SOCIO-COMMUNICATIVE ASPECTS OF STATE PUBLIC MARKETING IN THE CONDITIONS OF IMPLEMENTATION OF THE MODEL OF THE NEW STATE ADMINISTRATION

Authors

Keywords:

Marketing in public administration, state marketing, new public management, communicative technologies, government and political public relations, development of state marketing

Abstract

This article considers the preconditions of formation, directions of development and socio-communicative aspects of the public marketing. Research consistently proves that the establishment of public marketing has been influenced by two trends: the development of the theory and practice of social communications and the formation of a new paradigm of public administration. The researchers share the position that communication technology, especially the government and political public relations, was the core of the formation of marketing in the public sector. Public relations in the article was interpreted as a coordinating communicative strategy in the public sector, particularly public administration, as an inherent component of public marketing. Proved the value of new models of public management in shaping the theory and practice of public marketing, in particular the concept of “new public management”.

References

Лікарчук Н. Державний маркетинг: фактори становлення / Н. Лікар- чук // Socialand Human Sciences. — 2015. — № 3 (07). — С. 65–78.

Ромат Є. В., Чаплай І. В. Основні шляхи маркетизації функцій дер- жавного управління в Україні / Є. В. Ромат, І. В. Чаплай // Публіч- не урядування. — 2015. — № 1. — С. 180–189.

Shapiro B. P. Marketing in Nonprofit Organizations / B. P. Shapiro // Journal of Voluntary Action Research. — 1974. — Vol. 3. — № 3–4. — P. 1–16.

Акимов Д. Основные типы социаль- ного маркетинга [Электронный ре- сурс]. — Режим доступа: http://cspracademygf.org/scientific_articles/marketing/article5/

Янбухтин Э. Х. Коммуникации в системе связей с общественностью как фактор формирования репута- ционного капитала: дис. ... канд. фи- лол. наук. — Москва, 2007. — 172 с.

Мантуло Н. PR в системі соціаль- них комунікацій: зміна статусу / Н. Мантуло // Освіта регіону. Полі- тологія, психологія комунікації. — 2012. — № 4. — С. 260–266.

Трунов А. А. Технологии “паблик рилейшнз” в трансформирующей- ся цивилизации модерна: автореф. дис. ... канд. филос. наук / А. А. Тру- нов. — Белгород, 2004. — 21 с.

Manuel Castells. Communication Power/ Castells Manuel [Электронный ресурс]. — Режим доступа: http://www.mediacoolhunting.com/archives/the-rise-of-mass-self-communication

Дацюк С. От идеологии к теории Интернет [Электронный ресурс] / С. Дацюк. — Режим доступа: http://www.zhurnal.ru/5/theory.htm

Papacharissi Z. The internet as a public sphere / Z. Papacharissi // New Media & Society. — 2002. — 4 (1). — P. 8–27.

Золотухін Е. Політичний маркетинг: багатозначність поняття / Е. Золо- тухін // Політичний менеджмент. — 2007. — № 5. — С. 13–22.

Siltala J. New Public Management: The Evidence Based Worst Practice? / Juha Siltala // Administration&Society. — 2013. — Vol. 45. — № 4. — P. 468–493.

Wilson, John. New Management of Public Services: The United Kingdom Experience / J. Wilson // Viešoji Politika Ir Administravimas. — 2004. — № 7. — P. 49–59.

Published

2017-04-26

How to Cite

Іваницька, О., & Польська, Т. (2017). SOCIO-COMMUNICATIVE ASPECTS OF STATE PUBLIC MARKETING IN THE CONDITIONS OF IMPLEMENTATION OF THE MODEL OF THE NEW STATE ADMINISTRATION. Public Management, (2 (7), 137-147. Retrieved from http://journals.maup.com.ua/index.php/public-management/article/view/657

Issue

Section

Статті