ТРЕНІНГ ЯК ЕФЕКТИВНИЙ МЕТОД ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/maup.ped.2024.3.1

Ключові слова:

тренінг, методи підготовки здобувачів вищої освіти, практична підготовка здобувачів вищої освіти, фахівці соціальної сфери, спеціальність «Соціальна робота»

Анотація

У статті розглядаються особливості впровадження методу тренінгу в освітній процес практичної підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери, переваги використання методу тренінгу в освітньому процесі підготовки здобувачів вищої освіти. Здійснено аналіз наукових праць з проблеми дослідження з метою вивчення ефективності методу тренінгу в процесі практичної підготовки фахівців соціальної сфери. Представлено результати дослідження, яке здійснене у формі анкетування. Результати дослідження переконують, що тренінг є ефективним методом практичної підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери, оскільки він сприяє ефективному засвоюванню знань, розвитку практичних навичок та підвищенню рівня впевненості в собі як майбутнього фахівця соціальної сфери. Мета дослідження полягає у визначенні особливостей впровадження тренінгу як методу практичної підготовки фахівців соціальної роботи та проведення дослідження для визначення ефективності тренінгу як методу підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери. Основними завданнями окреслено наступні: визначення особливостей впровадження тренінгу як методу практичної підготовки фахівців соціальної роботи; виявлення переваг використання методу тренінгу у практичній підготовці майбутніх фахівців соціальної сфери; проведення дослідження для виявлення ефективності тренінгу як методу підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери. Досягнення поставленої мети та вирішення завдань дослідження було здійснено за допомогою теоретичних та емпіричних методів дослідження. У висновках підтверджено, що тренінг є ефективним методом практичної підготовки здобувачів вищої освіти спеціальності 231 «Соціальна робота» та обґрунтовано, що впровадження тренінгів в освітній процес сприяє застосуванню теоретичних знань на практиці, формуванню необхідних компетенцій для ефективної роботи в соціальній сфері та підготовці майбутніх соціальних працівників до викликів сучасного суспільства.

Посилання

Барко В. І., Кондратьєв П. Я. Тренінгові технології у підготовці управлінців органів внутрішніх справ. Науковий вісник Національної академії внутрішніх справ України. 2002. № 3. С. 175–182.

Кочерга О. М. Особливості використання тренінгових технологій у процесі формування практичної компоненти професійної підготовки майбутнього учителя. Молодий вчений. 2014. 2(05), 116–119.

Лефтеров В. О. Психологічний тренінг в особистісному розвитку і формуванні професійних якостей майбутніх працівників ОВС. Соціальна психологія. 2008. № 3. С. 144–151.

Матрос О. О., Геласивілі Н. В. Особливості супервізії у підготовці та вдосконаленні роботи соціальних працівників. Актуальні проблеми підготовки фахівців соціальної сфери : матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (Умань, 21 квітня 2023 р.) / [ред. кол. : Коляда Н. М. та ін.]. Умань : Візаві, 2023. С. 70–73.

Мороз Л. І. Професійно-психологічний тренінг у становленні особистості фахівця (на прикладі працівників ОВС) : монографія. Івано-Франківськ : ЗАТ «Надвірянська друкарня», 2007. 312 с.

Останіна Н. С. Особливості підготовки фахівців до соціальної роботи на мікрорівні. Актуальні проблеми підготовки фахівців соціальної сфери : матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (Умань, 21 квітня 2023 р.) / [ред. кол. : Коляда Н. М. та ін.]. Умань : Візаві, 2023. С. 85–89.

Панченков А., Ремех Т. Навчання в дії. Методичні рекомендації для тренерів. Як організувати і провести семінар для вчителів з інтерактивних технологій навчання. Київ ; Ірпінь : Перун, 2005. 85 с.

Сікора Я. Б. Використання тренінгів у професійній підготовці компетентних фахівців з інформатики. Психолого-педагогічні проблеми сільської школи: зб. наук. праць Уманського держ. пед. ун-ту ім. Павла Тичини, 2011, 36, 115–121.

Фіщук О. Тренінг як ефективний метод практичної підготовки студентів-біологів. Psychological Prospects Journal. Вип. 35, 2020, С. 148–161.

Чернета C. Компетентнісний підхід у підготовці майбутніх фахівців із соціальної роботи до надання соціальних послуг. Social Work and Education. Vol. 8, No. 1. TernopilAberdeen, 2021. Pp. 77–89. DOI: 10.25128/2520- 6230.21.1.6

Шарко В. Д., Коробова І. В., Гончаренко Т. Л. Нові технології в шкільній і вузівській дидактиці фізики : монографія. Херсон : ФОП Грінь Д. С. 2015, 258 с.

Oksana Povidaichyk, Iryna Demchenko, Iryna Savelchuk, Yevhen Plisko, Daria Bybyk, Inna Kovalenko. The Problems of Professional Training of Future Social Workers for Research Activities. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala. 2022. 4(14). Р. 94–120.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-30