SCENARIO PLANNING AS A TOOL FOR CONTINUOUS BUSINESS: WEB-TECHNOLOGIES (INTEGRATED APPROACH)

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32689/maup.it.2022.2.4

Keywords:

continuous business, ERP-system, CRM, WEB-technology, application, automation

Abstract

To prevent disruptions in the work of the organization with the corresponding losses of the organization is necessary to maintain the functioning of critical systems, which include CRM-systems and actually represent the application software for organizations designed to automate strategies for interaction with customers (clients). In this case use the WEB-technologies, under which usually mean markup languages, programming languages, databases, systems and CMS platforms and other technologies that allow you to create websites, applications and stores. The article substantiates the use of ERP/CRM-system and its components to create a multifunctional WEB-platform for continuous business with appropriate practical content. Analysis of publications and research with CRM shows the need for continuous updating of the relevant software, as well as the development of its methodological framework and requires constant monitoring, further study of practical recommendations to improve staff performance in the CRM-system. It is proved that the modular principle of organization of ERP systems allows introducing these systems stage by stage, consistently translating one or more functional modules, as well as choosing the modules that are relevant to the organization. In addition, the modularity of ERP systems allows you to build solutions based on several ERP systems, choosing from each of the best-in-class modules (best-of-breed). The breakdown of modules and their grouping is different, but most major vendors have groups of modules: finance, personnel, and operations. As a result, the development of CRM technologies and other systems of management and administration of relations between producers and consumers becomes the key to active development of business of any scale. For a joint effective interaction and management of marketing and sales, it is necessary to provide an effective common information space, friendly to users, which provides exactly the CRM, CRM-systems and other similar to the functionality and content of the system. Further research and improvement of such systems should take place in the direction of covering all links of production and realization, improvement of existing and development of new useful applications.

References

Greenberg Paul: CRM at the Speed of Light, Fourth Edition: Social Crm 2.0 Strategies, Tools, and Techniques for Engaging Your: https://www.academia.edu/32001936/CRM_at_the_Speed_of_Light

Frederick Newell; Why CRM Doesn’t Work How to Win by Letting Customers Manange the Relationship Publisher: Bloomberg Press; 1st edition (April 1, 2003). 256 P.

Шарапа О. М. Управління відносинами з клієнтами через впровадження CRM-систем як складова ефективного ведення бізнесу. Актуальні проблеми економіки. 2009. № 7 (97). С. 175–183.

Gartner Says Customer Relationship Management Software Market Grew 12.5 Per Cent in 2012. URL: http://apitu.wordpress.com/2013/04/29/світовий-ринок-crm-виріс-у-2012-на-12-5/

Отечественный рынок CRM-систем: Украина – не Америка. URL: http://itc.ua/articles/otechestvennyj_rynok_crm-sistem_ukraina_ne_amerika_22234/

Пепперс Д. Управление отношениями с клиентами. Как превратить базу ваших клиентов в деньги : навч. посіб. Київ, 2006. 336 c.

Kumar V. The Future of CRM, in Statistical Methods in Customer Relationship Management : навч. посіб. Лондон, 2012. 142 с.

Антоненко В. М., Мамченко С. Д., Рогушина Ю. В. Сучасні інформаційні системи і технології: управління знаннями : навч. посібник. Ірпінь : Нац. університет ДПС України, 2016. 212 с.

Воронін А. М., Зіатдінов Ю. К., Климова А. С. Інформаційні системи прийняття рішень : навчальний посібник. Київ : НАУ-друк, 2009. 136 с.

Морзе Н. В. Інформаційні системи. Навч. посібн. / за наук. ред. Н. В. Морзе; Морзе Н. В., Піх О. З. Івано-Франківськ, «ЛілеяНВ», 2015. 384 с.

Павлиш В. А., Гліненко Л. К. Основи інформаційних технологій і систем : навчальний посібник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2013. 500 с.

Мірошникова Є. Д., Птащенко О. В. Побудова CRM-системи як основи формування комунікаційної політики між організацією та кінцевим споживачем. Вісник Східноукраїнського національного університету ім. В. Даля : наук. журнал. Вип. 6 (230). Сєверодонецьк : СУНУ, 2016. С. 108–116.

Антощук С., Фомін О. Модель маркетингу, яка керується даними. Маркетинг і цифрові технології, Том 1, вип. 2. Одеса, 2017. С. 92–102.

Окландер М. А. Сутність та фактори впливу на рекламну стратегію. Бізнес Інформ. 2017. № 1. С. 342–346.

Легкий О. А., Сохацька О. М. Ефективність цифрових маркетингових комунікацій: від постановки мети до оцінювання результату. Маркетинг і цифрові технології. Том 1, вип. 2. Одеса, 2017. С. 4–31.

Penn C. The Evolution of the Data-Driven Company. C. Penn marketing blog. 2016. URL: https://www.christopherspenn.com/2016/11/the-evolution-of-the-data-driven-company/ (Last accessed 7.12.2018).

Марцінковська О. Б. Сучасні підходи до управління командами в контексті реалізації проекту. Регіональні аспекти розвитку продуктивних сил. 2016. № 21. С. 102–108.

Parekh L. How CRM can help HR to improve Employee Experience. Sugar CRM Blog. 2017. URL: https://community.sugarcrm.com/community/partner-corner/blog/2017/10/26/how-crm-can-help-hr-to-improveemployee-experience (Last accessed 7.12.2018).

Поморцева О. Є. Лабораторний практикум з навчальної дисципліни «Комп’ютерні засоби в економіці та підприємництві» : навчально-практичний посібник. Харк. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2013. 127 с.

Сендзюк М. А. Інформаційні системи і технології в економіці : навч.-метод. посіб. для самост. вивч. дисциплінию; М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана». К. : КНЕУ, 2010. 68 с.

Published

2022-08-11

How to Cite

ВАСИЛЕНКО, М., ГОРБАЧЕНКО, С., СЛАТВІНСЬКА, В., & ЧЕПУРНА, О. (2022). SCENARIO PLANNING AS A TOOL FOR CONTINUOUS BUSINESS: WEB-TECHNOLOGIES (INTEGRATED APPROACH). Information Technology and Society, (2 (4), 29-35. https://doi.org/10.32689/maup.it.2022.2.4

Most read articles by the same author(s)