ONLINE LEARNING: THE EVOLUTION OF MOOS AND LMS IN THE POST-COVID. THE LATEST TASKS OF THE EDUCATIONAL SPHERE
DOI:
https://doi.org/10.32689/maup.it.2021.1.1Keywords:
educational online resources, Mass open online courses – MOOC, Learning Management Systems – LMS, postcovid timesAbstract
In many countries of the world, the possibilities of obtaining education via the Internet have been used for more than a year and successfully. In Ukraine, mass online courses are gaining some distribution only now. The experience of using online courses shows that the quality of education on the Internet is not inferior to the university level. Online resources in the form of Massive Open Online Courses (MOOCs) and Learning Management System (LMS) allow us to improve the level of knowledge, offer and provide an opportunity to improve the skills we have received from higher education and serve as an excellent assistant for self-development. The purpose of the article is to study the specifics and possibilities of the educational process and training using e-learning course systems via the Internet. Generalization of the results of the analysis of MOOC, LMC, functionality and conclusions to their practical application in educational programs. Highlighting the problems associated with the use of electronic online learning systems. Scientific novelty. The article raises the problem of the transition of educational institutions to new technologies of educational processes using e-online learning and how to use them in the process of implementing existing curricula. The author, based on the analysis of MOOC LMS world online resources in the field of education, actualizes these problematic issues and emphasizes that this problem requires an urgent constructive solution. Recommendations are given to solve the main aspects of this problem area. As a conclusion, the article emphasizes that the creation of a developed system of online education in the country is dictated by the conditions of the post-covid world and trends in the development of world education. This requires additional efforts in the field of education, preparation of standardized decisions in the field of war is one of the important tasks of our state in the social and human dimensions.
References
Про MOOCs. URL: www.mooc.org.
Танмой Рей, Парініта Гупта (2019). Кращі платформи MOOC та онлайн-навчання.
Пітер Беркінг (2016). Вибір LMS. URL: https://www.stoodnt.com/blog/best-mooc-online-learning-platforms.
Система управління навчанням. URL: https://en.wikipedia.org/wiki/Learning_management_system.
Інтернет-коледж NKI: огляд 15-річної доставки 10 000 онлайн-курсів». URL: https://www.irrodl.org/index.php/irrodl/article/view/17/354.
Лонг Філіп Д. Системи управління навчанням (LMS). Енциклопедія розподіленого навчання. Тисяча дубів: Публікації SAGE, Inc. 2004. C. 291–293.
Шоненбоум Дж. Використовуючи адаптовану модель прийняття технологій на рівні завдань, щоб пояснити, чому викладачі вищої освіти мають намір використовувати деякі інструменти системи управління навчанням більше, ніж інші. Комп’ютери та освіта. 2014. № 71. С. 247–256.
Курси edX. URL: https://www.edx.org/search?tab=course&utm_campaign=mooc-cta& utm_medium=referral&utm_source=mooc.org.
Відкритий університет. URL: http://www.open.ac.uk.
Магдалена Яра, Гарві Меллар. Підвищення якості електронних навчальних курсів: роль зворотного зв’язку з студентом. С. 709–714.
Роберт Т. Рааб, В. Він Елліс, Буенафе Р. Абдон. Освіта «Мультисекторальні партнерства в електронному навчанні: потенційна сила для поліпшення розвитку людського капіталу в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні». Інтернет і вища освіта. С. 217–229.