АНАЛІЗ ПСИХОЛОГІЧНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ ПРОФЕСІЙНОГО СТАНОВЛЕННЯ МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ З МАРКЕТИНГУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/maup.psych.2023.4.5

Ключові слова:

психологічні особливості, професійна компетентність, маркетингова діяльність, менеджер з маркетингу, психологічні особливості професійного становлення, професійний розвиток

Анотація

У статті розглядаються результати емпіричного дослідження психологічних особливостей професійного становлення майбутніх менеджерів з маркетингу. В процесі дослідження було застосовано різні методики, за допомогою яких вивчались: рівень мотивації студентів на досягнення успіху та уникнення невдач, ставлення до навколишнього світу, до інших людей, до самих себе, основу світогляду й ядро мотивації життєвої активності, основу життєвої концепції і «філософії життя». Вивчались ієрархічні структури термінальних та інструментальних цінностей майбутніх менеджерів з маркетингу з метою дослідити спрямованість особистості і визначити її ставлення до навколишнього світу, до інших людей, до себе самої, сприйняття світу, ключові мотиви вчинків, основу «філософії життя». Було досліджено такі кар’єрні орієнтації як: професійна компетентність, менеджмент, автономія (незалежність), стабільність роботи, стабільність місця проживання, служіння, виклик, інтеграція стилів життя, підприємництво. Також було досліджено такі професійно важливі якості менеджера з маркетингу як комунікативні та організаторські схильності, властивості емоційно-вольової сфери. Цікавим і важливим моментом досліджень була діагностика рівня емпатії майбутніх менеджерів з маркетингу і формування шкали реактивної і особистісної тривожності. Завершенням досліджень була діагностика «емоційного інтелекту» майбутніх менеджерів з маркетингу для розуміння рівня сформованості емоційної обізнаності, рівня управління своїми емоціями, рівня самомотивації, рівня емпатії, рівня розпізнавання емоцій інших людей, рівня емоційного інтелекту. Відповіді респондентів в рамках опитування дали можливість змалювати загальну картину про найбільш значущі чинники, які на думку опитаних забезпечують сприятливий соціально-психологічний клімат колективу, а також основні умови, що впливають на професійне становлення майбутнього менеджера з маркетингу та особистісні характеристики, що обумовлюють ефективне просування по ієрархічній висхідній. Також з’ясувались труднощі на етапі входження в професію менеджер з маркетингу, відстежувалась значущість тих чи інших знань у процесі становлення, потреба в консультаціях психолога та плани на перспективу щодо подальшого професійного розвитку.

Посилання

Бусел В. Великий тлумачний словник сучасної української мови. Київ : Перун, 2005.

Шкільняк М. М, Овсянюк-Бердадіна О. Ф., Крисько Ж. Л., Демків І. О. Менеджмент : навчальний посібник. Тернопіль : Крок, 2017 р. 252 с.

Л. С. Шевченко, О. А. Гриценко, С. М. Макуха та ін. Менеджмент : навч. посіб. / за заг. ред. д-ра екон. наук, проф. Л. С. Шевченко. Х. : Право, 2013. 216 с.

О. В. Баєва, Л. В. Лазоренко, Н. І. Новальська та ін. ; за ред. О. В. Баєвої, Н. І. Новальської. Менеджмент і адміністрування : в 2 ч. Ч. 1. Історія менеджменту. Теорія організацій : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. К. : ДП “Вид. дім “Персонал”, 2017. 336 с. Бібліогр.: с. 329–335.

О. В. Баєва, Н. І. Новальська, Л. О. ЗгалатЛозинська за ред. О. В. Баєвої, Н. І. Новальської. Менеджмент і адміністрування : в 2 ч. Ч. ІІ. Менеджмент : навч. посіб. К. : ДП “Вид. дім “Персонал”, 2017. 326 с. Бібліогр.: с. 311–325.

Н. І. Мельник. Феномен «професійної компетентності» в українській та європейській педагогічній теорії: порівняльний аспект. Збірник наукових праць. № 28. 2017 р.

Примаченко Н. М. Маркетингова культура в підприємництві : навч. посібник. К. : Центр навчальної літератури, 2005. 128 с. 12.

С. Є Адамів. Формування професійної компетентності майбутніх маркетологів. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія «Педагогіка, соціальна робота». Випуск 29.

Зовнішні та внутрішні чинники розвитку особистості [Електронний ресурс]. URL: http://referat-ok.com.ua/psihologiya/zovnishni-ta-vnutrishni-chinniki-rozvitku-sobistosti

Що таке психологічний супровід [Електронний ресурс]. URL: https://pyrogiv.kiev.ua/shho-takepsixologichnij-suprovid/

Комінко С., Курант Л., Самборська О., Федотюк Т., Ніколаєнко С. Психологія в менеджменті : навчальний посібник. Тернопіль, 1999. 40 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-29

Як цитувати

РАЄВСЬКА, Я., & ГЕРАСИМЧУК, А. (2023). АНАЛІЗ ПСИХОЛОГІЧНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ ПРОФЕСІЙНОГО СТАНОВЛЕННЯ МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ З МАРКЕТИНГУ. Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Психологія, (4(60), 31-36. https://doi.org/10.32689/maup.psych.2023.4.5

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають