АРХЕТИПИ КУЛЬТУРИ ТА СУБКУЛЬТУРИ ЯК ДЕТЕРМІНАНТИ СОЦІАЛЬНИХ ДІЙ ТА СОЦІАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-2224-2020-1(21)-301-311

Ключові слова:

культура, субкультура, архетипи культури та субкультури, глобальна культура, транскультуралізм, міжкультурна комунікація, культурний капітал, субкультурний капітал, субкультурний життєвий стиль, соціальне управління

Анотація

Аргументовано, що процеси глобалізації культури є важливим стимулом розвитку наукових досліджень сучасної культури, її функціональ- ної та технологічної специфіки. Підкреслено, що культурний розвиток люд- ської цивілізації завжди реально обумовлювався впливом різних субкультур. Саме тому особливе значення набувають спеціалізовані наукові дослідження, спрямовані на обґрунтування архетипного статусу культури та субкультури як детермінант соціальних дій та соціального управління. Надано докази ак- тивного використання вченими таких понять, як “глобальна культура”, “муль- тикультуралізм”, “транскультуралізм”, “міжкультурна комунікація” “культурний капітал”, “субкультурний капітал”, “субкультурний життєвий стиль” є позитивним чинником розробки інноваційних наукових програм аналізу он- тологічної специфіки архетипів культури та субкультури в контексті тенден- цій глобалізації, віртуалізації та індивідуалізації суспільного життя. Визна- чено суперечності конфліктологічної інтерпретації субкультури як “культури соціальної меншості”, поява якої спричинена такими соціальними явищами як соціальне відчуження, маргіналізація та бідність. Автор визначає архетип субкультури як поліфункціональне соціальне явище, що виникає та відтво- рюється в суспільстві як атрибутивний наслідок культурної диференціації. Аргументовано, що важливою інноваційною проблемою соціального менедж- менту є розробка технологій ефективного соціального контролю різних форм активності субкультурних груп, приймаючи до уваги ту обставину, що ця ак- тивність демонструє як критичне ставлення людей до існуючого соціального порядку, так і є виразом креативних цінностей соціального конструктивізму.

Посилання

Culture // Abercombie N., Hill St, Turner Br. The Pinguine Dictionary of Sociology. – Third ed. London: Pinguine books Ltd., 1994. P. 99.

Lewis J. From Culturalism to Traansculturalism // Iowa Journal of Cultural Studies., 2002. N1 ( spring). P. 14–32.

Sorrels K. Intercultural communication, Globalization and Social Justice / Katryn Sorrels. Thousand Oaks, California: Sage publ., 2013. 290 p.

Kammeyer K., Ritzer G., Yetman N. Sociology: experiencing changing societies. Boston: Allyn & Bacon, 1997. 650 p.

Kelhoun Cr., Light D., Keller S. Sociology. 6th ed. New York: Mc Graw Hill, 1994. 651 p.

Бехманн Г. Современное общество: общество риска, информационное общество, общество знаний / Готт- хард Бехманн; пер. c нем. А. Ю. Анто- кольского, Г. В. Гороховой, Д. В. Еф- ременко, В. В. Каганчук, С. В. Месяц. 2-е изд., М.: Логос, 2012. 248 с.

Williams P. Subcultural Theory. Traditions and Concepts. Cambrige: Polity Press, 2011. 224 p.

Haenfler R. Subcultures: The basics. – New York: Routlege, 2014. 192 p.

Thornton S. The Sociologic of Subcultural Capital // The Subcultures Reader / K.Geldner and S.Thornton (eds). L.- N.Y: Routlege, 1997. P. 200–212.

Hebdige D. Subculture: The Meaning of Style (new accents). L.: Routlege, 2002. 286 p.

Lapina V. V. The archetype of consumption and its contradictions in the contemporary Еuropean space of economic and social interactions / V. V. Lapina // Public management : collection. № 4 (14). June 2018. Kyiv: ДП “Видавничий дім “Персонал”, (Special edition). Р. 159–170.

Sub/культуры: протест, коммуни- кация или обретение себя? Херсон: ФЛП Грань Д.С., 2016. 239 с.

Соціальна напруженість в регіональних вимірах: проблеми теорії, методології та методики соціоло- гічного дослідження: Монографія / В. І. Судаков, Є. В. Сірий, В. В Лапіна та ін.; за заг. В. І. Судакова. К.: Логос, 2018. 197 с.

Cубкультурна віріативність україн- ського соціуму / за ред. Н. Костенко, А. Ручки. К.: Ін-т соціології НАН України, 2010. 288 c.

Шульга М. Збій соціальної матриці: монографія / Микола Шульга. К.: Ін-т соціології НАН України, 2018. 284 c.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-05-29

Як цитувати

Судаков, В. (2020). АРХЕТИПИ КУЛЬТУРИ ТА СУБКУЛЬТУРИ ЯК ДЕТЕРМІНАНТИ СОЦІАЛЬНИХ ДІЙ ТА СОЦІАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ. Публічне урядування, (1 (21), 301-311. https://doi.org/10.32689/2617-2224-2020-1(21)-301-311