РОЗВИТОК ОСВІТИ В КОНТЕКСТІ ІНДУСТРІЇ 5.0
DOI:
https://doi.org/10.32689/maup.ped.2024.3.4Ключові слова:
індустрія 5.0, інновації, розвиток, освіта 5.0, цифровізаціяАнотація
У статті авторкою досліджений розвиток освіти у контексті Індустрії 5.0. Зазначено, що Індустрія 5.0 орієнтована на дії та спрямована на трансформацію добробуту та сталого розвитку людини. Розвиток освіти в контексті Індустрії 5.0 включає інтеграцію нових технологій та підходів у освітні процеси для підготовки фахівців, здатних ефективно працювати у середовищі, де взаємодія між людьми та машинами є ключовою. Також акцент робиться на формуванні навичок, необхідних для підтримки сталого розвитку, соціальної відповідальності та інноваційного мислення, які є основними компонентами Індустрії 5.0. Встановлено, що до початку повномасштабної війни в Україні, Європейська комісія визнала, що Індустрія 4.0, яка ґрунтується на автоматизації та цифрових технологіях, втрачає свою актуальність у контексті Стратегії 2030. Мета дослідження: проаналізувати ключові характеристики Індустрії 5.0 та її вплив на сферу освіти; визначити основні виклики та пріоритети розвитку освіти в контексті Індустрії 5.0. Методологія дослідження ґрунтується на аналітичному методі через аналіз наукової літератури з проблеми дослідження. Наукова новизна дослідження полягає в описанні особливостей впровадження Індустрії 5.0, впровадженні передових технологій, таких як штучний інтелект, робототехніка та Інтернет речей (IoT) у освітні процеси, що дозволить підготувати здобувачів до роботи в умовах Індустрії 5.0. Висновки дослідження. Проведене дослідження показує, що технології Індустрії 5.0 мають значний потенціал для вдосконалення освіти та підготовки фахівців, відповідних вимогам сучасного світу. Важливо використовувати ці можливості розумно та відповідально, щоб створити інклюзивну та ефективну систему освіти для всіх. Індустрія 5.0 являє собою значний крок вперед у розвитку промисловості та виробництва, поєднуючи передові технології з орієнтацією на людину, стале зростання та індивідуальні, адаптовані потреби майбутніх фахівців.
Посилання
Al-Emran M., Granić A., Al-Sharafi M. A., Ameen N., Sarrab M. Examining the roles of students’ beliefs and security concerns for using smartwatches in higher education. Journal of Enterprise Information Management. 2021. 34(4), 1229–1251. https://doi.org/10.1108/JEIM-02-2020-0052
Andres B., Sempere-Ripoll F., Esteso A., Alemany M. M. Mapping between Industry 5.0 and Education 5.0. EDULEARN 22 Proceedings, 2022. 1, 2921–2926. https://doi.org/10.21125/EDULEARN.2022.0739
Habash R. Phenomenon-based Learning for Age 5.0 Mindsets: Industry, society, and Education. IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON, 2022. https://doi.org/10.1109/EDUCON52537.2022.9766521
Lantada A. D. Engineering education 5.0: Continuously evolving engineering education. International Journal of Engineering Education. 2020. 36(6).
Leng J., Sha W., Wang B., Zheng P., Zhuang C., Liu Q., Wuest T., Mourtzis, D., Wang L. Industry 5.0: Prospect and retrospect. Journal of Manufacturing Systems. 2022. 65, 279–295. https://doi.org/10.1016/J.JMSY.2022.09.017
Saxena A., Pant D., Saxena A., Patel K. The emergence of educators for industry 5.0: an indological perspective. Int. J. Innov. Technol. Research. 2022. 9 (12), 359-363.
Tavares M. C., Azevedo G., Marques R. P. The Challenges and Opportunities of Era 5.0 for a More Humanistic and Sustainable Society – A Literature Review. Societies, 2022.Vol. 12. https://doi.org/10.3390/soc12060149
Tlili A., Huang R., Kinshuk. Metaverse for climbing the ladder toward ‘Industry 5.0’ and ‘Society 5.0’? Service Industries Journal. 2023. https://doi.org/10.1080/02642069.2023.2178644