ДОСЛІДЖЕННЯ КИТАЙСЬКОГО ТА ГЛОБАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ ПРОФЕСІЙНОЮ ОСВІТОЮ: ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ І ОГЛЯД ЛІТЕРАТУРИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-2224-2024-1(38)-1

Ключові слова:

дослідження професійної освіти в Китаї, міжнародне дослідження професійної освіти, управління професійною освітою, огляд літератури

Анотація

У роботі представлено результати огляду основної літератури, опублікованої в Китаї та інших країнах світу за останні 11 років щодо управління професійною освітою. Мета публікації полягає у визначенні відмінностей між підходами Китаю та інших країн у питаннях державного управління професійною освітою та розумінні загальної тенденції проведення передових досліджень й їх оприлюднення. Ця робота робить внесок у поглиблення наукових досліджень щодо розвитку державного управління професійною освітою в Китаї. Методологія. Було застосовано методи аналізу та синтезу, графічний, статистичного аналізу та моделювання; проведено пошук основної літератури, опублікованої з 2013 по 2023 рік, використовуючи ресурси бази даних Web of Science і бази даних Китайської національної інфраструктури знань. Наукова новизна. Автор з’ясував, що розвинені країни сформували моделі державного управління розвитком професійної освіти, серед яких: «Подвійна система» Німеччини, «Потрійна система» Швейцарії, коледжі TAFE в Австралії, модель Apprenticeship Training Center у Франції, кооперативна освіта в Сполучених Штатах Америки, модель Великобританії «Сандвіч», сінгапурська «Навчальна фабрика», японська модель співпраці промисловості, освіти та досліджень. Висновки. Було з’ясовано, що західна література в основному зосереджена на практиках управління, де науковці вивчали різноманітність політики та співпраці, зокрема складну взаємодію між урядом і бізнесом навколо реалізації економічних і соціальних цілей, вплив політики на формування освітньо-професійної системи в регіоні тощо. Дослідження китайських вчених засноване на системі дискурсу з китайською специфікою, і результати дослідження в основному зосереджені на трьох сферах, таких як модель управління професійною освітою, університетське управління та розвиток теорії управління.

Посилання

Braun, D.& Merrien, F. X. (1999). Towards a new model of governance for universities?: A comparative view. (No Title).

Clark, B. R. (1986). The higher education system: Academic organization in cross-national perspective. University of California Press.

Chi, Ch. Y. (2021). Research on Long-term Mechanism of Industry-Teaching Integration in Higher Vocational Education under Stakeholder Perspective. Educational Theory and Practice (33), 16–20.

Emmenegger, P., & Seitzl, L. (2020). Social partner involvement in collective skill formation governance. A comparison of Austria, Denmark, Germany, the Netherlands and Switzerland. Transfer: European Review of Labour and Research, 26(1), 27–42.

Gornitzka, Å., Kyvik, S., & Stensaker, B. (2005). Implementation analysis in higher education. In Reform and change in higher education: Analysing policy implementation (pp. 35–56). Dordrecht: Springer Netherlands.

Honig, M. I. (2012). What works in defining what works» in educational improvement: Lessons from education policy implementation research, directions for future research. Handbook of education policy research, 333–347.

Li, J., & Pilz, M. (2023). International transfer of vocational education and training: A literature review. Journal of Vocational Education & Training, 75(2), 185-218.

Liu, X. L. & Zhuang, X. Z. (2016). Cultivation of highly skilled personnel: The best combination of «Made in China 2025» and vocational education. Vocational Education Forum (01), 62–66.

Ma, T. Q. (2020). Community of destiny: A new vision of school-enterprise cooperation mode in vocational education. Tsinghua University Education Research (05), 118–126. doi:10.14138/j.1001-4519.2020.05.011809.

Ministry of Education of the People's Republic of China. (2006). Higher education system reform. Ministry of Education of the People's Republic of China Government Portal. http://www.moe.gov.cn/jyb_xwfb/xw_fbh/moe_2606/moe_2074/moe_2438/moe_2442/tnull_39569.html

Ministry of Education of the People's Republic of China. (2022). Vocational Education Law of the People's Republic of China. Ministry of Education of the People's Republic of China Government Portal. http://www.moe.gov.cn/jyb_sjzl/sjzl_zcfg/zcfg_jyfl/202204/t20220421_620064.html

Pilz, M. (2016). Typologies in comparative vocational education: Existing models and a new approach. Vocations and Learning, 9(3), 295–314.

Shao, J. G. (2017). Exploration of the path of industryeducation integration in vocational education based on stakeholder theory. Education and Career (02), 43-47. doi:10.13615/j.cnki.1004-3985.2017.02.008. 14. Tang, S. (2020). The Triple Logic of Modernization of University Governance System. Modern Education Management (07), 8–14. doi:10.1669 7/j.1674-5485.2020.07.002.

Wang, S. Y. (2018). From «Triangular Coordination» to «Governance Equalizer»: The Modern Turn of Higher Education Governance Models in Western Countries. Modern Education Management (07), 112–117. doi:10.16697/j.cnki.xdjygl.2018.07.020.

Wang, H.M. (2022). From «Control» to «Good Governance»: Practice and Thoughts on the Reform of Management System at School and College Levels. Journal of the National Institute of Educational Administration (05), 31-37+71.

Xiao, F. X. & Deng, S. H. (2018). The Role Positioning of the Subjects of Vocational Education Governance under the Concept of «Multi-center»: Insights from the Idea of «Zhonghe Biyu». College Education Management (02), 66-73+124. doi:10.13316/j.cnki.jhem.20180214.009.

Xie, D. X. (2018). Theoretical foundation, interpretation of meaning and functional orientation of precise poverty alleviation in vocational education. Vocational Education Forum (03), 24–29.

Yu, X. Q. (2009). Doctoral Dissertation on Group Development of Vocational Education in China's Economic Transition, Tianjin University). https://kns.cnki.net/kcms2/article/abstract?v= w1Je9LIFm5DDT1XZYLtrwwlhOCBf4K2WfwUINM

htUYLAAayrfsQ5WOEfgpsqbDuhw9VBro1qAimdifmEwRjy2CBlM1JcrQpWixxSKQJNcDlKp C9a8KfpdwR1lJFOfvPi70F87mawkNtBN8Rff2Aafw ==uniplatform=NZKPTlanguage=CHS

Yang, D., Wu, X., Liu, J., & Zhou, J. (2023). CiteSpacebased global science, technology, engineering, and mathematics education knowledge mapping analysis. Frontiers in Psychology, 13, 1094959.

Zhang, W. M. (2016). Exploration of multi-specialty fusion mode for the cultivation of compound highskilled talents in higher vocational education. Vocational Education Forum (12), 41–43.

Zhao, Y. B. & Jia, M. (2023). Paths to building a vocational education community: what is possible? What is possible? China Vocational and Technical Education (30), 79–86.

Zhao, X. F. (2021). Vocational Education School-Enterprise Community of Destiny: Theoretical Logic, Connotation Characteristics and Action Path. Vocational and Technical Education (25), 69–74.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-23

Як цитувати

Лін, С. (2024). ДОСЛІДЖЕННЯ КИТАЙСЬКОГО ТА ГЛОБАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ ПРОФЕСІЙНОЮ ОСВІТОЮ: ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ І ОГЛЯД ЛІТЕРАТУРИ. Публічне урядування, (1 (38), 6-13. https://doi.org/10.32689/2617-2224-2024-1(38)-1