ФОРМИ, МЕТОДИ ТА ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ПІДГОТОВКИ ДОКТОРАНТІВ ФІЛОСОФІЇ (РhD)
Abstract
Knowledge and skills the formation of which is necessary during doctorate courses are defined, the requirements to the Ph. D. instructor are stated and role in their training is determined, primary trends of the doctorate self-improvement as a creative person and ways of Ph. D. training efficiency increase are singled out.
References
Чепига М. Нова концепція навчання і виховання докторантів (РhD) // Вища шк. — 2008. — № 7. — С. 9–12.
Шконда В. В., Кальянов А. В., Давидов П. Г. Феномен синергетики: наука – общество – образование: Монография / Под ред. В. В. Шконды. — Донецк: Норд-Прес, 2009. — 156 с.
Стріха М. Майбутнє України як майбутнє її науки // Освіта і управління. — 2008. — Т. 11. — № 2–3. — С. 6–10.
Білуха М. Т. Основи наукових досліджень: Підручник. — К.: Вища шк., 1997. — 271 с.
Рачков Л. А. Науковедение. — М.: Изд-во МГУ, 1974. — 242 с.
Одерій Л. П. Кваліметрія вищої освіти: Методологія та інструментарій: Монографія. — К.: МКА, ІЗМН, 1996. — 264 с.
Кузнецов И. Н. Подготовка и оформление курсовых, дипломных, реферативных и диссертационных работ: Метод. пособие. — Минск: Харвест, 1999. — 176 с.
Селье Г. От мечты к открытию: Как стать ученым: Пер. с англ. / Под общ. ред. М. Н. Кондрашовой и И. С. Хорола; Послесл. М. Г. Ярошевского и И. С. Хорола. — М.: Прогресс, 1987. — 368 с.