МЕТОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ПОЛІТИКИ ДЕРЖАВНО-ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА У ПРОЦЕСІ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО ВІДНОВЛЕННЯ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Михайло ДУБЕЛЬ
  • Андрій ПАЩЕНКО

DOI:

https://doi.org/10.32689/2523-4625-2023-2(68)-8

Ключові слова:

державно-приватне партнерство, політика, соціально-економічне відновлення України, методологія, концесія, інфраструктура

Анотація

Для політичної науки, дослідження державно-приватного партнерства (далі-ДПП) розглядається, як інструмент діалогу між державою та приватним сектором економіки, але сучасні виклики ставлять під сумнів наявні наукові напрацювання. Мета роботи. Провести аналіз методологічних засад політики державно-приватного партнерства у процесі соціально-економічного відновлення України. Методологія. Системний метод на основі систематизації попередніх досліджень надав можливість запропонувати авторське визначення категорії ДПП. Наукова новизна. Запропоновано концепт моделі використання ДПП як інструменту втілення державної політики та системи взаємодії державних інститутів та приватного сектору економіки, де суб’єкти господарювання стають політичними акторами, що стимулюють модернізаційні процеси у формуванні політик розвитку територій. Висновки. На основі різних методологічних підходів було визначено: згідно з системним методологічним підходом ДПП є системою, оскільки в процесі структурної взаємодії суб’єкти господарювання та державні інститути з спільними інтересами та очікуваннями, впливають один на одного в межах певних правил, норм, положень, в результаті чого виникає співпраця, на основі якої стає можливою імплементація нових політик, продуктів та послуг; згідно зі структурно-функціональним методологічним підходом ДПП в рамках дослідження виступає, як один з потенційних інструментів соціально-економічного відновлення України, що дозволяє державним інститутам ефективніше використати власні ресурси за рахунок взаємодії з приватним сектором; згідно з поведінковим методологічним підходом ДПП в рамках дослідження виступає, як реакція на соціально-економічне руйнування України, що спонукає державні інститути знайти найбільш оптимальний (раціональний) варіант співпраці з приватним сектором економіки з метою відновлення інфраструктури.

Посилання

Bordiyenko, O., Nychkalo, N., Malykhina, Y. A., Kuz, O., & Korotkov, D. . Public-Private Partnership in Education as a Prerequisite for the Growth of Regional Labor Markets: Analysis of Foreign Experience. Financial and credit activity: problems of theory and practice. 2021. № 1. Р. 408–420.

Головко В. О. Характеристика основних форм публічно-приватного партнерства в контексті забезпечення економічної безпеки держави. Причорноморські економічні студії. 2020. № 49. С. 29–33.

Гриценко Л.Л. Державно-приватне партнерство в контексті реалізації стабілізаційної політики держави. Економіка і регіон. 2012. №2. С. 19–24.

Єрменчук О.П., Пальчик М.Л. Проблемні аспекти правового регулювання державно-приватного партнерства у сфері захисту критичної інфраструктури. Інформаційна безпека людини, суспільства, держави. 2019. № 2(26). С. 40–49

Закон України «Про державно-приватне партнерство» від 01.07.2010. № 2404-VI. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2404-17/ed20100701#Text (дата звернення: 14.08.2023).

Закон України «Про концесію» від 03.10.2019. №155-IX. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/155-20/ed20220101 (дата звернення: 14.08.2023).

Інформаційна довідка щодо договору державно-приватного партнерства №1 від 19.09.2012 року між Фастівською міською радою Київської області та ТОВ «ОРТ Вектор» щодо реконструкції, облаштування та модернізації КП «Міський парк культури та відпочинку ім. Ю. Гагаріна».

Клименко С.Є., Лашкул З.В., Мотовиця Н.Я., Ярова Л.Д. Сучасний стан реалізації договорів державно-приватного партнерства та державних інвестиційних проєктів у сфері охорони здоров’я. Економіка та держава. 2022. № 2. С. 68–74.

Макаренко М. Сивак Т. Чухрай Н. Публічно-приватне партнерство як форма політичної участі. Вісник Львівського університету. Серія філос.-політолог. студії. 2021. № 34, c. 158–164.

Перша концесія на 3 мільярди: порт «Ольвія» передали катарцям. URL: https://www.epravda.com.ua/news/2021/12/1/680306/ (дата звернення: 14.08.2023).

Рішення Вінницької міської ради від 27.02.2014 № 1629 "Про здійснення державно-приватного партнерства в рамках проекту ДПП у м. Вінниця «Рекультивація полігону побутових відходів в с.Стадниця та генерування електроенергії з полігонного газу».

Сімак С. В. Інституційний розвиток публічно-приватного партнерства в системі державного управління: автореф. дис. док. держ. управ. Миколаїв, 2017. 38 с.

Струкова В. Д. Адміністративно-правове регулювання публічно-приватного партнерства в Україні: дисертація канд. юр. наук. Київ, 2016. 226 с.

Урядовий портал Єдиний веб-портал органів виконавчої влади України. URL: https://www.kmu.gov.ua/diyalnist/nacionalna-rada-z-vidnovlennya-ukrayini-vid-naslidkiv-vijni/robochi-grupi (дата звернення: 06.05.2023).

Чорний Є.М. Правове регулювання принципів здійснення державно-приватного партнерства. Juris Europensis Scientia. 2021. № 6. С. 64–68.

Шемаєва Л. М. Державно-приватне партнерство як інструмент розвитку національної економіки: автореферат дис. канд. екон. наук. Харків, 2018. 27 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-06

Як цитувати

ДУБЕЛЬ, М., & ПАЩЕНКО, А. (2023). МЕТОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ПОЛІТИКИ ДЕРЖАВНО-ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА У ПРОЦЕСІ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО ВІДНОВЛЕННЯ УКРАЇНИ. Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Політичні науки та публічне управління, (2(68), 61-66. https://doi.org/10.32689/2523-4625-2023-2(68)-8