ВЕРБАЛІЗАЦІЯ ІНКЛЮЗИВНОСТІ У ВІРТУАЛЬНОМУ КОРПОРАТИВНОМУ ДИСКУРСІ КОРПОРАЦІЇ PROCTER & GAMBLE

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/maup.philol.2024.2.15

Ключові слова:

корпоративний дискурс, інклюзивність, концепт, вербалізація, лексема

Анотація

Стаття присвячена вивченню шляхів вербалізації концепту inclusivity у віртуальному корпоративному дискурсі. Новизна дослідження полягає в тому, що хоча інклюзивність є наріжним каменем прогресивних корпорацій у ХХІ столітті, цей концепт ще не висвітлювався лінгвістикою на матеріалі корпоративного дискурсу. Дослідження ґрунтується на текстах, відібраних методом суцільної вибірки з офіційного вебсайта корпорації Procter&Gamble (P&G). До текстів було застосовано контент-аналіз задля виявлення мовних одиниць, які виражають концепт inclusivity. Заключний етап дослідження використовує дискурсивний аналіз, який допомагає зіставити результати з сучасними соціальними трендами та вписати віртуальний дискурс корпорації P&G’s у загальний соціальний контекст. У процесі роботи було виявлено кілька шляхів вербалізації концепта inclusivity у вибірці. Перш за все, inclusivity передбачає єдність усередині компанії та людства в цілому. Тексти, які містять чисельні випадки вживання інклюзивних займенників першої особи we та our, імпліцитно вказують на солідарність та єдність персоналу. Частотність інклюзивних займенників незрівнянно вища (більш ніж у 20 разів) за використання займенників другої особи або безпосередньої номінації корпорації P&G. Вираження інклюзивності займенниками доповнюється широким використанням різноманітних лексичних засобів, які передають значення єдності та солідарності. Окрім лексем inclusivity та inclusive, до таких належать морфологічно різнорідні одиниці community, together, all, mutual, to share. Слід зазначити, що inclusivity може включати в себе не тільки працівників корпорації P&G, але й усе людство, що виражається іменником humanity або словосполученням all people. У текстах вибірки розрізняються ті соціальні групи (жінки, люди з обмеженими можливостями, раси та представники ЛГБТ+ спільноти), визнання яких вважається маркером політики інклюзивності у ХХІ столітті. Концепт inclusivity має і просторовий вимір: вибірка містить фрагменти, які наголошують на світовому масштабі діяльності P&G. Ця ідея всюдисущності вербалізується за допомогою прийменникових словосполучень, зокрема з іменником world (наприклад, around the world) та прикметником global. Отже, концепт inclusivity послідовно вербалізовано в віртуальному корпоративному дискурсі компанії P&G. Перспективним напрямом подальшого дослідження може бути вивчення мультимодального вираження концепту inclusivity в корпоративних текстах.

Посилання

Breeze R. Corporate Discourse. London: Bloomsbury. 2013. 216 p.

Cambridge Dictionary. URL: https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/ (access date: 30.05.2024).

Hein A. Z., Elving W. J. L., Koster S., Edzes A. Is your employer branding strategy effective? The role of employee predisposition in achieving employer attractiveness. Corporate Communications: An International Journal. 2024. Vol. 29 (7). P. 1–20.

Jaworska S. Corporate Discourse. Discourse Studies / edited by A. De Fina and A. Georgakopoulou. 2020. Cambridge University Press. P. 666–686.

Kazmi S., Heisten M., St John III B. Waiting for the punch(line): the circuit of culture and internal public relations at Netflix. Corporate Communications: An International Journal. 2024. Vol. 29 (3). P. 312–328.

Lefley F., Vychová H., Trnková G. Gender diversity on corporate boards: perceptions on quotas. Corporate Communications: An International Journal. 2024. Vol. 29 (2). P.123–138.

Lischinsky A. Critical Discourse Studies and Branding. The Routledge Handbook of Critical Discourse Analysis / edited by J. Flowerdew and J.Richardson. 2018. London: Routledge. P. 540–552.

P&G. Diversity in our workforce. URL: https://us.pg.com/equality-and-inclusion/ (access date: 25.05.2024).

P&G. Equality and Inclusion. URL: https://us.pg.com/equality-and-inclusion/ (access date 25.06.2024).

P&G. History. URL: https://us.pg.com/pg-history/ (access date: 27.05.2024).

P&G. People with disabilities. URL: https://us.pg.com/people-with-disabilities/ (access date: 27.05.2024).

P&G. Policies and practices. URL: https://us.pg.com/policies-and-practices/purpose-values-and-principles/(access date: 25.05.2024).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-15

Як цитувати

Чаюк, Т., & Бабкін, С. (2024). ВЕРБАЛІЗАЦІЯ ІНКЛЮЗИВНОСТІ У ВІРТУАЛЬНОМУ КОРПОРАТИВНОМУ ДИСКУРСІ КОРПОРАЦІЇ PROCTER & GAMBLE. Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Філологія, (2 (12), 95-99. https://doi.org/10.32689/maup.philol.2024.2.15