ФОРМУВАННЯ ФІЗИЧНОЇ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.32689/maup.ped.2023.5.4Ключові слова:
готовність, фізична готовність, професійна діяльність, безпека, фізична підготовка.Анотація
Анотація. У статті висвітлено особливості формування фізичної готовності майбутніх офіцерів Збройних сил України до професійної діяльності. На основі аналізу наукових поглядів надав підстави обґрунтувати авторське визначення готовності майбутніх офіцерів Збройних сил України (далі – ЗСУ) до професійної діяльності, що розглядається як критично важлива складова, що забезпечує їх здатність ефективно здійснювати бойові та інші специфічні завдання відповідно до сучасних вимог ведення бойових дій. Така готовність передбачає не лише високий рівень фізичної підготовленості, але й спроможність витримувати значні фізичні навантаження, які супроводжують військово- професійну, включно з управлінською, діяльність. Визначено, що формування фізичної готовності майбутніх офіцерів ЗСУ до військово-професійної діяльності базуються на комплексному підході, який включає різноманітні компоненти, а саме: ціннісно-мотиваційний, пізнавальний, операційно-діяльнісний, особистісно-психологічний та професійний, які є ключовими для всебічного розвитку фізичних здібностей здобувачів, їх підготовки до ефективного виконання професійних завдань та становлення як військових професіоналів і фахівців. Сформовані висновки, які полягають в тому, що готовність майбутніх офіцерів до виконання своїх професійних обов’язків у вищих військових навчальних закладах забезпечується через інтегроване формування ключових компонентів їхньої особистості. Запропоновано перспективи подальших досліджень у контексті формування фізичної готовності майбутніх офіцерів ЗСУ до професійної діяльності можуть зосередитися на вивченні ефективності інноваційних тренувальних методик, що інтегрують сучасні технології та психофізіологічні підходи, для оптимізації фізичної підготовки та підвищення загальної боєздатності.
Посилання
Зельницький А. М. Концептуальні засади гарантування якості підготовки майбутніх офіцерів Збройних Сил України у вищих військових навчальних закладах // Вісн. Черкаськ. ун-ту. Педагогічні науки, 2017. No 6. С. 71–83 [in Ukrainian].
Капінус О.С.,Контекстний підхід до формування професійної суб’єктності майбутніх офіцерів Збройних сил України. Теорія і методика професійної освіти. Інноваційна педагогіка. 2019. Вип. 18, Т. 1. С. 192–194 [in Ukrainian].
Нещадим М. І. Військова освіта в Україні: історія, теорія, методологія, практика : монографія. Київ : ВПЦ «Київський університет». 2003. 852 с. [in Ukrainian].
Петрачков О., Ярмак О. Особливості фізичної підготовленості офіцерів оперативного рівня Збройних сил України. Теорія і методика фізичного виховання і спорту. 2023. Вип. 3. С. 49–55 [in Ukrainian].
ПрохоровО. А., В. С. Рижиков. Інтерактивні методи навчання: теорія та практика впровадження ділових (рольових) ігор в освітній процес військових навчальних закладів // Інноваційна педагогіка, Одеса, 2020. Вип. 21. Т. 3. С. 87–92 [in Ukrainian].
Шемчук В.А., Мудрик В.Г., Матвєєв А.Ю., Бородін С.В., Гунбіна С.Я., Кравченко О.В. с Сутнісні характеристики формування готовності здобувачів вищої освіти, які спеціалізуються в прикладній стрільбі до змагальної діяльності. НПУ імені МП Драгоманова. 2021. Вип. 12 (144). С. 179–183 [in Ukrainian].
Ягупов В. В. Методологічні основи компетентнісного підходу до професійної підготовки офіцерів запасу. Проблеми освіти. 2019. № 92. С. 239–245 [in Ukrainian].
Ягупов В. В. Професійна суб’єктність, суб’єкт військово-професійної діяльності як інтегральний результат професійної підготовки офіцерів. Теорія і практика професійної майстерності в умовах ціложиттєвого навчання: монографія / за заг ред. О.А. Дубасенюк. Житомир : Вид-во Рута, 2016. С. 223–233 [in Ukrainian].
Ягупов В. В., Свистун В. І. Компетентнісний підхід до підготовки фахівців у системі вищої освіти // Наук. записи НаУКМА.Серія: Педагогічні, психологічні науки та соціальна робота, 2007. Т. 71. С. 3–8.
Kucheriavyi A. O., Atamanchuk Yu. M., Yablonskyi A. I. Teaching the Future Military Psychologists by Immersing them into a Pedagogical Situation [Електронний ресурс] // International Journal of Innovative Technology and Exploring Engineering (IJITEE),2019. Vol. 9, Issue 2 (Dec. 2019). Pp. 48–53.
Ryzhykov V. Bakhov I., Kolisnyk O. Leadership Abilities of a Military Manager, Professionalism of a Commander as the Guarantee of the Practice of Effective Activity of a Military Organization // Internat. Jour. of Engineering & Technology, 2018. Vol 7, No 4.38. Special Issue 38. С. 45–49.