ЛОЯЛЬНІСТЬ, БЛАГОНАДІЙНІСТЬ ТА ОПІР КОРУПЦІЇ: ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ТА МОЖЛИВОСТІ ДІАГНОСТИКИ (З ДОСВІДУ ЧЕСЬКОЇ РЕСПУБЛІКИ)

Автор(и)

Ключові слова:

благонадійність, лояльність, опір корупції, психодіагностика

Анотація

Аналізується лояльність та надійність персоналу як фактори, які забезпечують антикорупційну стійкість. Вказано на слабку розробку цих понять у чеській літературі порівняно з англомовними ресурсами. Розгля- даються тести, які використовуються у Чеській Республіці в діагностиці ло- яльності та благонадійності.

Описується аудит, як підхід, що використовується в системі WORKtest® для аналізу опору корупції і ризикованої поведінки. Наводяться резуль- тати дослідження, зробленого в Чехії у 2013–2014 рр. Аналіз показав, що 18 % опитаних мали ознаки ризикованої поведінки. Описано особливості корупційної поведінки, виявлені у дослідженні. Представлений бенчмаркінг опору корупції по відношенню до середніх показників у чеській популяції.

Посилання

Харский К. Благонадежность и лояльность персонала / К. Харс- кий. — Санкт-Петербург: Питер, 2003. — 496 с.

Agle B. R., Hart D. W., Thompson J. A., Hendricks H. M. Research Companion to Ethical Behavior in Organizations. Constructs and Measures. — UK: Edward Elgar Publishing Limited, 2014.

Bauman Z. Life in Fragments. Essays in Postmodern Morality. — Cambridge: Basil Blackwell, 1995.

Buchanan B. (1974). Building Organizational Commitment: The Socialization of Managers in Work Organizations. Administrative Science Quarterly, 19 (4): 553–546.

Chudzikowski K. Fresh Perspectives on the New Career. Journal of Vocational Behavior, 2012. roč. 89, s. 298–306.

Durkin D. M. The Loyalty advantage: essential steps to energize your company, your customers, your brand. — NY: AMACOM, 2005.

Dyne L. V., Graham J. W., Dienesch R. M. (1994). Organizational Citizenship Behavior: Construct Redefinition, Measurement, and Validation. The Academy of Management Journal, 37 (4): 765–802.

Giddens A. Unikající svět: jak globalizace mění n áš život. Praha: Sociologické nakladatelství, 2000. 135 s.

Gino F. If You’re Loyal to a Group, Does it Compromise Your Ethics? Harvard Business School Publishing- Corporation, 2016.

Graham J. W., Organ D. W. Commitment and the Covenantal Organization. Journal of Managerial Issues 5: 483–502, 1993.

Grosman B. (1989). Corporate Loyalty: Does It Have a Future? Joumal of Business Ethics 8: 565–68.

Hartl P., Hartlová H. Psychologický slovník. — Praha: Portál, 2000.

Haughey J. C. (1993). Does Loyalty in the Workplace Have a Future? Business Ethics Quarterly 3: 1–16.

Kocianová R. Personální činnosti a metody personální práce. Praha: Grada Publishing a.s., 2010.

Kumar D. N. S.; Shekhar, N. Journal of Management Research. 2012: 12 (2), p. 100–112. 13 p.

Laabs J. J. (1996). Employee commitment, Personnel Journal, 58–66.

Linhart J. Slovník cizích slov pro nové tisíciletí. Litvínov: Dialog, 2005.

Meyer J. P., & Allen N. J. (1991). A three-component conceptualization of organizational commitment. Human Resource Management Review, 1: p. 61–89.

Moorman R. H., Blakely G. L. (1995). Individualism-Collectivism as an Individual Difference Predictor of Organizational Citizenship Behavior. Journal of Organizational Behavior, 16(2): 127.

Mowday R. T., Porter L. W. & Steers R. M. (1982). Employee-origanization linkages. — New York: Academic Press.

Pandey C., Khare R. Impact of job satisfaction and organizational commitment on employee loyalty. International Journal of Social Science and Interdisciplinary Research, 2012: 1, p. 36–41.

Pfeiffer R. S. (1992). Owing Loyalty to One’s Employer. Joumal of Business Ethics 11: 535–44.

Plamínek, J. Vedení lidí, týmů a firem. Praha: Grada Publishing a.s., 2011.

Powers E. L. Employee Loyalty in the New Millennium. Academic Journal, 2000: 65 (3), p. 4–8.

Reichheld F. F. The loyalty effect: The hidden force behind growth, profits, and lasting value. Harvard Business School Press, 1996.

Reichheld F. F. Loyalty rules!: How today’s leaders build lasting relationships. Harvard Business Press, 2001.

Schrag B. Business Ethics Quarterly. Business Source Complete 2001: 11 (1) p. 41–66.

Sennet R. The Culture of the New Capitalism. London: Yale University Press, 2006.

Solomon C. M. The loyalty factor. Personnel Journal, 1992, p. 52–62.

Šubrt J. A. KOL. Soudobá sociologie II. Teorie sociálního jednání a sociální struktury. — Praha: UK Praha, 2008.

Šubrt J.a kol. Soudobá sociologie IV. Aktuální a každodenní. — Praha: UK Praha, 2010.

Šubrt J.a kol. Soudobá sociologie VI. Oblasti a specializace. — Praha: UK Praha, 2014.

Toffler A., Toffler H. Nová civilizace. Třetí vlna a její d ůsledky. — Praha: Dokořán, 2001. 126 s.

Van der Vegt G. S., Van de Vliert E., Oosterhof A. (2003). Informational dissimilarity and OCB: The role of intrateam interdepedence and team identification. Academy of Management Journal, 46: 715–727. 35. Wagnerová I. Řízení v ýkonnosti. — Brno: Marek Konečný, 2005.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-05-31

Як цитувати

Урбанова, Є., Маєвська, П., & Пасніченко, В. (2017). ЛОЯЛЬНІСТЬ, БЛАГОНАДІЙНІСТЬ ТА ОПІР КОРУПЦІЇ: ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ТА МОЖЛИВОСТІ ДІАГНОСТИКИ (З ДОСВІДУ ЧЕСЬКОЇ РЕСПУБЛІКИ). Публічне урядування, (3 (8), 359-368. вилучено із http://journals.maup.com.ua/index.php/public-management/article/view/641