PUBLIC LEADER’S COMMUNICATION SKILLS TO BUILD DIALOGUE

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-2224-2020-4(24)-125-135

Keywords:

generation, public, business communication, public leader, communication, professional competence, civil servant, mediation, conflict, dialogue

Abstract

The article examines the communication skills of the head of education for building a dialogue and purposeful formation of a new generation of modern leaders. It was found that a public leader, whose professional competence is a specially prepared deep process of the exchange of meanings, during which there are qualitative changes in the relations between the participants in the conditions of the democratic development of society. It has been established that in this context, it becomes necessary to purposefully form communication skills in the context of conducting a dialogue both in organizing internal and external relations in the context of a new generation of professionals who must adequately respond to social challenges, introduce and produce ideas in conditions of using the establishment of relations with the public, effectively broadcast social and cultural values, have the ability to conduct negotiations and business communication, but also exchange basic social values and communicate with a mass addressee.

It was investigated that an important condition for the effectiveness of the work of a specialist in public administration is to take into account the gender component when considering conflicts in the organization’s environment, to avoid gender stereotypes and to form the gender sensitivity of one’s own and colleagues. Such accounting is a significant step in building the European educational space and reducing the level of conflict in the team; the indicated ways of introducing the educational program “Basic skills of a mediator in an educational institution and society”, which has been successfully tested with 2015. It has been substantiated that the communication skills of the head of education for building a dialogue acquires a new meaning of mediation and dialogue, which will allow the formation of communication technologies and his skills in the field of ethical requirements of democracy, openness of the public sphere, freedom of the media, ensuring national interests, etc.

References

Базіло О. П. // Персонал. 2007. № 8. С. 60–64.

Вацлавик Пол, Бивин Дженет, Джексон Дон. Психология меж- личностных коммуникаций. Пер. с англ. Санкт-Петербург: Речь, 2000. 300 с.

Гусєва К. Проценко Д. Як, коли, де працює діалог? Практичний по- сіб. Київ, 2019. URL: https://www. osce.org/uk/project-coordinator-inukraine/ 422831

Гогіна Л. М. Компетенції та компе- тентності в державній службі України: до проблеми понятійного апара- ту // Держ. упр.: теорія та практика [Електронний ресурс]. Режим до- ступу: http://www.nbuv.gov.ua/ejournals/DUTP/2007-2/

Закон України “Про основні засади розбудови інформаційного суспіль- ства в Україні на 2007–2015 роки” вiд 9.01.2007 р. [Електронний ре- сурс]. Режим доступу : www.rada.gov.ua

Методичні рекомендації щодо по- будови механізму оцінки ділових і професійних якостей державних службовців: Головне управління державної служби України. Київ, 2006. 8 с.

Пашко Л. А. Професійно-управлін- ська культура сучасного керівника: постановка проблеми // Зб. наук. пр. НАДУ. 2011. № 2. С. 51–62.

Про забезпечення участі громад- ськості у формуванні та реалізації державної політики: Постанова Кабінету Міністрів України від 03.11.2010 № 996. [Електронний ре- сурс] // Офіц. сайт Верховної Ради України. URL: http://zakon4.rada. gov.ua/laws/show/996-2010-п/conv

Рекомендації до визначення ком- петентностей державних службов- ці: Головне управління державної служби України. Київ, 2006. 10 с.

Published

2020-03-20

How to Cite

Івацко, Т. (2020). PUBLIC LEADER’S COMMUNICATION SKILLS TO BUILD DIALOGUE. Public Management, (4 (24), 125-135. https://doi.org/10.32689/2617-2224-2020-4(24)-125-135

Issue

Section

Статті