СУБ’ЄКТИВНІ УЯВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ ПРО ПРОФЕСІЙНУ ПІДГОТОВКУ ТА ПСИХОЛОГІЧНІ УМОВИ І ЧИННИКИ СФОРМОВАНОСТІ ПРОФЕСІЙНО ЗНАЧУЩИХ ЯКОСТЕЙ У МАЙБУТНІХ МЕДИЧНИХ ПСИХОЛОГІВ
Abstract
The article contains theoretical research of specific of forming professionally of meaningful internalss of future medical psychologists in higher educational establishment. The prediction model of professional preparation of future specialists is given. Certainly professionally meaningful internalss of future medical psychologist. On the basis of theoretical analysis position is in-process reasonable that the traditional forms of preparation in higher educational establishment do not provide forming of such important constituent of professional success fully, as a complex of professional internalss, and that is why must be complemented by the newest purposeful educational-educator influences, orientated concretely on forming and development professionally of meaningful internalss.
References
Вітенко І. С. Особливості сучасної психологічної підготовки лікарів в Україні // Актуальні проблеми післядипломної підготовки лікарів: Тези доп. — К. [Б. в.], 1994. — С. 23–24.
Волков В. Т., Стрелис А. К., Караваева Е. В., Тетенев Ф. Ф. Личность пациента и болезнь. — Томск: Сиб. мед. ун-т, 1995. — 328 с.
Вороненко Ю. В., Москаленко В. Ф. Соціальна медицина та організація охорони здоров’я. — Тернопіль: Укрмедкнига, 2000. — 680 с.
Лежепекова Л. Н., Якубов Б. А. Психогигиена и психопрофилактика в работе практического врача. — Л.: Медицина, 1982. — 184 с.
Любан-Плоцца Б. Психосоматичний хворий на прийомі у лікаря. — К.: АДЕФ-Україна. — 1997. — 328 с.
Менделевич В. Д. Клиническая и медицинская психология: Практ. руководство. — М.: МЕДпресс, 2001. — 592 с.
Ташлыков В. А. Психология лечебного процесса. — М.: Медицина, 1984. — 191 с.
Хунданов Л. Л., Батомонцева Т. В., Хунданова Л. Л. Тибетская медицина. — М.: Прометей, 1993. — 288 с.
Яценко Т. С. Психологічні основи групової психокорекції. — К.: Либідь, 1996. — 262 с.