PECULIARITIES OF PEDAGOGICAL INTERACTION WITH THE FUTURE PSYCHOLOGISTS

Authors

  • О. Л. ТУРИНІНА

Abstract

In the context of study characteristics influence of value orientations of teachers on students’ attitudes towards the data results of experimental studies on this subject, analyzed the types of evaluative characteristics of the teacher in relation to students, the types of educational interaction and the features values in pedagogical communication.

References

Бодалев А. А. Личность и общение. — 2-е изд., перераб. — М.: Междунар. пед. акад., 1995. — 289 с.

Караковский В. А. Стать человеком. Общечеловеческие ценности — основа целостного учебно- воспитательного процесса. — М.: Республика, 1993. — 299 с.

Коломінський Н. Л. Соціально-психологічні проблеми підвищення ефективності професійної підготовки практичних психологів // Актуальные проб. проф. подготовки практич. психол. Сборник науч. трудов. Прилож. № 10 (15) к науч. журн. “Персонал”. — № 5 (59). — К.: МАУП, 2000. — С. 15—17.

Коломинский Я. Л., Плескачева Н. М., Заяц И. И., Мирахович О. А. Психология педагогического взаимодействия: Учеб. пособие / Под ред. Я. Л. Коломинского. — СПб.: Речь, 2007. — 240 с.

Published

2022-05-26 — Updated on 2022-06-14

Versions

How to Cite

ТУРИНІНА, О. Л. (2022). PECULIARITIES OF PEDAGOGICAL INTERACTION WITH THE FUTURE PSYCHOLOGISTS. Scientific Works of Interregional Academy of Personnel Management. Psychology, (3 (38), 164-167. Retrieved from https://journals.maup.com.ua/index.php/psychology/article/view/1452 (Original work published May 26, 2022)

Most read articles by the same author(s)