ШЛЯХИ УДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМИ НАДАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ В УКРАЇНІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-2224-2020-5(25)-196-209

Ключові слова:

адміністративні послуги, якість надання адміністративних послуг, центри надання адміністративних послуг, загальне управління якістю, міжнародні стандарти ISO 9000, реформування механізму надання адміністративних послуг

Анотація

Динамічні зміни в соціально-економічних відносинах, завдан- ня розвитку конкурентних переваг України в сучасній світовій економіці ви- магають серйозної модернізації системи надання адміністративних послуг, зокрема перетворення її у гнучкий процес, який розвивається та адекватно реагує на зміни і запити суспільства. Якість надання адміністративних по- слуг повинна бути рушійною силою, здатною значно поліпшити якість життя громадян. З урахуванням задекларованого Україною наміру наблизитися до євро- пейських стандартів, у тому числі у сфері державного управління, великого значення набуває наукове осмислення та впорядкування системи надання адміністративних послуг. Переосмислення ролі держави з точки зору впро- вадження “сервісної моделі” державного управління вимагає удосконалення механізмів та технологій функціонування ринку. Орієнтацією для діяльно- сті органів публічного управління може служити саме концепція “загального управління якістю”. Сучасні соціально-економічні умови ставлять перед центрами надання ад- міністративних послуг нові цілі й завдання. Тому вони вимушені не лише пе- реглядати звичні, традиційні методи управління, але й постійно підвищувати ефективність своєї діяльності. На сучасному етапі державотворення зрозумі- ло, що успішна реалізація стратегії розвитку будь-якої країни неможлива без підвищення якості надання адміністративних послуг. Одним із ефективних інструментів підвищення якості надання адміністративних послуг є впрова- дження концепції “загального управління якістю” за наданням адміністра- тивних послуг населенню. Таким чином, удосконалення системи надання адміністративних послуг є одним із пріоритетних напрямів адміністративної реформи в Україні для виходу на новий етап державності. Перетворення в системі публічної влади в Україні повинні бути спрямовані на те, щоб кожний громадянин не тільки знав, але й мав реальну можливість вимагати той рівень і ту якість послуг, які йому зобов’язані надати органи публічної влади.

Посилання

Баштанник В. В. Державне управ- ління в системі владно-партійної взаємодії: автореф. дис. ... канд. наук з державного управління : спец. 25.00.01 “Теорія та історія державного управління”. Київ : НАДУ, 2002. 20 с.

Буренко Т. О. Актуальні підходи до оцінювання ефективності системи надання державних адміністратив- них послуг в Україні // Інвести- ції: практика та досвід. 2011. № 9. С. 100–103.

Буренко Т. О. Формування системи надання адміністративних послуг органами державної влади в Укра- їні: автореф. дис. ... канд. наук з державного управління : спец. 25.00.01 “Теорія та історія держав- ного управління”. Київ : НАДУ, 2011. 20 c.

Буренко Т. О. Формування системи надання адміністративних послуг органами державної влади в Украї- ні : дис. ... канд. держ. упр. : 25.00.01 “Теорія та історія державного управління”. Київ : НАДУ, 2011. 228 с.

Грабар Н. С. Шляхи підвищен- ня якості надання адміністратив- них послуг в Україні // Актуальні проблеми державного управління. 2015. № 1. С. 33–39.

Грибко О. Система надання адмі- ністративних послуг населенню в Україні: підвищення якості послуг в нових реаліях / О. Грибко, Н. Гра- бар // Державне управління та місцеве самоврядування. 2016. Вип. 3. С. 52–58.

Жуковская А. Пути повышения ка- чества административных услуг органов исполнительной власти // Экономическое пространство. 2008. № 19. С. 82–91.

Калита Т. П. Побудова систем управління якістю відповідно до стандарту ДСТУ ISO 9001-2001 в органах виконавчої влади : навч. по- сіб. К. : НАДУ, 2007. 44 с.

Кірмач А. В. Оцінка якості адмі- ністративних послуг : посібник / А. В. Кірмач, В. П. Тимощук. Київ : Факт, 2005. 88 с.

Фомичев С. К. Основы управления качеством : учеб. пособие / С. К. Фо- мичев, А. А. Старостина, Н. И. Скря- бина. Киев. : МАУП, 2000. 196 с.

Про Концепцію державної політики у сфері управління якістю продукції (товарів, робіт, послуг): розпоря- дження Кабінету Міністрів України від 17 серп. 2002 р. № 447-р. [Елек- тронний ресурс]. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/447-2002-%D1%80#Text

Cohen S., Brand R. Total Quality Management in Government: A Practical Guide for the Real World // San Francisco: JosseyBass, 1993.

Dahlgaard J. J., Kristensen K., Khanji G. K. Fundamentals of Total Quality Management // Routledge, 2005.

Davis S. B., Goetsch D. L. Quality Management: Introduction to Total Quality Management for Production, Processing, and Services // Prentice Hall, 2002.

Evans J. R. Total Quality: Management, Organization and Strategy // South-Western College Pub, 2004.

Бондаренко С. М. Використання концепції загального управління якістю (TQM) в органах місцево- го самоврядування [Електронний ресурс] // Державне управління: удосконалення та розвиток. 2017. № 2. Режим доступу: http://www. dy.nayka.com.ua/?op=1&z=1029 17. Гай М. Государственный менедж- мент: словарь-справочник / (по материалам “International Encyclopedia of Public Politic and Administration”). М., 2001. С. 144–150.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-29

Як цитувати

Розмаріцина, Н. (2020). ШЛЯХИ УДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМИ НАДАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ В УКРАЇНІ. Публічне урядування, (5 (25), 196-209. https://doi.org/10.32689/2617-2224-2020-5(25)-196-209