ФОРМУВАННЯ УПРАВЛІНСЬКОЇ ЕЛІТИ ЧЕРЕЗ СИСТЕМУ ІСПИТІВ: МЕРИТОКРАТИЧНИЙ ПІДХІД

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-2224-2019-16-1-170-179

Ключові слова:

публічне управління, меритократія, меритократичний принцип, відбір кадрів, іспити при відборі кадрів у системі публічного управління, управлінські кадри

Анотація

Розглянуто різні системи відбору на посади державного управління. Проаналізовано досвід відбору кадрів на публічну службу у Франції, Сінгапурі, Японії, Китаї. Система іспитів не дає можливості всебічно проаналізувати здатності та навички майбутнього фахівця. Так, поза увагою залишаються комунікативні здібності, а також психологічні особливості майбутнього управлінця. Таким чином, система формування управлінської еліти за меритократичним принципом має проходити кіль- ка етапів. Перший етап — це тестування до початку навчання у вищому навчальному закладі, з метою виявлення психологічних особливостей майбутнього фахівця, а також його здатності до аналітичного мислення та управління. Наступний етап — це підготовка фахівця з урахуванням по- треб суспільства в певних знаннях (економіка, державне управління, між- народні відносини, знання з історії, психології, соціології, правознавства, знання європейського та світового законодавства). Третій етап — це тестування та проходження іспиту фахівцем з метою визначення його знань, а також рівня його можливостей. Якщо фахівець має оцінки нижчі за серед- ню — йому рекомендовано або пройти повторне навчання або працювати у приватному секторі економіки. При успішному складанні випускних іспи- тів (які є іспитами на здібності майбутнього управлінця) його рекоменду- ють на призначення на певні посади.

Посилання

Деніел Б. Китайська модель. Полі- тична меритократія та межі демо- кратії; пер. з анг. О. Дем’янчука. К.: Наш формат, 2017. 312 с.

Досвід впровадження принци- пів моралі в діяльність органів влади Японії, Китаю і Півден- ної Кореї URL : https://stud.com.ua/29446/etika_ta_estetika/dosvid_vprovadzhennya_printsipiv_morali_diyalnist_organiv_vladi_yaponiyi_kitayu_pivdennoyi_koreyi (дата звернення 2 жовтня 2018 р.)

Закон України про державну служ- бу URL: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/889-19 (дата звернення 2 жовтня 2018 р.)

Закон України про службу в ор- ганах місцевого самоврядування URL: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2493-14 (дата звернення 2 жовтня 2018 р.)

Леліков Г. І. Політико-правові за- сади кадрової роботи в Китайській народній республіці. Вісник Хмель- ницького інституту регіон. упр. та права. 2003. № 1 (5). С. 7–10.

Публічна служба. Зарубіжний досвід та пропозиції для Украї- ни / А. В. Кірмач, В. К. Тимощук, М. В. Фігель та ін.; за заг. ред. В. П. Тимощука, А. М. Школика. К.: Конус-Ю, 2007. 735 с. 7. Розвиток лідерства / Л. Бізо, І. Ібра- гімова, О. Кікоть, Є. Барань, Т. Фе- дорів; за заг. ред. І. Брагімової. — К.: Проект “Реформа управління персоналом на державній службі в Україні”, 2012. — 400 с.

Стрельченко О. Г. Публічна служ- ба в Японії URL: http://applaw.knu.ua/index.php/arkhiv-nomeriv/2-4-2013/item/189-publichna-sluzhba-vyaponiyi-strelchenko-o-h

Управление талантами: опыт бизнеса и государства. Ward Howell Talent Equity Institute. Москва, 2010. 60 с.

Chew Ernest C.T. and Edwin Lee A History of Singapore. — Singapore: Oxford University Press, 1991. 442 р.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-01-30

Як цитувати

Охотникова, О. (2019). ФОРМУВАННЯ УПРАВЛІНСЬКОЇ ЕЛІТИ ЧЕРЕЗ СИСТЕМУ ІСПИТІВ: МЕРИТОКРАТИЧНИЙ ПІДХІД. Публічне урядування, (1 (16), 170-179. https://doi.org/10.32689/2617-2224-2019-16-1-170-179