НАПРЯМИ УДОСКОНАЛЕННЯ АВТОМАТИЧНИХ ЗАХОДІВ ПОПЕРЕДЖЕННЯ УХИЛЕНЬ ВІД СПЛАТИ ПДВ

Автор(и)

Ключові слова:

зупинка реєстрації податкових накладних, електронне врядування

Анотація

Викладені можливі заходи, на встановлення яких уповнова- жений Кабінет Міністрів та Міністерство Фінансів України. Ці заходи сто- суються впровадження нових критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригуван- ня залежно від виду походження товарів, вказаних в них. Критерії та їх запровадження засновані на інформації, отримуваній із автоматизованої системи обліку товарних запасів платників ПДВ, яку необхідно створити як складову системи електронного адміністрування ПДВ. У статті викладені заходи, спрямовані на автоматизацію процедури розгляду письмових пояс- нень платників податку комісією ДФС, створеною згідно з наказом МФУ від 13.06.2017 р. за № 566. Крім того, в статті запропоновано автоматичні заходи попередження здійснення операцій “скрутки”. Відзначено, що процедура зу- пинки реєстрації ризикованих податкових накладних була запроваджена як засіб автоматичного попередження такої розповсюдженої схеми ухилення від сплати ПДВ, як “скрутка”, для всіх товарів, а не тільки для пального. В цій статті під ризикованими податковими накладними/розрахунками кори- гування запропоновано розуміти такі податкові накладні/розрахунки кори- гування, які задовольняють затвердженим Мінфіном критеріям оцінки сту- пеня ризиків достатніх для зупинення їх реєстрації. Зауважено, що принцип беззаперечності вже встановлений в Україні. Він встановлений передчасно, оскільки ще не підкріплений ефективними автоматичними заходами попе- редження ухилень від сплати ПДВ. Реальне запровадження цього принципу є одним із ключових моментів покращення інвестиційного клімату та здійс- нення економічних реформ в Україні. Воно різко підвищить рівень свободи ведення бізнесу в Україні, відкриє шлях до встановлення автоматичної про- цедури повернення ПДВ та позбавить підприємства від необґрунтованих перевірок, які здійснюються у зв’язку з виявленням податкових порушень їх контрагентів (а частіше, контрагентів їх контрагентів).

Посилання

Мельник М. І., Лещух І. В. (2015), По- датковий контроль в Україні: про- блеми та пріоритети підвищення ефективності, ДУ “Ін-т регіональ- них досліджень ім. М. І. Долішньо- го НАН України” [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http:// ird.gov.ua/irdp/p20150301.pdf (Дата звернення — 4 листоп. 2017).

Верховна Рада України (2010), По- датковий кодекс України [Елек- тронний ресурс]. — Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2755-17/page (Дата звернен- ня – 4 листоп. 2017).

Верховна Рада України (2014), Закон України “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи” [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/71-19 (Дата звернення — 5 листоп. 2017).

Keen M., Smith S. (2006) VAT fraud and evasion: what do we know and what can be done?; National Tax Journal Vol LIX, No 4 December 2006; available at: https://www.imf.org/external/pubs/ft/wp/2007/wp0731.pdf (Дата звер- нення — 6 листоп. 2017).

Інформаційне агентство “Главком” (2016), Ніна Южаніна: Мені здаєть- ся, що до президента не доходить вся інформація про Насірова [Елек- тронний ресурс]. — Режим доступу: http://glavcom.ua/interviews/nina-yuzhanina-meni-zdajetsya-shchodo-prezidenta-ne-dohodit-vsya-informaciya-vidnosno-nasirova-353361.html (Дата звернення — 7 листоп. 2017).

Верховна Рада України (2016), За- кон України “Про внесення змін до Податкового Кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році” [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/909-19 (Дата звернення — 8 листоп. 2017).

Верховна Рада України (2016), За- кон України “Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо покращення інвестиційного клімату в Україні)” [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1797-19 (Дата звернення — 8 листоп. 2017).

Кабінет Міністрів України (2017), Постанова “Про встановлення під- став для прийняття рішення комі- сією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової наклад- ної/розрахунку коригування в Єди- ному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації” [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/190-2017-%D0%BF (Дата звернення — 9 листоп. 2017).

Міністерство Фінансів України (2017), Наказ “Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі по- даткових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі по- даткових накладних” [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/RE30621.html (Дата звернення — 10 листоп. 2017).

Верховна Рада України (2016), Про- ект Закону “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо забезпечення збалансованості бю- джетних надходжень у 2018 році” [Електронний ресурс]. — Режим до- ступу: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=62878 (Дата звернення — 12 груд. 2017).

Грона А. В. Закономірності форму- вання прозорої системи адміністру- вання ПДВ [Електронний ресурс]. — Режим доступу: https://drive.google.com/file/d/0B50J0x32KvJ8Nm9IVzdCeUJrSDg/view?usp=sharing (Дата звернення — 14 листоп. 2017).

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-01-24

Як цитувати

Грона , А. (2018). НАПРЯМИ УДОСКОНАЛЕННЯ АВТОМАТИЧНИХ ЗАХОДІВ ПОПЕРЕДЖЕННЯ УХИЛЕНЬ ВІД СПЛАТИ ПДВ. Публічне урядування, (1 (11), 102-117. вилучено із http://journals.maup.com.ua/index.php/public-management/article/view/541