ПРОФЕСІЙНО ВАЖЛИВІ ЯКОСТІ ЯК СУТНІСНА СКЛАДОВА КАР’ЄРНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПСИХОЛОГА
Abstract
In this article the author has selected the essential features of the psychologist as the object of the research which, may be potentially a resources basis for the successful labor career. Complex and swift moving social processes, which are related to the change of the trends of the social development, increasing of informational component, intellectualization of work, require as an object necessity to train (educate) of competitive high-level professional, which grounded on: quality of his/her professional education, creation of new abilities for creativity and personal development, good and successful performance in terms of future career. In this connection, the problems of formation of professional features of psychologist becomes more and more challenging which, in turn, is capable to shape new trends in development and as a result requires new views, concepts and creative approaches to deal with
References
Бондар В. І., Приходько Ю. О. Практичний психолог: вимоги до особистісних якостей та професійної підготовки // Професійна підготовка практичного психолога: Зб. наук. праць / В. І. Бондар, Ю. О. Приходько, Н. П. Зубалій, В. Г. Захарченко, І. М. Кирилюк, О. С. Котелевець, Ю. О. Святенко, Т. Б. Слободянюк, В. О. Соловієнко, О. Р. Ткачишина, Т. В. Улькіна, А. С. Шапошнікова, Г. Г. Шиловцева та ін. — К.: НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2010. — С. 7–14.
Ваулина Т. А. Профессиональное мышление психолога как предмет психологического исследования // [Электронный ресурс]. — Режим доступа: http://www.auditorium.ru/v/ind ех
Вірна Ж. П. Мотиваційно-смислова регуляція у професіоналізації психолога: Монографія. — Луцьк: РВВ “Вежа” Волинський держ. ун-т ім. Лесі Українки, 2003. — 320 с.
Головина А. А. Развитие эмпатического общения психолога с клиентом: Дис. ... канд. психол. наук. — Тамбов, 2004. — 202 с.
Климов Е. А. Психология профессионала. — М.: Ин-т практич. психол., Воронеж: НПО “МОДЭК”, 1996. — 400 с.
Кочетков И. Г. Творческое мышление в структуре профессионально важных качеств психолога: на примере студентов-психологов: Дис. ... канд. психол. наук. — Ульяновск, 2006. — 183 с.
Лопанова Е. В. Развитие профессионального мышления педагогов в условиях современной организации повышения квалификации [Текст] // Образование и наука. — Изв. Урал. отд. РАО: Журн. теорет. и приклад. исследований. — 2010. — № 5. — С. 109–120.
Ляховець Л.О. Особливості формування соціального інтелекту у майбутніх психологів: Дис. … канд. психол. наук: 19.00.05. — Чернігів, 2009. — 309 с.
Маркова А. К. Психология профессионализма. — М.: Знання, 1996. — 259 с.
Нафтульев А. И. Профессиональный интеллект: структура и формирование // Практич. мышление: функционирование и развитие. — М., 1990. — С. 45–60.
Обозов Н. Н. Психология межличностных отношений. — К.: Лыбидь, 1990. — 192 с.
Панок В. Г. Концептуальні підходи до формування особистості практикуючого психолога // Практич. психол. та соціальна робота. — 1998. — № 4. — С. 5–7.
Пов’якель Н. І. Професіогенез мислення психолога-практика в системі вищої школи: Монографія. — 2-ге вид., випр. і допов. — К.: НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2008. — 289 с.
Пилипенко К. В. Емоційна стійкість як професійно-важлива якість майбутнього психолога-практика // Практич. психол. в системі вищ. освіти: теорія, результати досліджень, технології: Монографія / За ред. проф. Н. І. Пов’якель — К.: НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2009. — С. 137–147.
Санникова О. П. Методологические и теоретические проблемы психологического изучения проблемы личности профессионала // Феноменология личности: Избр. труды. — Одесса: СМИЛ, 2003. — С. 209–245.
Санісало П. Особенности трудовой карьеры и жизненные ориентации молодежи // Психол. личности и образ жизни / Отв. ред. Е. В. Шорохова. — М.: Наука, 1987. — С. 165–176.
Скрипник М. М. Теоретичні підходи до визначення поняття “толерантність” // Проблеми загальної та педагогічної психології: Зб. наук. праць Ін-ту психол. ім. Г. С. Костюка НАПН України / За ред. С. Д. Максименка. — К.: Гнозіс, 2010. — Т. ХІІ; Ч. 5. — С. 306–309.
Шевченко Н. Ф. Становлення професійної свідомості практичних психологів у процесі фахової підготовки: Монографія. — К.: Міленіум, 2005. — 298 с.
Чепелєва Н. В. Становлення професійної компетентності в системі вузівської підготовки практичних психологів // Матеріали метод. семін. АПН України “Психолого-педагогічна наука і суспільна ідеологія”. — Київ, 12 листоп. 1998 р. — К.: Гнозис, 1998. — С. 23–29.
Чепелєва Н. В. Формування професійної компетентності в процесі вузівської підготовки психологапрактика // Актуальні проблеми психології. — К.: Ін-т психол. АПН України, 1999. — С. 271–279.