ТУРИЗМ ЯК МОБІЛЬНИЙ СПОСІБ ФОРМУВАННЯ ГОРИЗОНТАЛЬНОЇ ДОВІРИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-2224-2019-4(19)-272-284

Ключові слова:

довіра, туризм, міграція, простір, мобільність

Анотація

Автор аналізує туризм як неформальний фактор для вста- новлення міжособистісної довіри між представниками різних культурних спільнот. Систематизувавши роздуми відомих футуристів і соціологів, ми доходимо висновку про набуття нинішньою цивілізацією кардинально но- вих якостей, втіленням яких є модель індивіда-туриста. Туризм постає ме- тодом формування позитивного іміджу держави та посилення його впливу на глобальному рівні. Орієнтація дипломатії на неформальних акторів і мережеві взаємодії перетворює туризм на своєрідного посередника між со- ціальними стратами. Акцентується увага на особливостях появи довірчого імпульсу внаслідок міксування віртуального і реального простору, що наоч- но демонструє практика гостьових сайтів. Використавши когнітивну та емо- ційну складові туризму, можна істотно розширити вузьке коло довірчих осо- бистостей, характерний для більшості людей, і збільшити резерви світового соціального капіталу. Окреслені елементи перегукуються з характеристика- ми феномену довіри, на які неодноразово звертали увагу вчені. Виділивши переваги туризму в крос-культурних обмінах, автор перераховує можливі перешкоди для формування довірчого базису. Наявність суб’єктивного по- гляду на речі або події належать до найменш контрольованих перешкод се- ред них.

Крім цього, автор оцінює потенціал України щодо розвитку внутріш- нього і зовнішнього туризму, визначаючи його як фактор залучення іно- земних інвестицій і політичних партнерів. Відсутність відчутних реформ і стратегічного плану на рівні державних структур аж ніяк не сприяє по- ліпшенню ситуації у такій перспективній галузі. Пропонується зосере- дити увагу на розробці територіального брендингу, а також удосконален- ня інфраструктури і безпеки, необхідних для задоволення базових потреб туристів.

Посилання

Petrella R. Une Machine Infernale / R. Petrella // Le Monde Diplomatique. — 1997. — Vol. 6. — P. 15–28.

Toffler A. Future Shock / A. Toffler. — Bantam, 1984. — 576 p.

Benedikt M. On Cyberspace and Virtual Reality / М. Benedikt // Man and Information Technology. Stockholm: IVA, 1995. — 365 p.

Toffler A. Future Shock / A. Toffler. — Bantam, 1984. — 576 p.

MacCannell D. The Tourist: A New Theory of the Leisure Class / D. Mac- Cannell. — New York: Schocken, 1988. — 478 p.

Anholt S. Competitive Identity: The New Brand Management for Nations, Cities and Regions / S. Anholt. — 1-st ed. — Palgrave Macmillan, 2007. — P. 20–21.

Olins W. Making a National Brand / Olins W. // The New Public Diplomacy Soft Power in International Relations / Edited by Jan Melissen. — Basingstoke, New York: Palgrave Macmillan, 2005. — P. 169–179.

Webster C., Ivanov, S. Tourism as a force for political stability / Webster C., Ivanov, S. // International Handbook on Tourism and Peace / Edited by Wohlmuther, C., Wintersteiner, W., Drava Verlag, Klagenfurt, Austria, 2014. — P. 167–180.

Cherevychko T. Tourism as a Tool of Public Diplomacy / T. Cherevychko // Saratov National University. International Relations. — 2014. — Vol. 14. — № 4. — P. 93–95.

Bauman Z. From pilgrim to tourist / Z. Bauman // Sociological Journal. — 1995. — № 4. — P. 133–154.

Welsch W. Postmodern. Genealogy and Meaning of One Controversial Concept / W. Welsch // Put’. — 1992. — № 1. — P. 109–136.

Baudrillard J. The System of Things / J. Baudrillard. — Online at: http://yanko.lib.ru/books/philosoph/baudrillard-le-systeme-des-objets.htm

Sztompka P. Social Change as a Trauma / P. Sztompka // Socis. — 2001. — № 1. — P. 6–16.

Urry J. Tourist View and Globalization / J. Urry // Kriticheskaya massa (Critical Mass). — 2003. — № 2. — P. 124–132.

Urry J. Tourist Contemplation and the Environment / J. Urry // Voprosy sociologii (The Questions of Sociology). — 1996. — № 7. — P. 70–99.

Sztompka P. Social Change as a Trauma / P. Sztompka // Socis. — 2001. — № 1. — P. 6–16.

Schütz H. A Stranger: a Socio-Psychological Essay / H. Schütz // Sociology. — 1998. — № 3. — С. 177–193.

Necludova S., Cabrin V. Formation of a New Type of Person’s Mobile Lifestyle in Transcultural Communication / S. Necludova, V. Cabrin // Siberian Psychological Journal. — 2017. — № 65. — P. 66–82.

Ibid*

Couchsurfing Official Website: http://couchsurfing.org

Necludova S., Cabrin V. Formation of a New Type of Person’s Mobile Lifestyle in Transcultural Communication / S. Necludova, V. Cabrin // Siberian Psychological Journal. — 2017. — № 65. — P. 66–82.

Fennell D. A. Evolution in Tourism: The Theory of Reciprocal Altruism and Tourist–Host Interactions / D. A. Fennell // Current Issues in Tourism. — 2006. — № 9. — Vol. 2. — Р. 105–124.

Hellwing K. et al. Share Your Life and Get More of Yourself. Experience Sharing in Couchsurfing / K. Hellwing // NA-Advances in Consumer Research. — 2014. — Vol. 42. — P. 106–121.

Parfinenko A. International Tourism As a Tool of Public Diplomacy: New Motivation for the Strength of our own Political Power in Ukraine / A. Parfinenko // The Actual Problems of International Relations. — 2016. — № 127. — P. 27–41.

Ibid*

Ibid*

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-29

Як цитувати

Сичова, А. (2019). ТУРИЗМ ЯК МОБІЛЬНИЙ СПОСІБ ФОРМУВАННЯ ГОРИЗОНТАЛЬНОЇ ДОВІРИ. Публічне урядування, (4 (19), 272-284. https://doi.org/10.32689/2617-2224-2019-4(19)-272-284