ДО ПИТАННЯ ПРО КОНЦЕПЦІЮ ПРОЗОРОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ ОРГАНІВ ПУБЛІЧНОЇ ВЛАДИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-2224-2019-17-2-97-109

Ключові слова:

концепція прозорості; орган публічної влади; державне правління; функціонування; принцип, громадянське суспільство; система державного управління; конституційне реформування

Анотація

Розкрито наукові підходи до реалізації концепції прозорості у сфері державної політики, коли у глобалізаційному просторі відбуваються процеси посилення ролі та значення інформації як для суспільства загалом, так і в житті кожного громадянина. Зроблено етимологічний аналіз термі- нів “концепція” та “прозорість”. Окреслено понятiйно-категорiйнi питання визначення “концепцiї прозоростi”, основнi механiзми та iнструменти впро- вадження зазначених iдеологiчних орiєнтирiв у дiяльнiсть системи органiв публiчної влади загалом та в окремих сферах життєдiяльностi суспiльства. Досліджено наукові підходи до визначення понять “концепція” та “прозо- рість”, на основі чого надано власне визначення поняття “концепція прозоро- сті”. Здійснено розгляд концептуальних особливостей принципу прозорості державної політики. Виділено основні складові елементи принципу прозо- рості, зокрема, визначено його зміст як взаємодію органів управління з його об’єктами, забезпечення належного зворотного зв’язку у процесі здійснення повноважень з реалізації управлінських функцій. Окреслено роль громад- ськості у забезпеченні прозорості функціонування публічної влади. Зробле- но висновок, що доступ до інформації є передумовою публічного контролю і головним елементом розвитку громадянського суспільства. Досліджено пи- тання зростання уваги центрів громадських ініціатив до питання концепції прозорості державної політики. Наголошено на тому, що розв’язання проблем прозорості усієї системи державного управлiння є одним із ключових напря- мів у процесі подальшого утвердження в Україні демократичних принципів в умовах конституційного реформування, укорінення цивілізованих норм функціонування держави на благо та захист прав людини та громадянина.

Посилання

Задорожній О. Генеза міжнародної правосуб’єктності України: моно- графія / Укр. асоц. міжнар. права, Ін-т міжнар. відносин Київ. нац. ун-ту ім. Тараса Шевченка. — К. : К.І.С., 2014. — 687 с.

De Nes M. (2015), “The ESM and the Principle of Transparency”, Perspectives on Federalism, vol. 7, p. 128–141.

Lodge J. (1994), “Transparency and Democratic Legitimacy”, Journal of Common Market Studies, XXXII (3), — P. 343–368.

Craig P. (2012), EU Administrative Law, Oxford University Press, Oxford, UK.

Santini A. (2004), Il principio di trasparenza nell’ordinamento dell’Unione europea, Giuffrè, Milano, IT.

Головатий С. Верховенство права. Кн. 2-га. Від доктрини до принци- пу / С. Головатий. — К.: Фенікс, 2006. — 759 c.

Чуклинов А. Е. "Прозрачная" госу- дарственная политика: некоторые проблемы теории и практики / А. Е. Чуклинов // Вестн. Рос. ун-та дружбы народов. — 2006. — № 8. — С. 44–50.

Березовська I. А. Концепцiя прозоро- стi в Угодi про асоцiацiю мiж Укра- їною та Європейським Союзом / I. А. Березовська // Право України : Юрид. журн. — 2015. — № 8. — С. 53–64.

Ібрагімова І. М. Прозорість влади. Основи забезпечення інформацій- ної взаємодії державних органів з громадськістю : презентац. схеми / І. М. Ібрагімова. — К. : ПРООН, 2002. — 30 с. 10. Мельниченко В. І. Прозорість і від- критість державного управлін- ня як чинники його стабілізації / В. І. Мельниченко // Вісн. Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — 2003. — № 4. — С. 48– 55.

Мельниченко В. І. Прозорість і від- критість публічного управління як об’єкт законодавчого регулювання / В. І. Мельниченко // Державне управління: теорія і практика. — 2007. — № 1. — [Електронний ре- сурс]. — Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/DUTP/2007-1/txts/07mviozr.htm

Гудима Н. Принципи відкритості і прозорості та їх реалізація у державному управлінні України / Н. Гуди- ма // Вісн. Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — 2005. — № 3. — С. 77–83.

Балкин Дж. Как мас-медиа могут симулировать политическую про- зрачность [Электронный ресурс] / Дж. Балкин. — Режим доступа: http://dialogs.org.ua/crossroad_full.php?m_id=9837

Грицяк І. Основні принципи права Європейського Союзу та їх засто- сування в державному управлінні / І. Грицяк // Вісн. Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — 2004. — № 3. — С. 43–50.

Рижко В. А. Концепція як форма на- укового знання. — К., 1995. — 212 с.

Абеляр П. Логика “для начинаю- щих” / П. Абеляр. Теол. трактаты / Пер. с фр. — М., 1995.

Compact Oxford English Dictionary of Current English [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.askoxford.com/results

Cambridge Advanced Learner's Dictionary [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://dictionary.cambridge.org/results.asp

Великий тлумачний словник сучас- ної української мови / уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел. — К. : [б. в.] ; Ірпінь : Перун, 2005. — 1728 с.

Социология : энциклопедия / сост.: А. А. Грицанов, В. Л. Абушенко, Г. М. Велькин. — Минск : Кн. дом, 2003. — 1312 с.

Галкин Д. Виртуальный дискурс в культуре постмодерна / Д. Гал- кин // Критика и семиотика : сб. науч. тр. — Томск : Изд-во Томск. гос. ун-та, 2000. — Вып. 1–2. — С. 26–34.

Горинг Г. Право Европейского Сою- за / Г. Горинг, О. Витвицкая. — СПб. : Питер, 2005. — 256 с.

Кернз В. Вступ до права Європей- ського Союзу: навч. посіб. : пер. з англ. / В. Кернз. — К. : Знання, КОО, 2002. — 381 с.

Право Європейського Союзу: навч. посіб. / за заг. ред. Р. А. Петрова. — 3-тє вид., змін. і допов. — К.: Істина, 2010. — 376 с.

Задорожній О. Українська револю- ція гідності, агресія РФ і міжнарод- не право: кол. монографія / упоряд. О. Задорожний. — К.: К.І.С., 2014. — 997 с.

Foster N. (2000), ЕС Law, Oxford Univ. Press, Oxford, UK.; Horspool, M. (2006), European Union Law, Oxford Univ. Press, Oxford, UK; Tridimas, T. (1997), The General Principles of EC Law, Oxford Univ. Press, Oxford, UK; Usher, J. F. (1998), General Principles of EC Law, Lonqman, London, UK.

Функціонування Єдиного веб-пор- талу використання публічних кош- тів (Є-Data): навч.-метод. посіб. / В. В. Таран, В. А. Тарнай, В. М. Ма- зярчук, А. Б. Розлуцька; за ред. В. Тарана. — К.: Центр політ. студій та аналітики, 2016. — 40 с.

Рішення Міжнародного наукового конгресу “Інформаційне суспіль- ство в Україні” (29 жовтня 2013 р., м. Київ) [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://congress.ogp.gov.ua/content

Поради для початківців в гро- мадській діяльності / упоряд.: О. Глєбушкіна, Г. Качура. — Херсон: МО “Нова генерація”, 2015. — 144 с.

Офіційний веб-портал ФАТФ: http://www.fatf-gafi.org/publications/?hf=10&b=10&s=desc(fatf_ releasedate)

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-02-27

Як цитувати

Кіфряк, О. (2019). ДО ПИТАННЯ ПРО КОНЦЕПЦІЮ ПРОЗОРОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ ОРГАНІВ ПУБЛІЧНОЇ ВЛАДИ. Публічне урядування, (2 (17), 97-109. https://doi.org/10.32689/2617-2224-2019-17-2-97-109