воспитании / К. А. Гельвеций. — М.: Мысль, 1938. — 264 с.

Гоббс Т. Левиафан, или материя, форма и власть государства церковного и гражданского / Т. Гоббс.— М.: Наука, 1963. — 284 с.

Грановская Р. М. Элементы практической психологии/ Р. М. Грановская. — Ленинград: ЛГУ, 1984. — 392 с.

Дидро Д. Собрание сочинений / Д. Дидро. — М.: Партиздат, 1956. — Т. 2. — 371 с.

Добреньков В. И. История зарубежной социологии. Французская социологическая школа / В. И. Добреньков, А. И. Кравченко. — М.: Наука, 2000. — 264 с.

Ермоленко А. В. Педагогика и психология / А. В.Ермоленко, Б. З. Вульфов. — М.: Высшее образование, 2005. — 430 с.

Кравченко А. И. Социология труда в ХХ веке / А. И. Кравченко. // Историко-критический очерк. — М.: Наука,1987. — 248 с.

Крылов А. А. Психология / А. А. Крилов. — М.: Проспект, 2000. — 318 с.

Лейбниц Г. В. Новые опыты о человеческом разуме/ Лейбниц Г. В. — М.: Изд. Акад. наук СССР, 1956. — 217 с.

Локк Дж. Избранные философские произведения / Дж. Локк. — М.: Наука, 1960. — Т. 1. — 348 с.

Мальтус Т. Антология экономической классики / Т. Мальтус, Д. Кейнс, Ю. Ларин. — М.: Эконов — Ключ, 1993. — 486 с.

Маркс К. Капитал. Критика политической экономии / К. Маркс, Ф. Энгельс. // Т. 3. Процесс капиталистического производства, взятый в целом. — Ч. 1. — Отд. 2. Превращение прибыли в среднюю прибыль. — М.: Политиздат, 1970. — С. 189—218.

Мейман Э. Очерк экспериментальной педагогики / Э. Мейман. — М.: Мысль,1922. — Т. 2. — 274 с.

Маркс К. Собрание сочинений: [В 50-ти т. Перевод] / К. Маркс, Ф. Энгельс. — М. Прогресс, 1984. — Т. 18. — С. 271.

Платонов К. Проблемы способностей / К. Платонов. — М.: Наука, 1972. — 312 с.

Прозоров П. И. История греческой литературы / П. И Прозоров. — М.: Изд-во Акад. наук СССР, 1955. — Т. 2. — 488 с.

Радищев А. Н. Избранные философские сочинения / А. Н. Радищев— М.: Мысль, 1949. — 286 с.

Самуэльсон П. Экономика: Учеб. / П. Самуэльсон, В. Нордхаус; пер. с англ. — М.: БИНОМ, 1997. — 800 с.

Торицын Т. М. Учение Роберта Оуэна и его влияние на распространение и развитие социологических идей / Т. М. Торицын. — Рязань: Старт, 1982. — 312 с.

Формування ринкової економіки: управління людськими ресурсами: проблеми теорії та практики: [зб. наук. праць / наук. ред. О.О. Бєляєв та ін.]. — К.: КНЕУ, 2005. — Т. 3. — 648 с.

Штерн В. Одаренность детей и подростков и методы ее исследования / В. Штерн. — М.: Акад. наук СССР, 1938. — 243 с.

Ярошевский М. Г. История психологии / М. Г. Ярошевский. — М.: Изд-во акад. наук СССР, 1966.— 236 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-31

Як цитувати

ХРАЩЕВСЬКИЙ, А. О. (2022). ВЗАЄМОЗАЛЕЖНІСТЬ ЗДІБНОСТЕЙ І ПОТРЕБ У РОЗВИТКУ ТЕОРІЇ МОТИВАЦІЇ. Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Психологія, (4 (39), 206-212. вилучено із http://journals.maup.com.ua/index.php/psychology/article/view/1500