NATURE OF INFORMATION AND COMMUNICATION MECHANISMS OF THE IMAGE’S FORMATION OF GOVERNMENT AUTHORITIES

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-2224-2019-5(20)-97-108

Keywords:

state authorities, image of state bodies, information and communication mechanisms, communication technologies, mass media, communication

Abstract

The article explores the problems of forming the state bodies’ image in the context of the information society development. The main directions of the communicative activity development of public administration bodies in modern conditions are established. The main tasks of information and communication mechanisms to create a positive image of public authorities are identified. The main characteristics of information and communication mechanisms of forming public authorities’ image in the aspect of four media theories of mass media are determined.

The fundamental element of the mechanism of forming the public administration bodieses image are the media, which have emotional and rational influences on the citizens in order to achieve the goals of public administration. In the field of image reality, there is an opportunity for subjective interaction of public authorities, including public authorities, the public and the media, which exchange information, emotional and evaluative responses.

It was stated that in establishing dialogue between state bodies and the public, a conceptual approach, based on the principles of systematic, purposeful, open and constant, should prevail. The essence of this approach is that the decisions of public authorities on important problems should not be based solely on the personal opinions and personal experience of the managers. Important decisions must precede public analysis, prediction and modeling of social behavior of the population. Therefore, the participation of citizens in solving governmental issues is necessary. In this context, the necessary elements for the constructive participation of citizens in decision-making by the authorities are identified.

It was stated that communication technologies can work for the benefit of both parties — authorities and communities — and influence public opinion in such a way as to create a positive image for public authorities.

References

Колосок С. В. Зв’язки з громадські- стю у формуванні іміджу органів державної влади : Автореф. дис. ... канд. наук з держ. упр. : 25.00.01 – теорія та історія державного управ- ління / Сергій Васильович Колосок ; Одеський регіональний ін-т держ. управління НАДУ управління при Президентові України. О., 2003. 22 с.

Пантелейчук І. В. Місце та роль зв’язків з громадськістю у форму- ванні іміджу державних інститу- цій / І. В. Пантелейчук // Теорія та практика державного управління. 2009. Вип. 4. 390 с.

Почепцов Г. Г. Забезпечення ко- мунікативних операцій держави / Г. Г. Почепцов // Психолінгвістика. 2012. Вип. 10. 345 с.

Пантелейчук І. В. Механізми фор- мування та реалізації державної іміджевої стратегії [Електронний ресурс] / І. В. Пантелейчук // Дер- жавне управління: удосконалення та розвиток. 2012. № 9. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Duur_2012_9_9

Дмитрачков И. В. Роль массме- диа и журналистики в PR деятель- ности органов государственной власти [Электронный ресурс] / И. В. Дмитрачков. Режим доступа: https://cyberleninka.ru/article/n/rol-massmedia-i-zhurnalistikiv-pr-deyatelnosti-organov-gosudarstvennoy-vlasti

Енциклопедія державного управ- ління: у 8 т. / наук.-ред. колегія: Ю. В. Ковбасюк (гол.) та ін. К.: НАДУ, 2011. Т. 2. 692 с.

Семченко О. А. Іміджева політика України: монографія / О. А. Семчен- ко. 2014. С. 60.

Акайомова А. Комунікативні вла- стивості іміджу та його класифі- кація / А. Акайомова // Віче. 2011. № 22 (листопад). С. 2–5.

Бондар Ю. В. Національний ін- формаційний простір новітньої України: становлення та функціонування у процесі політичної тран- сформації суспільства : монографія / Ю. В. Бондар. К. : МАУП, 2007. С. 78.

Енциклопедія державного управлін- ня : у 8 т. / Нац. акад. держ. упр. при Президентові України; наук.-ред. колегія : Ю. В. Ковбасюк (голова) та ін. К. : НАДУ, 2011. Т. 1. : Теорія дер- жавного управління / наук.-ред. ко- легія : В. М. Князєв, І. В. Розпутенко (співголови) та ін. 2011. С. 252–253.

Пармонова А. В. Имидж политиче- ских партий в электоральном про- цессе: Автореф. дис. … канд. полит. наук / А. В. Пармонова. Воронеж, 1998. С. 8–9.

Yoder D. E. (1999) Contingency Framework for Environmental Decision-Making: Linking Decisions, Problems and Processes. Policy Studies Review, № 16 (3/4). Р. 13.

Топольницька Т. Б. Комунікативний аспект у формуванні іміджу органів публічної влади // Мукачівський держ. ун-т // Електронне наукове видання “Економіка та суспільство”. 2019. Вип. 20. С. 593–598.

Колісніченко Н. М. Діалогова комуні- кація влади і громадян в управлінні територіями. Забезпечення конструктивного діалогу між владою та суспільством: матеріали наук.-пр- акт. конф. (Одеса, 28 квітня 2016 р.). Одеса: ОРІДУ НАДУ, 2016. С. 83.

Published

2020-12-29

How to Cite

Кириченко, Г. (2020). NATURE OF INFORMATION AND COMMUNICATION MECHANISMS OF THE IMAGE’S FORMATION OF GOVERNMENT AUTHORITIES. Public Management, (5 (20), 97-108. https://doi.org/10.32689/2617-2224-2019-5(20)-97-108

Issue

Section

Статті