АНАЛІЗ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВОГО МЕХАНІЗМУ СИСТЕМИ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я НІМЕЧЧИНИ
DOI:
https://doi.org/10.32689/2617-2224-2022-2(30)-7Ключові слова:
публічне управління, охорона здоров’я, система охорони здоров’я Німеччини, організаційно-правий механізм, організаційно-правий механізм охорони здоров’я НімеччиниАнотація
У статті проведено узагальнений аналіз функціонування організаційно-правового механізму системи охорони здоров’я Німеччини за національним законодавством Федеральної Республіки Німеччини, за результатами якого визначено умовно три рівня системи організації охорони здоров’я Німеччини. Перший рівень включає Федеральні землі, які мають власні законодавчі повноваження та відповідають за виконання федерального законодавства, а також за планування та фінансування стаціонарного лікування, здійснюють технічний та адміністративний нагляд за муніципальною службою охорони здоров'я; муніципальні органи охорони здоров'я, які близькі до місцевих жителів у виконанні своїх повноваджень; комуни, які діють до людей і відповідають за місцеву охорону здоров’я. Другий рівень – самоврядування: (Федеральний об'єднаний комітет (G-BA), Медичні страхові компанії та Центральна асоціація медичних страхових компаній, Центральна асоціація кас медичного страхування (GKV-Spitzenverband), Німецьке товариство лікарень, Національні асоціації лікарів і стоматологів з обов’язкового медичного страхування та інші окремі лікарні, які представляють свої інтереси не окремо, а через свої асоціації. На державному рівні лікарні організовані в асоціації державних лікарень. Регіональні асоціації, у свою чергу, об’єднані в Німецьке товариство лікарень (DKG), який бере на себе юридичні завдання в рамках самоврядування в системі охорони здоров'я. Третій рівень – окремі актори та їхні представницькі органи, зокрема федеральні та земельні палати різних професій охорони здоров’я, організації пацієнтів, професійні групи та групи інтересів асоціації медичної професії, асоціації немедичних професій охорони здоров’я, асоціація приватного медичного страхування та асоціації виробників фармацевтичних препаратів. Також зазначено основні принципи системи охорони здоров’я Федеральної Республіки Німеччини: 1) принцип обов’язковості; 2) фінансування внесків; 3) принцип солідарності; 4) принцип самоврядування.
Посилання
Beate Land. Das deutsche Gesundheitssystem – Struktur und Finanzierung Wissen für Pflege– und Therapieberufe. 2018. 264 Seiten
Michael E. Porter, Clemens Guth. Chancen für das deutsche Gesundheitssystem. Von Partikularinteressen zu mehr Patientennutzen. 2012. S. 388
Michael Simon. Das Gesundheitssystem in Deutschland. Eine Einfuhrung in Struktur und Funktionsweise. 7., uberarbeitete und erweiterte Auflage. 2021 Hogrefe Verlag, Bern. P. 343.
Judith Wolf, Martin Dabrowski, und Karlies Abmeier. Gesundheitssystem und Gerechtigkeit Herausgeber:innen. 2012.
Шлапко Т., Старинський М., Миргород-Карпова В. Європейські орієнтири реформування системи охорони здоров’я в Україні в порівнянні з Німеччиною. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право. № 68 (2021). С. 96–103.
Смірнова В. Л., Климук Н. Я., Вакуленко Д. В. Аналіз моделей медичного страхування. Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров’я України. 2020. № 3 (85). С. 103–105.
Das deutsche Gesundheitssystem Leistungsstark. Sicher. Bewährt. Bundesministerium für Gesundheit. Referat L 8 – Öffentlichkeitsarbeit, Publikationen Redaktionsschluss 30. April 2020 URL: www.bundesgesundheitsministerium.de/publikationen 8. Gemeinsamer Bundesausschuss (G-BA). URL: https://www.g-ba.de/
Gesundheitspolitische Positionen der Ersatzkassen 2021 für die 20. Legislaturperiode des Deutschen Bundestages. URL: https://www.vdek.com/politik/positionen/wahlperiode_19.html
Bundesministerium für Gesundheit. URL: https://www.bundesgesundheitsministerium.de/
Statistisches Bundesamt, Pressemitteilung URL: https://www.destatis.de/DE/Home/_inhalt.html