ЕКСПЕРТНЕ ОПИТУВАННЯ ЯК ІНСТРУМЕНТ ДЛЯ ДОСЛІДЖЕННЯ ЗАДОВОЛЕНОСТІ УМОВАМИ ПРАЦІ МЕДИЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА “ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ № 2” СВЯТО ШИНСЬКОГО РАЙОНУ м. КИЄВА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-2224-2020-3(23)-63-74

Ключові слова:

медичні працівники, управління у сфері охорони здоров’я, кадрова політика в охороні здоров’я, мотивація та стимулювання праці медичного персоналу, управління персоналом в закладі охорони здоров’я

Анотація

У 2018 році розпочалася трансформація первинної медичної допомоги та автономізація закладів охорони здоров’я. У багатьох розвине- них країнах світу первинна медична допомога, а саме сімейні лікарі вирі- шують більшість звернень пацієнтів, що є ефективним, адже допомагає за- побігати багатьом хворобам до того, як вони потребуватимуть складного, дорогого і не завжди успішного лікування.

Визначено, що в умовах трансформації сфери охорони здоров’я акту- альними питаннями на сьогодні є розвиток кадрового забезпечення сфери охорони здоров’я, зокрема покращення умов праці медичного персоналу на первинному рівні надання медичної допомоги.

Встановлено, що виникає необхідність в аналізі потреб задоволеності умовами праці медичного персоналу, які надають первинну медичну допо- могу, що передбачає комплексне застосування як безпосередніх, так і опосе- редкованих методів отримання статистичної інформації.

Досліджено та визначено чи задоволені умовами праці медичні праців- ники Комунального некомерційного підприємства “Центр первинної меди- ко-санітарної допомоги № 2” Святошинського району м. Києва на основі експертного опитування.

Наголошено на важливості розроблення та затвердження “Положення про систему мотивації та стимулювання праці медичних працівників Кому- нального некомерційного підприємства “Центр первинної медико-санітар- ної допомоги № 2” Святошинського району м. Києва” як нормативно-пра- вового акту, що регламентує управлінські дії і взаємини щодо мотивації та стимулювання праці медичного персоналу.

Доведено, що в умовах трансформації сфери охорони здоров’я важли- вим є здійснення моніторингу та оцінка діяльності ЦПМСД № 2 загалом та структурних підрозділів і персонально кожного медичного працівника зокрема, а також проведення аналізу роботи ЦПМСД № 2 щодо якості на- дання медичної допомоги шляхом розроблення анкети для пацієнтів щодо рівня задоволеності наданих медичних послуг та запровадження процедури анонімного анкетування споживачів послуг з метою визначення ступеня за- доволеності пацієнтів рівнем кваліфікації медичних працівників тощо.

Посилання

Як трансформується система охо- рони здоров’я [Електронний ресурс] // МОЗ. 2019. Режим доступу : https://moz.gov.ua/article/reformplan/jak-transformuetsja-sistemaohoroni- zdorovja

Підвищення кваліфікації держав- них службовців: вивчення потреби та організація навчання // Зб. наук. пр. / Кол. авт. Київ: УАДУ, 2000. 148 с.

Анкетне опитування [Електронний ресурс] // Центр прикладних досліджень. Режим доступу : https://cpd.com.ua/uk/anketne-opytuvannya/

Дворецька Г. В. Соціологія : навч. посіб. Київ: КНЕУ, 1999. 340 с.

Брайченко О. Д. Моніторинг особис- тісних потреб управлінських кад- рів як один із шляхів забезпечен- ня ефективності їх професійного розвитку : навч.-метод. матеріали / О. Д. Брайченко, Т. А. Саченко, Н. А. Коняшина. Київ: НАДУ, 2013. 56 с.

Лукіна Т. О. Технологія управління якістю освіти державних службов- ців: метод. посіб. для системи підвищ. кваліфікації. Луцьк, 2010. 50 с.

Савченко Б. Г. Використання анке- тування як методу соціологічного дослідження для аналізу потреб з підвищення кваліфікації управлінських кадрів [Електронний ресурс]. Режим доступу : http://www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/db/2007-1-1/doc/3/03.pdf

Вежновець Т. А. Дослідження задово- леності працею та синдром вигорання у медичних працівників [Електронний ресурс] // ScienceRise. Medical science. 2017. № 2. С. 36–40. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/texcsrm_2017_2_9

Зюков О. Л. Аналіз задоволеності медичних сестер професійною діяль- ністю у лікувально-профілактичних закладах різного профілю [Елек- тронний ресурс] / О. Л. Зюков, О. В. Мішуренко // Україна. Здо- ров’я нації. 2010. № 4. С. 104–110. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Uzn_2010_4_20

Губарєва Ю. В. Задоволеність робо- тою як один з факторів плинності кадрів // Проблеми екстремальної та кризової психології. 2010. Вип. 7. С. 113–121.

Гітіс Т. П. Дослідження рівня задо- воленості працею персоналу промислових підприємств України [Електронний ресурс] / Т. П. Гітіс, В. Б. Гітіс, Д. П. Діденко // Еконо- мічний вісн. Донбасу. 2018. № 2. С. 206–211. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecvd_2018_2_33

Експертне опитування [Електронний ресурс]. Режим доступу : http://socioplus.com.ua/the-expert-survey/

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-03-20

Як цитувати

Васюк, Н., & Петрученко, Н. (2020). ЕКСПЕРТНЕ ОПИТУВАННЯ ЯК ІНСТРУМЕНТ ДЛЯ ДОСЛІДЖЕННЯ ЗАДОВОЛЕНОСТІ УМОВАМИ ПРАЦІ МЕДИЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА “ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ № 2” СВЯТО ШИНСЬКОГО РАЙОНУ м. КИЄВА. Публічне урядування, (3 (23), 63-74. https://doi.org/10.32689/2617-2224-2020-3(23)-63-74