РЕКЛАМНИЙ МІФ ЯК ДЕТЕРМІНАНТА СОЦІОКУЛЬТУРНИХ ТРАНСФОРМАЦІЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-2224-2021-1(26)-235-247

Ключові слова:

реклама, міф, масова комунікація, система цінностей, со- ціокультурні трансформації, регулювання

Анотація

З використанням соціокультурного підходу надано оцінки рекламі як складової сучасної масової культури, соціального і культурного явища. Розглянуто проблеми, пов’язані з феноменом рекламної міфотворчо- сті. Виявлено, що завдяки використанню міфологічних технологій реклама набуває функції міфу як маніпулятора масовою свідомістю. Зазначено, що рекламний простір є суцільно символічним і міфологічним, а рекламна мі- фотворчість стала частиною масової культури, що призводить до експлуа- тації міфологічного мислення людей і певною мірою чинить деструктивний вплив на суспільство в цілому. Дослідження концентрується на визначенні напряму державного управ- ління і також на проблемі додаткових напрямів регулювання реклами. По- казано, що реклама як соціокультурний феномен вимагає комплексних під- ходів до державного регулювання даної сфери з метою забезпечення балансу інтересів суспільства і рекламної індустрії, захисту прав споживачів реклами. Доведено необхідність зміни концептуальних основ регулювання у сфері ре- клами на основі ціннісних установок, посилення ролі процесів регулювання громадських інститутів, залучення громадськості до вирішення актуальних проблем суспільства та захисту його морально-етичних цінностей. Запропо- новано ряд обмежень щодо рекламного контенту, заходів з посилення зако- нодавчого і розвитку громадського регулювання. Доведено, що реклама як соціальний інститут активно формує смислові характеристики соціокультурних явищ, які зумовлюють трансформації ма- сової поведінки, культурних і моральних цінностей українського суспіль- ства. Показано, що використання соціокультурного підходу відкриває шлях до дослідження наслідків рекламної діяльності, які зумовлюють соціальні зміни в суспільстві.

Посилання

Рудакова И. В. Социокультурный подход как методологический принцип // Исторические, философские, политические и юридические науки, культурология и искусствоведение. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2017. № 11 (85). С. 159–162.

Ахиезер А. С. Философские основы социокультурной теории и методологии // Вопросы философии. 2000. № 9, С. 29.

Лисиця Н. М. Реклама як соціальний інститут: дис. ... д-ра соціологічних наук: спец. 22.00.03 “Соціальна структура, соціальні інститути та соціальні відносини”. Ун-т внутрішніх справ. Харків, 1999.

Лященко А. В. Соціально-культурний вплив реклами на формування та зміну ціннісних орієнтацій // Вісник Дніпропетровського ун-ту. Серія: Соціальні комунікації. Літературознавство. Вип. 10. Дніпропетровськ: Вид-во ДНУ, 2008. С. 71–76.

Набруско І. Ю. Споживання і реклама в сучасному світі: проблеми інституалізації // Вісник Київського нац. ун-ту імені Тараса Шевченка. Соціологія. 2010. № 1–2. C. 72–75.

Юнг К. Г. Психология бессознательного: пер. с нем. М.: Канон, 1998. 400 с.

Жильбер Дюран. Антропологические структуры воображаемого. Введение. “Бесполезные” образы [Электронный ресурс] // Касталия. Режим доступа: https://castalia.ru/perewody/eranos-perevody/2703-zhilber-dyuran-antropologicheskies t rukturyi -voobr a zha emogovvedenie-bespoleznyie-obrazyi.html — Название с экрана.

Durand Gilbert. Figures mythiques et visages de l’oeuvre: de la mythocritique — la mythanalyse. Paris: Dunod, 1992. 364 p.

Почепцов Г. Г. Символы в политической рекламе. К.: Принт Сервис, 1997. 332 с.

Элиаде М. Мифы современного мира [Электронный ресурс] Режим доступа: http://www.aquarun.ru/psih/relig/relig1p1.html — Название с экрана.

Барт Р. Избранные работы: Семиотика: Поэтика: Пер. с фр. М.: Прогресс, 1989. 616 с.

Дорошкевич А. С. Суспільство споживання: морально-соціальні наслідки // Вісник Нац. юрид. академії України ім. Ярослава Мудрого. Харків, 2012. №4 (14). С. 76–86.

Геращенко Л. Л. Реклама как миф: автореф. дис. ... д-ра философских наук [Электронный ресурс]. М., 2006. Режим доступа: https://static.freereferats.ru/_avtoreferats/01003306922.pdf

Притчин А. Н. Миф и реклама / А. Н. Притчин, Б. С. Теременко // Общественные науки и современность. 2002. № 3. С. 149–163.

Хавкіна Л. М. Сучасний український рекламний міф : монографія. Х.: Харківське історико-філологічне товариство, 2010. 352 с.

Hayko G. Effects of Advertising on Society [E-recource] / Regime to access:https://hilo.hawaii.edu/campuscenter/hohonu/volumes/documents/Vol08x16EffectsofAdvertisingonSociety.pdf

Марк М. Герой и бунтарь. Создание бренда с помощью архетипа / М. Марк, К. Пирсон. СПб.: Питер, 2005. 336 с.

Непряхина П. 7 историй, которые вы сможете использовать в рекламе бренда [Электронный ресурс] / Режим доступа: / https://rb.ru/opinion/7-stories/ — Название с экрана.

Львівське Різдвяне — Магія Різдва 26.12 [Електронний ресурс] / Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=1gl4oTlok3c – Назва з екрана.

Харари Ю. Н. Sapiens. Краткая история человечества. М.: Синдбад, 2018. 512 с.

“Пятерка” популярных украинских реклам [Электронный ресурс] / Режим доступа: https://www.cosmo.com.ua/5-luchshih-ukrainskih-reklamnih-rolikov-2017/ — Название с экрана.

Попова Р. Как реклама формирует современную мифологию [Электронный ресурс] / Режим доступа: http://www.lookatme.ru/mag/live/inspiration-lists/197655-ad-myths — Название с экрана.

Почепцов Г. Г. Имиджелогия. М.: СмартБук, 2009. 575 с.

Вышеставцев Б. П. Кризис индустриальной культуры. [Электронный ресурс] / Режим доступа: http://marsexxx.com/lit/vysheslavcev-krizis_industrialnoy_kultury.htm#078 — Название с экрана.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-19

Як цитувати

Сердечна, Л. В. (2021). РЕКЛАМНИЙ МІФ ЯК ДЕТЕРМІНАНТА СОЦІОКУЛЬТУРНИХ ТРАНСФОРМАЦІЙ. Публічне урядування, (1 (26), 235-247. https://doi.org/10.32689/2617-2224-2021-1(26)-235-247