ІСТОРІЯ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ І ВПРОВАДЖЕННЯ МЕХАНІЗМІВ ОСКАРЖЕННЯ СЕРВІСНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІВ ПУБЛІЧНОЇ ВЛАДИ В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.32689/2617-2224-2020-4(24)-248-261Ключові слова:
сервісна діяльність, органи публічного управління, механізми оскарження, адміністративна процедура, управлінські послуги, громадянське суспільство, алгоритм дійАнотація
Викладено деякі аспекти процесу становлення та розвитку ме- ханізмів оскарження надання сервісних послуг органами публічної влади в Україні. Намічено перспективи проведення наукових досліджень і впро- ваджень їх результатів в управлінські рішення і нормативно-правове регу- лювання сервісної політики держави. Визначено основні етапи розвитку та впровадження наукових досягнень і розробок в механізми оскарження результатів сервісної діяльності органів публічної влади. Встановлено, що вплив, який чиниться споживачами сервісних послуг на їх якість, у біль- шості випадків має формальний і декларативний характер, і жодним чином не забезпечує існування ефективної петлі негативного зворотного зв’язку в системі управління. Доведено, що нормативно-правова база в цій сфері, яка становить основу для ефективної діяльності органів публічної влади в Укра- їні, в даний час є незбалансованою і не відповідає міжнародним нормам і стандартам, ратифікованим Україною.
Проаналізовано наукові дослідження у сфері розроблення інструментів практичного впливу на результати реалізації сервісної політики держави, іс- торичного розвитку і проведених наукових досліджень щодо застосування механізмів оскарження сервісної діяльності органів публічної влади, а та- кож шляхів удосконалення їх практичної реалізації.
Побудова сучасної системи контролю за результатом прийняття і реа- лізації управлінських рішень з боку громадянського суспільства потребує осучаснення, яке спрямоване своїм вектором розвитку в бік цифровізації публічного управління та активного використання при цьому інформацій- но-комунікативних технологій відповідно до світових стандартів і міжна- родно-правових актів, більшість з яких ратифіковані Україною. Для цього єдиним критерієм для вимірювання ефективності цієї діяльності має стати результат, який отримано унаслідок її здійснення, і виконання прийнятих норм у цій та інших сферах і встановлення дієвого контролю над цим про- цесом з боку громадянського суспільства. Як висновок стверджується, що на даному етапі будівництва демократичної держави Україна побудована на людино-орієнтованих принципах. Реагуючи на виклик громадянського суспільства, нагальною потребою є проведення інспектування застарілих норм і правил у цій сфері з подальшою гармонізацією та приведення їх від- повідно до зазначених вище принципів і потреб, для створення на цій основі високоефективних алгоритмів дій у сфері використання механізмів оскар- ження сервісної діяльності органів публічної влади.
Посилання
Шинкарук В. І. Філософський ен- циклопедичний словник. Київ : Ін-т філософії ім. Г. Сковороди НАН України, 2002. С. 736. 742 с.
Демченко Л. Д. Критика теорії і практики бюрократії. Київ: Аспекти публіч. упр. 2019. Т. 7. № 5. С. 5–11.
Кавецький С. Т. Концепція Дюрк- гейма про аномію та сучасну соці- альну трансформацію. Харків: Вісн. Харків. нац. ун-т ім. В. Н. Каразіна. Серія: Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи. 2015. № 35. С. 38–41.
Лученко Д. В. Інститут оскарження в адміністративному праві: дис. д-ра юрид. наук, спец. 12.00.07 // НЮУ ім. Я. Мудрого, Харків, 2017. 457 с.
Печенкін І. В. Взаємодія інститутів громадянського суспільства з орга- нами державної влади і криміналь- ної юстиції у протидії злочинності та корупції. Громадянське суспіль- ство в Україні: сучасний стан і перспективи впровадження євро- пейських стандартів взаємодії з державою [Електронний ресурс] // Зб. матеріалів міжнар. наук.-практ. конф., (12 груд. 2013 р.) / упоряд. В. М. Яблонський, О. А. Корнієв- ський, П. Ф. Вознюк; за заг. ред. О. А. Корнієвського. Київ: НІСД, 2014, С. 126–130, 192 с. Серія: Громадянське суспільство, вип. 1. Режим доступу: https://niss.gov.ua/sites/default/files/2014-07/Gromada_Ukraine-119ff.pdf
Печенкін І. В. Ціна реформ: кол. монографія / под. ред. канд. юрид. наук, проф. В. М. Якушика. Днепр: Середняк Т. К., 2019. С. 67–91. 207 с.
Питання Міністерства розвитку еко- номіки, торгівлі та сільського госпо- дарства. Постанова Кабінету Міністрів України. від 20.08.2014 № 459. Офіц. сайт Верховної Ради України [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/459-2014-%D0%BF#Text
Венедіктова І. В. Юридична приро- да публічних послуг // Вісн. Харків. нац. ун-ту ім. В. Н. Каразіна. Серія: Право / Харків. нац. ун-т ім. В. Н. Ка- разіна. Харків, 2009. № 841. С. 88–91.
Карпенко О. В. Механізми оскар- ження та реалізації сервісно-орієн- тованої державної політики в Україні: дис. д-ра наук держ. упр. спец.: 25.00.02. НАДУ при Президентові України. Київ: 2016. 466 с.
Прудіус Л. В. Оцінка якості надання адміністративних послуг: теоретико-методологічний підхід: наук. роз- роб. Київ: НАДУ. 2010. С. 12–40 с.
Семенченко А. І. Електронне уря- дування та електронна демокра- тія: навч. посіб.: у 15 ч. / за заг. ред. А. І. Семенченка, В. М. Дрешпака. Київ, 2017. Т. 1. С. 18.
Результати соціологічного опитування, проведеного Київським між- народним інститутом соціології: Київ, 2016. Офіц. сторінка [Електронний ресурс]. URL: http://www.kiis.com.ua/?lang=ukr&cat=reports