ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ КРЕАТИВНОГО МИСЛЕННЯ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ
Abstract
The concept of creative thinking as a philosophical category, its characteristics, structure and interpretation of modern researchers. Systematized approaches to creative thinking and outlining their differences and accented importance of reflection in the structure of creative thinking.
References
Литвиненко С. Креативність як загальна здібність до творчості: сучасні підходи // Зб. наук. праць полтавського держ. пед. ун-ту ім. В. Г. Короленка. — Сер. “Педагогічні науки”. — Вип. 3 (50). — Полтава, 2006. — С. 215–219.
Березина Т. Н. Интеллект и креативность. — Эдип, 2008. — № 3. — С. 92–101.
Занков Л. Избранные педагогические труды. — М.: Педагогіка, 1990. — 315 с.
Ельконін Б. Д. Психология развития. Беседы с учителем. — М.: Просвещение, 2001. — 176 с.
Гальперин П. Я. Психология как объект науки. — М.: Просвещение, 1985. — 234 с.
Оконь В. Основы проблемного обучения. — М.: Просвещение, 1968. — 208 с.
Хуторской А. В. Педагогическая инноватика: методология, теория, практика. — М.: Изд-во УНЦ ДО, 2005. — 222 с.
Бакшаева Н., Вербицький А. Психология мотивации студентов. — М.: Логос, 2006. — 314 с.
Ляудис В. Методика преподавания психологии. — М.: УРАО, 2000. — 128 с.
Махмутов М. И. Теория и практика проблемного обучения. — Казань: Изд-во Казанск. ун-та, 1972. — 365 с.