OPEN EDUCATION AS A COMPONENT OF THE MECHANISM KNOWLEDGE MANAGEMENT IN PUBLIC GOVERNANCE CONTINUOUS EDUCATION SYSTEM

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-2224-2020-4(24)-213-216

Keywords:

open education, distance education, knowledge management, continuing education, public administration

Abstract

Global processes of globalization and informatization, reforming the field of education in Ukraine encourage the solution of the issue of knowledge management in public administration. The use of knowledge management in public education management emphasizes the importance of using forms and methods that explain the relationship between formal, non-formal and informal learning. The processes of informatization, introduction of new forms and methods of work encourage the use of forms of open education in the system of continuing education, in particular in postgraduate pedagogical education. Open postgraduate pedagogical education promotes the development of quality education without gender, age, national and territorial differences. Thus, the role of continuing education is manifested in the quality of professional development of teachers, considering modern requirements for the quality and content of education. The use of cloud technologies in the public management of the educational sector and the educational process plays a positive role. The general model of open education determines its accessibility, free use of information materials today and in the future. During the development of open content it is necessary to adhere to the principles of open education, in particular mass and accessibility, internationality and globalization, openness, adaptability and flexibility, modular structure and asynchrony, economic efficiency. The activity of the Ukrainian Open University of Continuing Education in the direction of open education is studied. A study of the number of applications for distance learning courses and issued documents on their successful completion in institutions of postgraduate pedagogical education in Ukraine. The main risks of introducing open education in public administration have been identified, including insufficient effectiveness of assessment methods, computer literacy of users, copyright protection, insufficient funding of institutions and uneven material and staffing of postgraduate pedagogical education.

References

Закон України “Про освіту” від 05.09.2017 № 2145-VIII зі зміна- ми. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19

Постанова Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до По- рядку підвищення кваліфікації пе- дагогічних і науково-педагогічних працівників” від 27.12.2019 № 1133. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1133-2019-%D0%BF

Концептуальні засади реформування середньої школи “Нова українська школа” [Електронний ресурс] // М-во освіти і науки України. 2016. URL: https://mon.gov.ua/storage/ app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed. pdf

Биков В. Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти: монографія [Електронний ресурс] // Атіка. 2008. Режим доступу: https://core.ac.uk/download/pdf/11084479.pdf

Воротникова І. П. Взаємодія суб'єк- тів у відкритому освітньому середовищі післядипломної педагогічної освіти для професійного розвитку вчителів на основі теорій коннек- тивізму та конструктивізму з використанням ІКТ // Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету. 2016. № 2. С. 145–155.

Гусєв В. Публічне управління непе- рервною освітою в мережі закладів післядипломної педагогічної освіти в умовах суспільних реформ в Укра- їні [Електронний ресурс] // Після- дипломна освіта в Україні. 2017. Режим доступу: http://umo.edu.ua/images/content/nashi_vydanya/pislya_dyplom_osvina/1_2017/%D0%93%D0%A3%D0%A1%D0%95 %D0%92.pdf

Олійник В. Відкрита післядиплом- на педагогічна освіта: нові моделі та форми професійного розвитку [Електронний ресурс]. 2017. Режим доступу: http://umo.edu.ua/images/content/nashi_vydanya/pislya_dyplom_osvina/1_2017/%D0%9E%D0%9B%D0%98%D0%99%D0%9D %D0%98%D0%9A.pdf

Олійник В. В. Теоретико-методоло- гічні засади державного управління післядипломною освітою в контексті євроінтеграції : автореф. дис. на здо- буття наук. ступеня д-ра держ. упр. : спец. 25.00.02 “Механізми державного управління”. Київ, 2019. 41 с.

Сидоренко В. В. Забезпечення якості освітнього процесу курсів під- вищення кваліфікації за різними моделями і формами навчання в умовах відкритої освіти [Електронний ресурс] // Вісн. післядиплом- ної освіти. Серія: Педагогічні на- уки. 2018. Режим доступу: http://umo.edu.ua/images/content/nashi_vydanya/visnyk_PO/7_36_2018/Bulletin_7_36_Pedagogika_Victoria_Sydorenko_UA.pdf

Лебідь О. В. Механізм управління знаннями в контексті публічно- го управління професійним роз- витком педагогічних працівників [Електронний ресурс] // ДРІДУ НАДУ. 2020. Режим доступу: http://dridu.dp.ua/konf/konf_dridu/2020_05_08_mup_material_stud.pdf

Науково-методичні основи впро- вадження технологій змішаного навчання в системі відкритої піс- лядипломної освіти: метод. посіб. [Електронний ресурс] // за заг. ред. С. П. Касьяна, В. В. Олійника, Л. Л. Ляхоцької; ДВНЗ “Ун-т менедж. освіти”. 2018. Режим доступу: https://lib.iitta.gov.ua/718813/1/%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4_%D0%BF%D0%BE%D1%81_07_12_2018.pdf

Гор Альберт. Неудобная правда. Кризис глобального потепления. Амфора, 2008. 191 с.

Published

2020-03-20

How to Cite

Малінін, В., & Лебідь, О. (2020). OPEN EDUCATION AS A COMPONENT OF THE MECHANISM KNOWLEDGE MANAGEMENT IN PUBLIC GOVERNANCE CONTINUOUS EDUCATION SYSTEM. Public Management, (4 (24), 213-225. https://doi.org/10.32689/2617-2224-2020-4(24)-213-216

Issue

Section

Статті