МОДЕЛЬ ПСИХОЛОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ МАЙБУТНЬОГО ПСИХОЛОГА У ВНЗ
DOI:
https://doi.org/10.32689/maup.psych.2021.2.4Ключові слова:
психологічний супровід, модель психологічного супроводу, психологічна служба ВНЗ, професійний розвиток майбутнього психологаАнотація
У статті розроблено модель психологічного супроводу, яка сприяє формуванню умов для професійного розвитку психологів; визначено особливості психологічного супроводу: напрями, принципи, рівні, види; за- значено критерії оцінювання ефективності психологічного супроводу. На різних етапах професійного роз- витку психологів у ВНЗ неминуче виникають психологічні проблеми, зумовлені змістом і особливостями процесу професійно-особистісного самовизначення. Позитивну роль у подоланні цих проблем, досягненні вершин самореалізації може відіграти комплексний психологічний супровід процесу професійного розвитку, який необхідно здійснювати з опорою на особистісний потенціал студента. У статті вивчено особливості технології психологічного супроводу: його напрями, принципи, рівні, види; визначено критерії оцінюван- ня ефективності психологічного супроводу майбутніх психологів. У підсумку автор статті зазначає, що створена модель психологічного супроводу в контексті роботи психологічної служби буде ефективно реа- лізована на практиці, оскільки ця інноваційна технологія дає змогу істотно збагатити процес професійної підготовки майбутніх психологів.
Посилання
Битянова М.Р. Работа с ребенком в образовательной среде: решение задач и проблем развития : науч.-метод. пособ. для психологов и педагогов. Москва : МГППУ, 2006. 96 с.
Зеер Э.Ф. Психология профессий : учебное пособие для студентов вузов. Москва : Мир, 2006. 336 с.
Крылова Н.Б. Формирование культуры будущего специалиста. Москва : Высшая школа, 1990. 136 с.
Овчарова Р.В. Психологическое сопровождение водительства. Москва : Изд-во Института психиатрии, 2003. 319 с.