ГЕНДЕРНІ ОСОБЛИВОСТІ СОЦІАЛЬНОГО ІНТЕЛЕКТУ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/maup.psych.2023.2.7

Ключові слова:

соціальний інтелект, здатність, досліджувана жіночої статі, досліджуваний чоловічої статі, здобувач вищої освіти.

Анотація

Мета статті: розкрити результати емпіричного дослідження гендерних особливостей соціального інтелекту здобувачів вищої освіти з особливими освітніми потребами (105 чоловічої й 119 жіночої статі). Методологія: аналіз, тест вивчення соціального інтелекту Дж. Гілфорда і М. О’Саллівена, критерій φ*‑кутового перетворення Р. Фішера. Висновки. Соціальний інтелект – це складний комплекс здатностей, які дозволяють особистості досягати успіху у взаємодіях із іншими людьми. Щодо загального показника соціального інтелекту, порівняно з досліджуваними чоловічої статі, емпірично визначено статистично значуще перевищення кількості досліджуваних жіночої статі з нижчим від середнього і статистично значуще заниження – із середнім рівнем. Низький рівень виявлено в значної кількості досліджуваних чоловічої статі; вищий від середнього рівень – достатньо невеликої кількості досліджуваних жіночої статі. Щодо здатності правильно розуміти соціальні взаємодії інших людей, порівняно з досліджуваними чоловічої статі, зафіксовано статистично значуще перевищення кількості досліджуваних жіночої статі із середнім і статистично значуще заниження – з вищим від середнього рівнем. Низький рівень помічено в досліджуваних чоловічої статі. Щодо здатності правильно розуміти прояви невербальної поведінкової експресії інших людей, порівняно з досліджуваними чоловічої статі, визначено статистично значуще перевищення кількості досліджуваних жіночої статі з низьким і статистично значуще заниження – з нижчим від середнього рівнем. Середній рівень помічено в досліджуваних жіночої статі. Вищий від середнього рівень у досліджуваних відсутній. Щодо здатності правильно розуміти прояви вербальної поведінкової експресії інших людей, порівняно з досліджуваними чоловічої статі, встановлено статистично значуще перевищення кількості досліджуваних жіночої статі із середнім рівнем. Низький рівень мають досліджувані чоловічої статі. Щодо здатності правильно прогнозувати поведінку інших людей, порівняно з досліджуваними чоловічої статі, визначено статистично значуще перевищення кількості досліджуваних жіночої статі із середнім рівнем. Вищий від середнього рівень має достатньо невелика кількість досліджуваних жіночої статі. Низького рівня не має. Високий рівень соціального інтелекту відсутній.

Посилання

Старинська О. Особливості становлення соціального інтелекту особистості пізнього юнацького віку. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки : зб. наук. праць. 2019. Вип. 8 (53). С. 5–14. https://doi:10.31392/NPU-nc.series12.2019.8(53).09

Alshaibani M. H., Qusti E. S. The Role of Smartphone app “WhatsApp” on Achievement Motivation and Social Intelligence among Female Undergraduate Students. Perspectives in Psychiatric Care. 2021. Vol. 57(2). Р. 597–603. https://doi.org/10.1111/ppc.12582

Asghar Ali, Iqbal Ahmad, Adnan Khan. Gender, Age and Locality Based Social Intelligence Differences of B. Ed. (Hons) Students. Global Social Sciences Review (GSSR). 2019. Vol. IV, No. I. Р. 145–149. http:// dx.doi.org/10.31703/gssr.2019(IV-I).19

Guilford J. P. The Nature of Human Intelligence. New York : McGraw-Hill, 1967. 538 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-28

Як цитувати

СТАРИНСЬКА, О. (2023). ГЕНДЕРНІ ОСОБЛИВОСТІ СОЦІАЛЬНОГО ІНТЕЛЕКТУ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ. Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Психологія, (2(58), 44-50. https://doi.org/10.32689/maup.psych.2023.2.7