ВІДКРИТА ОСВІТА ЯК СКЛАДОВА МЕХАНІЗМУ УПРАВЛІННЯ ЗНАННЯМИ В ПУБЛІЧНОМУ УПРАВЛІННІ СИСТЕМОЮ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-2224-2020-4(24)-213-216

Ключові слова:

відкрита освіта, дистанційна освіта, управління знаннями, неперервна освіта, публічне управління

Анотація

Висвітлено світові процеси глобалізації та інформатизації, ре- формування сфери освіти України, що спонукають до вирішення питання управління знаннями в публічному управлінні. Використання механізму управління знаннями в публічному управлінні освітою підкреслює важли- вість використання форм і методів, що пояснюватимуть зв’язок між формаль- ним, неформальним та інформальним навчанням. Процеси інформатизації, впровадження нових форм та методів роботи спонукають до використання форм відкритої освіти в системі неперервної освіти, зокрема в післядипломній педагогічній освіті. Відкрита післядипломна педагогічна освіта сприяє роз- витку якісної освіти без гендерних, вікових, національних та територіальних відмінностей. Відтак роль неперервної освіти виявляється у якісному профе- сійному розвитку педагогів з урахуванням сучасних вимог до якості та змісту освіти. Позитивну роль відіграє використання хмарних технологій у публіч- ному управлінні освітньою галуззю та навчальному процесі. Загальна модель відкритої освіти визначає її доступність, вільне використання інформаційних матеріалів у наші дні та в майбутньому. Під час розбудови відкритого контен- ту необхідно дотримуватися принципів відкритої освіти, зокрема масовість і доступність, інтернаціональність та глобалізація, відкритість, адаптивність та гнучкість, модульна структурованість та асинхронність, економічна ефектив- ність. Вивчено діяльність Українського відкритого університету неперервної освіти в напрямі відкритої освіти. Проведено дослідження кількості заявок на проходження дистанційних курсів підвищення кваліфікації та виданих до- кументів про їх успішне закінчення у закладах післядипломної педагогічної освіти України. Визначено основні ризики впровадження відкритої освіти в публічному управлінні, зокрема недостатня ефективність методів оцінюван- ня, рівень комп’ютерної грамотності користувачів, захист авторських прав, недостатнє фінансування закладів та нерівномірне матеріальне і кадрове за- безпечення післядипломної педагогічної освіти.

Посилання

Закон України “Про освіту” від 05.09.2017 № 2145-VIII зі зміна- ми. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19

Постанова Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до По- рядку підвищення кваліфікації пе- дагогічних і науково-педагогічних працівників” від 27.12.2019 № 1133. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1133-2019-%D0%BF

Концептуальні засади реформування середньої школи “Нова українська школа” [Електронний ресурс] // М-во освіти і науки України. 2016. URL: https://mon.gov.ua/storage/ app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed. pdf

Биков В. Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти: монографія [Електронний ресурс] // Атіка. 2008. Режим доступу: https://core.ac.uk/download/pdf/11084479.pdf

Воротникова І. П. Взаємодія суб'єк- тів у відкритому освітньому середовищі післядипломної педагогічної освіти для професійного розвитку вчителів на основі теорій коннек- тивізму та конструктивізму з використанням ІКТ // Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету. 2016. № 2. С. 145–155.

Гусєв В. Публічне управління непе- рервною освітою в мережі закладів післядипломної педагогічної освіти в умовах суспільних реформ в Укра- їні [Електронний ресурс] // Після- дипломна освіта в Україні. 2017. Режим доступу: http://umo.edu.ua/images/content/nashi_vydanya/pislya_dyplom_osvina/1_2017/%D0%93%D0%A3%D0%A1%D0%95 %D0%92.pdf

Олійник В. Відкрита післядиплом- на педагогічна освіта: нові моделі та форми професійного розвитку [Електронний ресурс]. 2017. Режим доступу: http://umo.edu.ua/images/content/nashi_vydanya/pislya_dyplom_osvina/1_2017/%D0%9E%D0%9B%D0%98%D0%99%D0%9D %D0%98%D0%9A.pdf

Олійник В. В. Теоретико-методоло- гічні засади державного управління післядипломною освітою в контексті євроінтеграції : автореф. дис. на здо- буття наук. ступеня д-ра держ. упр. : спец. 25.00.02 “Механізми державного управління”. Київ, 2019. 41 с.

Сидоренко В. В. Забезпечення якості освітнього процесу курсів під- вищення кваліфікації за різними моделями і формами навчання в умовах відкритої освіти [Електронний ресурс] // Вісн. післядиплом- ної освіти. Серія: Педагогічні на- уки. 2018. Режим доступу: http://umo.edu.ua/images/content/nashi_vydanya/visnyk_PO/7_36_2018/Bulletin_7_36_Pedagogika_Victoria_Sydorenko_UA.pdf

Лебідь О. В. Механізм управління знаннями в контексті публічно- го управління професійним роз- витком педагогічних працівників [Електронний ресурс] // ДРІДУ НАДУ. 2020. Режим доступу: http://dridu.dp.ua/konf/konf_dridu/2020_05_08_mup_material_stud.pdf

Науково-методичні основи впро- вадження технологій змішаного навчання в системі відкритої піс- лядипломної освіти: метод. посіб. [Електронний ресурс] // за заг. ред. С. П. Касьяна, В. В. Олійника, Л. Л. Ляхоцької; ДВНЗ “Ун-т менедж. освіти”. 2018. Режим доступу: https://lib.iitta.gov.ua/718813/1/%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4_%D0%BF%D0%BE%D1%81_07_12_2018.pdf

Гор Альберт. Неудобная правда. Кризис глобального потепления. Амфора, 2008. 191 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-03-20

Як цитувати

Малінін, В., & Лебідь, О. (2020). ВІДКРИТА ОСВІТА ЯК СКЛАДОВА МЕХАНІЗМУ УПРАВЛІННЯ ЗНАННЯМИ В ПУБЛІЧНОМУ УПРАВЛІННІ СИСТЕМОЮ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ. Публічне урядування, (4 (24), 213-225. https://doi.org/10.32689/2617-2224-2020-4(24)-213-216