ПРИВАТНІ МЕДИЧНІ ПОСЛУГИ ЯК ОБ’ЄКТ ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-2224-2020-5(25)-107-119

Ключові слова:

охорона здоров’я, ринок приватної медицини, здоров’я населення, державне регулювання медичних закладів, приватні медичні заклади

Анотація

Розглянуто питання приватних медичних закладів як об’єкта державного регулювання. Доведено, що система охорони здоров’я виступає головною складовою загальної системи соціального захисту держав. Визначено, що за даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, на сьогоднішній день, у світі виділяють лише три основні моделі охорони здоров’я: державну, страхову та приватну модель медицини. Роз’яснено зміст поняття “медичне обслуговування”, під яким варто розглядати діяльність закладів охорони здо- ров’я та діяльність фізичних осіб — підприємців, які мають відповідну реєстрацію та одержали ліцензію відповідно до установленого законом порядку, який стосується сфери охорони здоров’я, діяльність яких не обов’язково може обмежуватись медичною допомогою. Зазначено, що медичну послугу також можна розглядати як діяльність особи, яка надає ці послуги, що спрямована на досягнення такого результату чи корисної властивості, завдяки якому будуть здатні задовольнити потреби особи у відновленні та/або підтриманні її здоров’я, безпосередньо в процесі реалізації доцільної діяльності особи — надавача послуг, який не має упредметненого вираження (матеріальної форми) і не може бути гарантований надавачом послуг. Виявлено, що ринок медичних послуг зростає завдяки розширенню кількості закладів охорони здоров’я різних форм власності, їх існування та стрімкий розвиток не дає змоги оцінити масштаби наданих послуг та їх фінансування в цілому, адже як в державним, так і приватним закладам притаманний тіньовий економічний сегмент. Доведено, що розвиток приватних медичних закладів сприяє зменшенню тиску на державну систему охорони здоров’я, оскільки може перейняти ту частину громадян, яка спроможна оплатити всі необхідні послуги. Зауважено, що приватним закладам охорони здоров’я притаманна певна специфіка правового регулювання наданих медичних послуг, резуль- тативність якого має юридичне значення.

Посилання

Бобришева О. В. Ефективний розвиток та функціонування ринку медичних послуг в умовах глобалізації економіки та інтеграційних процесів в охороні здоров’я // Вісн. Дніпропетровського ун-ту. Серія “Економіка”. 2014. Вип. 8–2. С. 12–18.

Смотров О. І. Договір щодо оплатного надання медичних послуг: ав- тореф. дис. ... канд. юрид. наук / Національний ун-т внутрішніх справ. Харків, 2003. 18 с.

Корчагін В. П. Вартість медичних послуг: реальний об’єм і інфляційна складова // Економіка охорони здоров’я. 1997. № 6 (18). С. 5–8.

Надюк З. О. Державне регулювання ціноутворення на ринку медичних послуг в Україні // Економiка та держава. 2008. № 5. С. 64–67.

Онишко С. В. Удосконалення фінансування системи охорони здоров’я у сферах формування людського капіталу та оздоровлення державних фінансів // Наук. вісн. Національного ун-ту ДПС України (економіка, право). 2011. № 4(55). С. 66– 69.

Павлюк К. В. Удосконалення механізмів фінансування медичних послуг в Україні //Фінанси України. 2016. №. 2. С. 64–82.

Чехун О. В. Надання платних медичних послуг: цивільно-правові аспекти // Часопис Київського ун-ту права. 2010. № 2. С. 213–216.

Меловатская Н. Ю. Статистический анализ и прогнозирование развития рынка платных медицинских услуг: автореф. дис. ... канд. эконом. наук: спец. 08.00.12 “Бухгалтерский учет, статистика” / Н. Ю. Меловатская. Москва, 2011. 20 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-29

Як цитувати

Криничко , Л., Крикун, О., & Малігон, Ю. (2020). ПРИВАТНІ МЕДИЧНІ ПОСЛУГИ ЯК ОБ’ЄКТ ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ. Публічне урядування, (5 (25), 107-119. https://doi.org/10.32689/2617-2224-2020-5(25)-107-119