ХМАРО-ОРІЄНТОВАНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ВОКАЛЬНО-ХОРОВІЙ ПІДГОТОВЦІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ: ІННОВАЦІЇ, ПЕРЕВАГИ, НЕДОЛІКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/maup.ped.2024.2.3

Ключові слова:

освітній процес, методика навчання, хмарні сервіси, цифрові технології, музична освіта.

Анотація

У статті авторами розглядаються питання впровадження використання хмарних технологій у процес вокально- хорової освіти. Увага акцентується на відкритті нових перспектив збагачення форм і методів організації освітнього процесу, а також можливих проблемах, які можуть виникати на цьому шляху. Виконання такого завдання випливає зі світових стандартів у сфері освіти та спрямоване на інтеграцію в глобальний освітній контекст. На цьому етапі розвитку підготовки цілком доцільно включати інформаційно-комунікаційні технології та хмаро-орієнтовані технології у підготовку здобувачів освіти. Це сприяє створенню високоякісного освітнього середовища, що не має географічних обмежень та забезпечує можливість побудови системи електронного навчання. Мета дослідження: проаналізувати можливості використання хмарних технологій у вокально-хоровій підготовці здобувачів ЗВО. Методологія дослідження ґрунтується на аналітичному методі через аналіз наукової літератури з проблеми дослідження. Наукова новизна полягає в дослідженні можливостей впровадження хмарних технологій у процес вокально-хорової підготовки, які відкривають широкі перспективи для застосування інноваційних форм і методів підвищення ефективності освітнього процесу Висновки. Використання програм для обробки музики на комп’ютері активізує процес навчання, стимулює здобувачів до аранжування хорових творів, виконання творчих завдань та створення нотних записів за допомогою програм для нотації. Це сприяє формуванню хорового репертуару або створенню власних музичних композицій. Завдяки новаторським мережевим технологіям, таким як музичні стримінгові платформи та сервіси, здобувачі можуть вивчати вокал голосів у хорових партіях, відстежувати прогрес музичних виконавців та їхні творчі досягнення. Дослідження підтверджує важливість розвитку та впровадження хмаро-орієнтованих технологій у вокально-хорову підготовку здобувачів освіти, вказує на необхідність уважного вивчення та врахування переваг та недоліків цього підходу.

Посилання

Кондратова Л. Розвиток педагогічної майстерності вчителів музичного мистецтва засобами цифрових технологій в у мовах неформальної освіти. Virtus. Scintific Journal. 2019. Вип. 34. С. 101–105.

Кузьмічова В. А Деякі аспекти формування вокальної компетентності майбутніх вчителів музичного мистецтва. Шляхи розвитку науки в сучасних кризових умовах : тези доп. II Міжнар. наук.‐ практ. інтернет‐конф., Дніпро, 3‐4 черв. 2021 р. С. 319–320.

Кушнір К. В. Роль сучасних музично-комп’ютерних технологій у фаховій підготовці майбутнього вчителя музичного мистецтва. Актуальні питання культурології. 2017. № 2 (17). С. 258–262.

Маковоз О. Методика використання хмарних технологій в освіті. 2017. URL: https://univd.edu.ua/science-issue/issue/2936

Пухальський Т., Кузів М. Особливості організації дистанційного навчання у вокально‐хоровій підготовці майбутніх учителів музичного мистецтва. Молодь і ринок. 2022. № 6 (204). С. 98–104. doi: 10.24919/2308‐4634.2022.262374.

Рижов О. А., Іванькова Н. А., Андросов О. І. Хмарні технології. Організація інформаційного середовища користувача на базі хмарних технологій MS OFFICE 365. Запоріжжя : ЗДМУ. 2018. 76 с.

Семеняко Ю., Фонарюк О., Чорниш Ю. Хмарні технології в змішаному навчанні: перспективи та проблеми. Інноваційна педагогіка. 2022. № 50 (2). С. 54–58. doi:10.32782/2663-6085/2022/50.2.40.

Смирна О. Ю., Гіголаєва-Юрченко В. О., Давидович Л. В. Основні аспекти формування вокальної компетентності здобувачів вищої освіти спеціальності 025 Музичне мистецтво в умовах дистанційного навчання. Академічні візії. 2023. 2 (16).

Теряєва Л. Застосування музичних інформаційних технологій при вивченні навчальної дисципліни «Хорове диригування». Освітологічний дискурс. 2019. № 1–2. С. 272–285.

Lebler D. Popular music pedagogy: peer learning in practice. Music Education Research. 2008. № 10 (2). P. 193–213. doi: 10.1080/14613800802079056

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-05