ОСОБЛИВОСТІ ІНСТИТУЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ МЕХАНІЗМІВ ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ РОЗВИТКУ РЕКРЕАЦІЙНОЇ СФЕРИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-2224-2018-15-5-42-52

Ключові слова:

рекреація, рекреаційна діяльність, інституційний механізм, організаційний механізм, державне регулювання, механізми державного регулювання

Анотація

Систематизовано та уточнено теоретичні основи дослідження інституційного забезпечення механізмів державного регулювання розвитку рекреаційної сфери.

Інституційну підтримку сектору рекреації формують державні та неу- рядові організаційні структури, створені на різних рівнях механізму, та ре- алізують свої рішення за допомогою методів державного управління в ре- креаційній сфері в межах своїх повноважень. Існують тісні підпорядковані, координаційні зв’язки між цими організаційними структурами. Здійснено аналіз функціонального призначення основних інституційних акторів у ре- креаційній сфері.

Визначено проблемні питання сучасного стану інституційного забезпе- чення механізмів державного регулювання розвитку рекреаційної сфери в Україні. Визначено, що складність її регулювання полягає в тому, що в Ук- раїні відсутня чітка, уніфікована система державного регулювання рекреа- ційної сфери, тому певні її аспекти в нашій державі нині перебувають під контролем багатьох державних органів (міністерства, служби, агентства).

Підкреслено, що в системі державного управління рекреаційною сферою немає органу, що відповідає за проведення виключно функцій управління рекреаційними територіями; фактично усі органи державної влади мають функції управління відповідно до реакційних територій та рекреаційних ресурсів, поряд з функціями управління іншими ресурсами, об’єктами, те- риторіями. Адміністративна діяльність органів влади спрямована на вирі- шення проблем організації, охорони рекреаційних територій та використан- ня рекреаційних ресурсів тією мірою, що й для виконання інших завдань у різних сферах діяльності суспільства.

Викладено напрями оптимізації інституційного механізму державного регулювання розвитку рекреаційної сфери. Зазначено, що організаційно- економічний механізм має ґрунтуватися на формуванні регіональних інсти- туцій, що дасть можливість концентрувати та координувати зусилля всіх суб’єктів рекреаційної діяльності з метою досягнення оптимального рівня рекреаційного потенціалу на регіональному рівні.

Посилання

Гаман П. Особливості функціону- вання механізму державного ре- гулювання розвитку туризму на регіональному рівні / П. Гаман // Держава та регіони. — 2015. — № 2. — С. 39–44.

Лазор О. Органи державного управ- ління в галузі екології та природ- них ресурсів / О. Лазор // Вісн. УАДУ. — К. : УАДУ, 2011. — № 4. — С. 195–202.

Розметова О. Теоретичні засади дер- жавного регулювання розвитку рекреаційно-оздоровчо-туристичного комплексу / О. Розметова // Дер- жава та регіони. — 2017. — № 4. — С. 183–188.

Черчик Л. Напрями удосконален- ня державного управління у сфері рекреаційного природокористуван- ня / Л. Черчик // Наук.-інформ. вісн. Акад. наук вищ. освіти Украї- ни. — 2012. — № 2 (79). — С. 105– 112.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-09-29

Як цитувати

Близнюк, А. (2018). ОСОБЛИВОСТІ ІНСТИТУЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ МЕХАНІЗМІВ ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ РОЗВИТКУ РЕКРЕАЦІЙНОЇ СФЕРИ. Публічне урядування, (5 (15), 42-52. https://doi.org/10.32689/2617-2224-2018-15-5-42-52