ПОВЕДІНКА СТУДЕНТСЬКОЇ ГРУПИ ЯК ПРЕДМЕТ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОГО АНАЛІЗУ
Abstract
The article investigates the common socio-psychological approaches to studying the behavior of members of student groups, as well as an original methodological basis of such analysis. Particular attention is given to the influence of a student group on its members, and to the phenomenon of conformal behavior. The author analyzes the major social and psychological factors of influence of the group on its members.
References
Перспективы социальной психологии / Пер. с англ. – М.: ЭКСМО-Пресс, 2001. – C. 184.
Почебут Л. Г., Чикер В. А. Организационная социальная психология: Учеб. пособие. – СПб.: Речь, 2000. – С. 56–57.
Хрестоматия по социальной психологии: Учеб. пособие для студ. / Сост. и вступ. очерки Т. Кутасовой. – М.: Междунар. пед. акад.,1994. – С. 110.
Кричевский Р. Л., Дубовская Е. М. Социальная психология малой группы. – М.: Аспект-Пресс, 2001. – С. 207.
Шевандрин Н. И. Социальная психология в образовании. Концептуальные и прикладные основы социальной психологии. – М.: ВЛАДОС,1995. – Ч. 1. – С. 308.
Бэрон Р., Керр Н. , Миллер Н. Социальная психология группы: процессы, решения, действия. – СПб.: Питер, 2003. – С. 156.
Семечкин Н. И. Психология социального влияния. – СПб.: Речь, 2004.;
Чалдини Р. Психология влияния. – СПб.: Питер, 2000.