СТРАТЕГІЇ РЕГУЛЮВАННЯ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИХ ВІДНОСИН У БУДІВНИЦТВІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-2224-2019-17-2-208-218

Ключові слова:

стратегія, концепція регулювання, соціально-економічні відносини, будівництво, будівельна галузь, державне регулювання

Анотація

З’ясовано, що основою методологічного базису державного регулювання соціально-економічних відносин у будь-якій галузі є концеп- ція. Для виокремлення сучасних концепцій та стратегій насамперед ви- значено особливості соціально-економічних відносин у сфері будівництва та недоліки державного регулювання даної сфери. З огляду на розглянуті аспекти виявлено, що останніми роками значного поширення набувають новітні концепції та стратегії державного регулювання соціально-еконо- мічних відносин у будівництві, а саме: неоінституційна концепція; концеп- ція FutureStep; концепція “активізуючої держави”; концепція політичних мереж; мікростратегічна концепція; концепція “управління за результатами”; концепція змін; концепція або стратегія державно-приватного парт- нерства. Кожна з наведених стратегій передбачає забезпечення гнучкого механізму державного регулювання соціально-економічних відносин з по- слідовним удосконаленням його взаємодії з різними сферами державної діяльності. Обґрунтовано, що застосування наведених концепцій та стра- тегій сприяє посиленню впливу на швидкість економічних процесів, підви- щенню ефективності рішень в аспекті державного регулювання будівельної галузі. Зокрема, розглянуті стратегії, поєднуючи різні підходи та інстру- менти, дають можливість ефективно координувати процеси та суб’єкти управління, більше фокусуватись на аспекті стійкого розвитку, ефективно вирішувати нагальні суспільні проблеми, стимулювати істотне підвищення продуктивності праці в галузі, здійснювати ефективне управління в умовах непередбачуваних чинників (наприклад, концепція або стратегія держав- но-приватного партнерства створює можливість зосередитись на плануван- ні та забезпеченні виконання великомасштабних будівельних проектів).

Посилання

Залуніна О. М. Розвиток будівельно- го сектору України за останні роки / О. М. Залуніна // Наук. вісн. Хер- сон. держ. ун-ту. Серія: Економічні науки. — 2014. — Вип. 5. —Ч. 1. — С. 174–177. 2. Шутенко Л. М. Будівельна галузь як об’єкт державного регулюван- ня / Л. М. Шутенко // Синергетич- ні аспекти формування економічних параметрів будівельних структур в умовах ринку : матер. Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. / Хар- ків, обл. держ. адм., Харків, нац. акад. міськ. госп-ва. — Харків : ХНАМГ, 2011. — С. 5–6.

Вінник О. М. Господарське право : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. — 2-ге вид., змін. та допов. /О. М. Вінник. — К. : Правова єдність, 2009. — 766 с.

Мелко В. Л. Теоретичні підходи до державного регулювання галузі бу- дівництва / В. Л. Мелко // Держав- не управління. — 2017. — № 1 (57). — С. 61–68.

Мальковская И. А. Трансформация государства и эволюция публично- го администрирования в условиях глобализации / И. А. Мальковс- кая // Вестник Российского ун-та дружбы народов. Политология. — 2006. — № 8. — С. 27–43.

Шульгіна Л. М. Сучасні концепції стратегічного управління іннова- ційним розвитком підприємства / Л. М. Шульгіна, В. В. Юхименко // Маркетинг і менеджмент іннова- цій. — 2011. — № 3 (2). — С. 79–84.

Гаман-Голутвина О. Меняющаяся роль государства в контексте ре- форм государственного управления: отечественный и зарубежный опыт / О. Гаман-Голутвина // Полис. — 2007. — № 4. — С. 46–58.

Дегтярев А. А. Принятие политиче- ских решений / А. А. Дегтярев. — М. : КДУ, 2004. — 416 с.

Листратов К. Е. Управление по- литическими проектами: теория, методология, реальная политика / К. Е. Листратов // Вестник Моск. ун-та. Политические науки. — 2007. — № 6. — С. 20–30.

Dave Logan, Halee Fischer-Wright. Micro strategies: The key to successful planning in uncertain times [Текст] // Leader to Leader. — 2009. — № 54. — Р. 45–52.

Henry Mintzberg. The Strategy Process / Henry Mintzberg, James Brian Quinn, Sumatra Ghoshal. — 1998, p. 5–13.

Брайловський І. А. PEST-класи- фікація ризиків державно-при- ватного партнерства / І. А. Брай- ловський // Схід : аналітично-інформаційний фаховий наукометрич- ний журн. — 2013. — № 1 (121). — С. 15–19.

Павлюк К. В. Сутність і роль дер- жавно-приватного партнерства в соціально-економічному розвитку держави / К. В. Павлюк, С. М. Пав- люк // Наук. пр. Кіровоградського нац. технічного ун-ту. Економічні науки. — 2010. — Вип. 17. — С. 10–19.

Брайловський І. А. Мета і зміст дер- жавно-приватних партнерств / І. А. Брайловський // Технологиче- ский аудит и резервы производства. — 2014. — № 1 (5). — С. 52–54.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-02-27

Як цитувати

Марушева, О. (2019). СТРАТЕГІЇ РЕГУЛЮВАННЯ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИХ ВІДНОСИН У БУДІВНИЦТВІ. Публічне урядування, (2 (17), 208-218. https://doi.org/10.32689/2617-2224-2019-17-2-208-218