ПРОБЛЕМА ПРОФЕСІЙНО-ТРУДОВОЇ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ОСІБ З ВАДАМИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ

Автор(и)

  • Ю. О. БИСТРОВА

Анотація

Створення системи забезпечення наступності в процесі професійно-трудової соціалізації протягом періоду від вступу до середнього спеціального загальноосвітнього навчального закладу до закінчення професійної підготовки дає можливість особам з порушеннями інтелектуального розвитку найменш хворобливо пройти процес загальної соціалізації в суспільстві. Категорія “професійно-трудова соціалізація” розглядається як процесуальний компонент і кінцевий результат загальної соціалізації осіб з вадами інтелектуального розвитку та звертається увага на сутнісну характеристику забезпечення наступності цього процесу.

Посилання

Акатов Л. И. Социальная реабилитация детей с ограниченными возможностями здоровья: психологические основы: Учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений. — М.: ВЛАДОС, 2004. — 368 с.

Аленкина О. А. Социализация умственно отсталых детей: науч. основы работы специалистов в России и за рубежом / О. А. Аленкина, Т. В. Черникова // Изв. Волгоград. гос. пед. ун-та. — 2006. — № 4. — С. 123–127.

Бгажнокова И. М. Из опыта работы по социальной и трудовой реабилитации подростков с интеллектуальной недостаточностью / И. М. Бгажнокова, Ю. И. Попов // Дефектология. — 1995. — № 1. — С. 24–27.

Буланова О. Е. Проблемы реабилитации и социализации ребенка с ограниченными возможностями // Образование, здоровье и социальная защита детей и подростков с отклонениями в развитии. — М., 2000. — С. 23–28.

Выготский Л. С. Педагогическая психология. — М.: Изд-во “Работник просвещения”, 1926. — 348 с.

Дульнев Г. М. Основы трудового обучения во вспомогательной школе. — М.: Педагогика, 1969. — 216 с.

Климов Е. А. Введение в психологию труда: Учеб. для студ. вузов. — М.: Культура и спорт: ЮНИТИ, 1998. — 349 с.

Корниенко А. А. Психологические особенности формирования у учащихся вспомогательной школы положительного отношения к производительному труду: Автореф. дис. на соиск. учен. степ. канд. психол. наук: спец. 19.00.08 “Специальная психология”. — М., 1985. — 18 с.

Макаренко А. С. Дисциплина, режим, наказания и поощрения // А. С. Макаренко. Сочинения: В 7 т. — М., 1958. — Т. 5. — С. 133–163.

Мерсиянова Г. Н. Воспитание самостоятельности у учащихся вспомогательной школы при выполнении трудовых заданий // Вопр. трудового обучения во вспомогательной школе / Под ред. Г. М. Дульнева. — М., 1965. — С. 27–67.

Синьов В. М. Психолого-педагогічні проблеми дефектології та пенітенціарії. — К.: МП “Леся”, 2010. — 779 с.

Шевцов А. Г. Практичні питання працевлаштування та зайнятості осіб з інвалідністю / А. Г. Шевцов, О. О. Волошинський, М. М. Хміль, О. П. Рісний; За наук. ред. А. Г. Шевцова — Л.: [Б. в.], 2009. — 140 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-31

Як цитувати

БИСТРОВА, Ю. О. (2022). ПРОБЛЕМА ПРОФЕСІЙНО-ТРУДОВОЇ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ОСІБ З ВАДАМИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ. Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Психологія, (4 (35), 209-214. вилучено із http://journals.maup.com.ua/index.php/psychology/article/view/1556