АНАЛІЗ МОЖЛИВОСТЕЙ ПРОВЕДЕННЯ ТЕСТОВОГО КОНТРОЛЮ У СТУДЕНТІВ-ЛІНГВІСТІВ ПРИ ВИВЧЕННІ НІМЕЦЬКОЇ МОВИ ЯК ДРУГОЇ ІНОЗЕМНОЇ
Abstract
Problem of evalution and assessment of knowledge, skills, methods of organization and conduction are still important. Control is the main part of education system of foreign language and is natively integrated into this system. Unlike from studing foreign language, the goal of which is to gain foreign language speaking skills, control is definition and assessment of skills.
References
Гапонова С. В. Сучасні методи викладання іноземних мов за рубежем // Іноземні мови. – 1998. – № 1 – С. 24–31.
Златогогорская Р. Л. В помощь будущему учителю иностранного языка. – Л.: Просвещение, 1978. – С. 39–46.
Китайгородская Г. А. Методические основы интенсивного обучения иностранным языкам. – М: Изд-во Моск. унта, 1986. – С. 149–156.
Комков И. Ф. Методика преподавания иностранных языков. – Минск: Вышэйш. шк., 1979. – 352 с.
Методика навчання іноземних мов у середніх навчальних закладах: Підручник / С. Ю. Ніколаєва, О. Б. Бігіч, Н. О. Бражник та ін. — К.: Ленвіт, 1999. — 320 с.
Петращук О. П., Петренко О. П. Поточний тестовий контроль у навчанні іноземній мові // Іноземні мови. – 1995. – № 3–4. – С. 16–19.
Снегирева Н. С. Тесты по немецкому языку. – М.: Айрис пресс, 2004. – С. 16.