СИНЕРГЕТИЧНІ ЗАСАДИ ВДОСКОНАЛЕННЯ МЕДІЙНОЇ ОСВІТИ
Abstract
The process of media education improvement must be started with the consideration of basic subsystems of its securing and many factors which interact on synergy basis. The more flexibly education system reacts on the specific conditions which constantly change, the more effective is the management by this human capital branch itself.
References
Національна доктрина розвитку освіти // Освіта України. — 2002. — 23 квіт.
Граневська Н. Управління складними соціально-економічними системами в контексті синергетичної парадигми // Вища шк., 2008. — № 3. — С. 62–70.
Шконда В. В., Кальянов А. В., Давидов П. Г. Феномен синергетики: наука – общество – образование: Монография / Под ред. В. В. Шконда. — Донецк: Норд-Пресс, 2009. — 156 с.
Носков В. И., Кальянов А. В., Мирошниченко О. В. и др. Инновационные технологии в гуманитарном вузе / Под ред. В. И. Носкова. — Донецк: ООО “Лебедь”, 2002. — 288 с.
Тимошенко І. І., Соснін О. С. ХХІ століття: освіта протягом усього життя // Економіка і управління. — 2000. — № 4. — С. 39–49.
Носков В. І., Мирошниченко О. В., Кальянов А. В. Вища освіта у контексті євроінтеграції // Социальные, экономические, политические и психологические последствия глобализации в современном обществе: Матер. Всеукр. науч.-практ. конф., г. Донецк, 13–14 марта 2003 / Отв. ред. В. И. Носков. — Донецк: Донецк. ин-т управления, 2003. — С. 9–16.