ВІЙСЬКОВО-ПОЛІТИЧНІ КОМУНІКАЦІЇ ТА ПОЛІТИЧНИЙ ПОРЯДОК ДЕННИЙ: ОСНОВНІ КОНТЕКСТИ ПЕРЕТИНУ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ВЗАЄМОДІЇ
DOI:
https://doi.org/10.32689/2523-4625-2025-2(78)-12Ключові слова:
політичний порядок денний, військово-політична комунікація, політичні пріоритети, політична згуртованість, кризовий менеджмент, політичні рішенняАнотація
У статті розглядається політичний порядок денний, який стає об'єктом впливу багатьох акторів, які раніше не були залучені до процесів ухвалення рішень за доцифрової доби. Проаналізовано військово-політичну комунікацію як системне цілісне явище, яке також набуває самодостатнього предметного значення через необхідність концентрації управлінських технологій та нових підходів цифрової комунікації в рамках швидких та ефективних військово-політичних рішень. Особливу увагу приділено значенню взаємодії політичного порядку денного та системи військово-політичної комунікації, яка потребує аналізу саме з точки зору синергійної взаємодії, пошуку гнучких механізмів координації та контролю тощо. Дослідження підкреслює значення сучасних цифрових медіа, які формують політичний порядок денний. Зазначено, що політичні актори враховують наслідки своїх конкретних дій в реальній політиці. Також Зазначено, що можливість реалізації політичних акцій внаслідок військового впливу уможливлює «зворотній ефект» управління позиціями аудиторії. Окрему увагу приділено налаштуванню реакції аудиторії на військові події, яке можливе як наслідок спільної роботи політичних та військових інституцій з просування військової інформації до пріоритетного фокусу суспільної уваги. З’ясовано, що військово-політична комунікація має демонструвати гнучкість у відповідності до реальних подій, а не їх медійного відображення. Це вимагає від військово-політичних комунікаторів високої інформаційної аналітичної спроможності. Виявлено, що сучасні цифрові медіа часто виступають вторинними афільованими акторами у взаємодіях з традиційними політичними суб'єктами.Особливий акцент зроблено на можливості підготовки певного ґрунту для сприйняття військових подій або операцій (акцій) на певному етапі військово-політичного управління. Зазначено, що досвід України під час війни свідчить, що політичним силам та іншим актором не властиві інтенції самообмеження консолідації та злагодженості дій навіть попри драматичний перебіг подій. Підкреслено, що в умовах повномасштабного вторгнення російської федерації з'явилася необхідність ранжування політичних впливів та потреба змінити військово-політичні завдання відповідно до уявлень та інтенції політичних гравців.
Посилання
Адаптивні зміни політичного поля України в умовах війни : монографіяю За ред. О. О. Рафальського, О. М. Майбороди. Київ : ІПіЕнД ім. І. Ф. Кураса НАН України, 2023. 672 с.
Ковалевський В. Порядок денний: теорія і метод структурування політичної реальності. Наукові записки Інституту політичних і етнонаціональних досліджень ім. І. Ф. Кураса НАН України. 2013. Вип. 4. С. 211–224.
Кононенко Н. Управлінські механізми запобігання політичному радикалізму і зміцнення політичного консенсусу. URL: https://www.old.nas.gov.ua/UA/Messages/Pages/View.aspx?MessageID=11515
Котигоренко В. О. Діалектика національно-громадянського і етнічного в українському соціумі. Київ: Інститут політичних і етнонаціональних досліджень ім. І. Ф. Кураса НАН України. URL: https://ipiend.gov.ua/publication/dialektyka-natsionalno-hromadianskoho-i-etnichnoho-v-ukrainskomu-sotsiumi/
Котубей-Геруцька О. «Деколонізація» і «постколоніалізм» – у чому різниця понять та що вони означають. Суспільне. Культура. URL: https://e.surl.li/cvhmfo
Кужельний М. О. М’яка сила засобами зовнішньої інформаційної політики: порядок денний для України. Гілея: науковий вісник. 2017. Вип. 123. С. 315–319.
Ломейко В. І. Політичний порядок денний: «ієрархія» vs. «мережа». Актуальні проблеми філософії та соціології. 2021. Вип. 29. С. 100–104.
Терещук В. Способи використання мас-медій для впливу на порядок денний зовнішньої політики в умовах демократичної та недемократичної держави. Історико-політичні проблеми сучасного світу. 2016. Т. 33–34. С. 379–385.
Шабанов М. Політичний порядок денний регіональних ЗМІ Одещини після початку повномасштабного вторгнення: поточний стан та перспективи. Вісник Львівського університету. Філософсько-політологічні студії. 2024. Вип. 57. С. 177–183.
Vindman A. What the U.S. Election Means for Ukraine. A Trump Win Would Cause a Crisis for Kyiv ‒ but Wouldn’t Guarantee Defeat. Foreign Affairs. 2024. URL: https://e.surl.li/xxegdt
Watling J. Ukraine Must Turn the Tide Before It Can Negotiate. To Gain Leverage, Kyiv Needs a Stable Front in the Donbas – and Western Security Guarantees. Foreign Affairs. 2024. URL: https://www.foreignaffairs.com/ukraine/ukraine-must-turntide-it-can-negotiate
Seligman L., Youssef N., Lubold G. U.S. Struggles to Rush Weapons to Ukraine Before Trump Takes Office. America’s election outcome jeopardizes the arms pipeline that has enabled Ukraine to keep fighting. The Wall Street Journal. URL: https://e.surl.li/oosrfh
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.