ПРОФЕСІЙНО ВАЖЛИВІ ЯКОСТІ ЯК СУТНІСНА СКЛАДОВА КАР’ЄРНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПСИХОЛОГА

Автор(и)

  • Ю. В. РОМАНОВА

Анотація

Складні та швидкоплинні соціальні процеси, пов’язані зі змінами векторів суспільного розвитку, посиленням його інформаційної складової, зростаючою інтелектуалізацією праці, висувають суспільні запити на виховання конкурентоспроможного фахівця-психолога, що забезпечується якістю його професійної підготовки, створенням умов для творчого зростання особистості працівника, побудови ним успішної кар’єри. У зв’язку з цим актуалізується проблема формування професійно важливих якостей психолога, яка здатна набувати нових векторів розвитку, а отже, потребувати нових поглядів, нестандартних рішень.

Посилання

Бондар В. І., Приходько Ю. О. Практичний психолог: вимоги до особистісних якостей та професійної підготовки // Професійна підготовка практичного психолога: Зб. наук. праць / В. І. Бондар, Ю. О. Приходько, Н. П. Зубалій, В. Г. Захарченко, І. М. Кирилюк, О. С. Котелевець, Ю. О. Святенко, Т. Б. Слободянюк, В. О. Соловієнко, О. Р. Ткачишина, Т. В. Улькіна, А. С. Шапошнікова, Г. Г. Шиловцева та ін. — К.: НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2010. — С. 7–14.

Ваулина Т. А. Профессиональное мышление психолога как предмет психологического исследования // [Электронный ресурс]. — Режим доступа: http://www.auditorium.ru/v/ind ех

Вірна Ж. П. Мотиваційно-смислова регуляція у професіоналізації психолога: Монографія. — Луцьк: РВВ “Вежа” Волинський держ. ун-т ім. Лесі Українки, 2003. — 320 с.

Головина А. А. Развитие эмпатического общения психолога с клиентом: Дис. ... канд. психол. наук. — Тамбов, 2004. — 202 с.

Климов Е. А. Психология профессионала. — М.: Ин-т практич. психол., Воронеж: НПО “МОДЭК”, 1996. — 400 с.

Кочетков И. Г. Творческое мышление в структуре профессионально важных качеств психолога: на примере студентов-психологов: Дис. ... канд. психол. наук. — Ульяновск, 2006. — 183 с.

Лопанова Е. В. Развитие профессионального мышления педагогов в условиях современной организации повышения квалификации [Текст] // Образование и наука. — Изв. Урал. отд. РАО: Журн. теорет. и приклад. исследований. — 2010. — № 5. — С. 109–120.

Ляховець Л.О. Особливості формування соціального інтелекту у майбутніх психологів: Дис. … канд. психол. наук: 19.00.05. — Чернігів, 2009. — 309 с.

Маркова А. К. Психология профессионализма. — М.: Знання, 1996. — 259 с.

Нафтульев А. И. Профессиональный интеллект: структура и формирование // Практич. мышление: функционирование и развитие. — М., 1990. — С. 45–60.

Обозов Н. Н. Психология межличностных отношений. — К.: Лыбидь, 1990. — 192 с.

Панок В. Г. Концептуальні підходи до формування особистості практикуючого психолога // Практич. психол. та соціальна робота. — 1998. — № 4. — С. 5–7.

Пов’якель Н. І. Професіогенез мислення психолога-практика в системі вищої школи: Монографія. — 2-ге вид., випр. і допов. — К.: НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2008. — 289 с.

Пилипенко К. В. Емоційна стійкість як професійно-важлива якість майбутнього психолога-практика // Практич. психол. в системі вищ. освіти: теорія, результати досліджень, технології: Монографія / За ред. проф. Н. І. Пов’якель — К.: НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2009. — С. 137–147.

Санникова О. П. Методологические и теоретические проблемы психологического изучения проблемы личности профессионала // Феноменология личности: Избр. труды. — Одесса: СМИЛ, 2003. — С. 209–245.

Санісало П. Особенности трудовой карьеры и жизненные ориентации молодежи // Психол. личности и образ жизни / Отв. ред. Е. В. Шорохова. — М.: Наука, 1987. — С. 165–176.

Скрипник М. М. Теоретичні підходи до визначення поняття “толерантність” // Проблеми загальної та педагогічної психології: Зб. наук. праць Ін-ту психол. ім. Г. С. Костюка НАПН України / За ред. С. Д. Максименка. — К.: Гнозіс, 2010. — Т. ХІІ; Ч. 5. — С. 306–309.

Шевченко Н. Ф. Становлення професійної свідомості практичних психологів у процесі фахової підготовки: Монографія. — К.: Міленіум, 2005. — 298 с.

Чепелєва Н. В. Становлення професійної компетентності в системі вузівської підготовки практичних психологів // Матеріали метод. семін. АПН України “Психолого-педагогічна наука і суспільна ідеологія”. — Київ, 12 листоп. 1998 р. — К.: Гнозис, 1998. — С. 23–29.

Чепелєва Н. В. Формування професійної компетентності в процесі вузівської підготовки психологапрактика // Актуальні проблеми психології. — К.: Ін-т психол. АПН України, 1999. — С. 271–279.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-31

Як цитувати

РОМАНОВА, Ю. В. (2022). ПРОФЕСІЙНО ВАЖЛИВІ ЯКОСТІ ЯК СУТНІСНА СКЛАДОВА КАР’ЄРНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПСИХОЛОГА. Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Психологія, (4 (35), 221-227. вилучено із https://journals.maup.com.ua/index.php/psychology/article/view/1559