WEBSITE AS A TOOL FOR INTERNET MARKETING COMMUNICATIONS OF AGRICULTURAL HOLDING

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32689/2523-4536/63-6

Keywords:

agricultural holding, agricultural marketing, website, marketing communications, SEO-promotion, usability

Abstract

The aim of the article is to study the website and the features of its optimization as an important tool for communication in the agricultural sector on the example of agricultural HarvEast Holding. The relevance of scientific research is that the website is a key tool of Internet marketing communications in the agricultural sector. Agricultural companies that have their own web resources and promote them on search networks have the opportunity to attract more partners, consumers, increase brand awareness, as well as improve the image and reputation. Therefore, the problem of this study is important to consider. The following research methods were used: induction, deduction, synthesis, tabular modeling, analysis of statistics and secondary information, comparison, website audit, competitor analysis. The article calculates the average and median traffic and visibility of websites in search networks. The article examines the current role of the website as a tool of marketing communications in the agricultural sector. The main principles on which SEO-promotion in the market of agricultural products should be directed are outlined. Identify key differences between the organic promotion of web resources of agricultural enterprises on B2C and B2B. Trends and trends in the promotion of websites in the agricultural sector are analyzed, namely: the focus of content on E-A-T technology, increasing the share of mobile traffic, the uniqueness of user intents, the high cost of attracting consumers through advertising campaigns. The importance of online reputation management technologies in the agricultural sector is proved. Competitive research and usability analysis of HarvEast’s websites according to the proposed approach was conducted. The main metrics (bounce rate, conversion rate, session duration, depth of page views) are highlighted, which should be taken into account when testing resources for behavioral factors. The relationship between visibility, traffic level, usability parameters and conversion of agroholding websites has been established. The practical value of the study in this article is a number of recommendations for usability to optimize the web pages of the agricultural HarvEast Holding.

References

Вебсайт для аналітики бізнесу та трафіку SimilarWeb. URL: https://www.similarweb.com/ (дата звернення: 15.12.2021).

Вороненко І.В., Костенко С.О. Показники функціонування вебсайтів аграрних компаній як складова цифровізації економіки. Агросвіт. 2019. № 10. С. 53–60. URL: http://www.agrosvit.info/?op=1&z=2888&i=7 (дата звернення: 10.12.2021).

Здорык А. Алгоритм EAT – за квалифицированный контент. Что это значит для SEO. Netpeak Journal. 31.08.2021. URL: https://netpeak.net/ru/blog/algoritm-eat-za-kvalifitsirovannyy-kontent-chto-eto-znachit-dlya-seo/ (дата звернення: 12.12.2021).

Кравченко А.І., Кудінова М.М. Можливості розвитку Інтернет-маркетингу в Україні. Напрями розвитку маркетингу в аграрному секторі економіки України : науково-практична студентська конференція, м. Київ, 17.04.2018. С. 39. URL: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://nubip.edu.ua/sites/default/files/u194/zbirnik_tez_marketing_17_04_2018.pdf&ved=2ahUKEwj1-7ulj9_0AhVsl4sKHWpCAFYQFnoECA0QAQ&usg=AOvVaw2cFOTDSY3H6DG4Fdx891SG (дата звернення: 10.12.2021).

Мороз С.І., Шрамко І.І. Використання інформаційних технологій в аграрному маркетингу. Вісник Дніпровського державного аграрно-економічного університету. Дніпро, 2017. С. 119. URL: http://ojs.dsau.dp.ua/index.php/vestnik/article/view/865/827 (дата звернення: 09.12.2021).

Офіційний вебсайт агрохолдингу HarvEast. URL: https://harveast.com/ (дата звернення: 13.12.2021).

Пустовалова З. Продвижение аграрного бизнеса. LivePage Блог. 18.05.2021. URL: https://livepage.pro/blog/prodvizhenie-agrarnogo-biznesa.html (дата звернення: 14.12.2021).

Розробка і просування сайтів для агрокомпаній. Справа Блог. 2021. URL: https://sprava.ua/services/sprava-AGRO (дата звернення: 13.12.2021).

Сервіс для аналізу трафіку PR-CY. URL: https://pr-cy.ru/ (дата звернення: 14.12.2021).

Сервіс для перевірки оптимізації вебсайту під мобільні пристрої. URL: https://search.google.com/test/mobile-friendly?hl=ru (дата звернення:14.12.2021).

Сервіс для перевірки швидкості завантаження сайту Page Speed Insights. URL: https://pagespeed.web.dev/?utm_source=psi&utm_medium=redirect&hl=uk (дата звернення: 14.12.2021).

ТОП 5 SEO-трендів у 2021 від Справа. Справа Блог. 11.12.2020. URL: https://sprava.ua/blog/top-5-seo-trendov-v-2021 (дата звернення: 11.12.2021).

Чорний А. Юзабіліті-аудит сайту або Інтернет-магазину. Plerdy Блог. 08.09.2021. URL: https://www.plerdy.com/ua/blog/usability-audit-for-website/ (дата звернення: 13.10.2021).

Что такое юзабилити сайта: руководство. ГлоссарийSendPulse. URL: https://sendpulse.com/ru/support/glossary/usability (дата звернення: 12.12.2021).

Dean B. A Complete B2B SEO Strategyfor 2021. Backlinko Blog. November 04, 2021. URL: https://backlinko.com/seo-for-b2b (дата звернення: 14.12.2021).

Jeff V. IncreaseYourOrganicTraffic. Agriculture SEO. WebCitz. USA, 2021. URL: https://www.webcitz.com/agriculture-seo.html (дата звернення: 15.12.2021).

SEO у цифрах: актуальна статистика, яку корисно знати в 2021 році. WEB DEV & SEO Blog. 2021. URL: https://webdevandseo.com.ua/seo-in-2021-year/ (дата звернення: 10.12.2021).

Similar Web (2021) Veb-sait dlia analityky biznesu ta trafiku Similar Web [Website for business and traffic analytics Similar Web]. Available at: https://www.similarweb.com/ (accessed 15 December 2021).

Voronenko I.V., Kostenko S. O. (2019) Pokaznyky funktsionuvannia veb-saitiv ahrarnykh kompanii yak skladova tsyfrovizatsii ekonomiky [Indicators of functioning of websites of agricultural companies as a component of digitalization of the economy]. Ahrosvit (electronic journal), no. 10, pp. 53–60. Available at: http://www.agrosvit.info/?op=1&z=2888&i=7 (accessed 10 December 2021).

Zdoryk. A. (2021) Alhorytm EAT – za kvalyfytsyrovannыy kontent. Chto эto znachyt dlya SEO [Algorithm EAT - for qualified content. What does this mean for SEO]. Netpeak Journal, 31.08.2021. Available at: https://netpeak.net/ru/blog/algoritm-eat-za-kvalifitsirovannyy-kontent-chto-eto-znachit-dlya-seo/ (accessed 12 December 2021).

Kravchenko A.I., Kudinova M.M. (2018) Mozhlyvosti rozvytku internet-marketynhu v Ukraini [Mozhlivosti devel¬opment of Internet marketing in Ukraine]. Proceedings of Napriamy rozvytku marketynhu v ahrarnomu sektori ekonomiky Ukrainy: naukovo-praktychna studentska konferentsiia (Ukraine, Kiev, April 17, 2018). Ukraine: NUBiP, p. 39. Available at: https://nubip.edu.ua/sites/default/files/u194/zbirnik_tez_marketing_17_04_2018.pdf (accessed 10 December 2021).

Moroz S.I., Shramko I.І. (2017) Vykorystannia informatsiinykh tekhnolohii v ahrarnomu marketynhu [Victory of information technologies in agricultural marketing]. Visnyk Dniprovskoho Derzhavnoho ahrarno-ekonomichnoho universytetu (electronic journal), Dnipro, 2017, p. 119. Available at: http://ojs.dsau.dp.ua/index.php/vestnik/article/view/865/827 (accessed 09 December 2021).

HarvEast (2021) Ofitsiinyi veb-sait ahrokholdynhu HarvEast [Official website of the agricultural holding Har¬vEast]. Available at: https://harveast.com/ (accessed 12 December 2021).

Pustovalova Z. (2021) Prodvyzhenye ahrarnoho byznesa [Promotion of agricultural business]. Live Page Bloh, April 18, 2021. Available at: https://livepage.pro/blog/prodvizhenie-agrarnogo-biznesa.html (accessed 14 December 2021).

Sprava (2021) Rozrobka i prosuvannia saitiv dlia ahrokompanii [Development and provision of sites for agricul¬tural companies]. Sprava Bloh. Available at: https://sprava.ua/services/sprava-AGRO (accessed 13 December 2021).

PR-CY (2021 Servis dlia analizu trafiku PR-CY [Service for traffic analysis PR-CY]. Available at: https://pr-cy.ru (accessed 14 December 2021).

Seaech Console (2021) Servis dlia perevirky optymizatsiia veb-saitu pid mobilni prystroi [Service for checking the optimization of the website for mobile devices]. Available at: https://search.google.com/test/mobile-friendly?hl=ru (accessed 14 December 2021).

Page Speed Insights (2021) Servis dlia perevirky shvydkosti zavantazhennia saitu Page Speed Insights [Ser¬vice for checking the download speed of the Page Speed Insights site]. Available at: https://pagespeed.web.dev/?utm_ source=psi&utm_medium=redirect&hl=uk (accessed 14 December 2021).

Sprava (2020) TOP 5 SEO-trendiv u 2021 vid Sprava [TOP 5 SEO-trends in 2021 from Sprava]. Sprava Blogh, December 11, 2020. Available at: https://sprava.ua/blog/top-5-seo-trendov-v-2021 (accessed 11 December 2021).

Chornyi A. (2021) Yuzabiliti audyt saitu abo internet-mahazynu [Usability audit site or online store]. Plerdy Blogh. Lviv, September, 08, 2021 Available at: https://www.plerdy.com/ua/blog/usability-audit-for-website/ (accessed 13 December 2021).

Send Pulse (2021) Chto takoe yuzabylyty sayta: rukovodstvo [What is site usability: a guide]. Hlossaryy Send Pulse. Available at: https://sendpulse.com/ru/support/glossary/usability (accessed 12 December 2021).

Dean B. A (2021) Complete B2B SEO Strategy for 2021. Backlinko Blog, November 04, 2021. Available at: https://backlinko.com/seo-for-b2b (accessed 14 December 2021).

Jeff V. (2021) Increase Your Organic Traffic. Agriculture SEO. WebCitz. USA, 2021. Available at: https://www.webcitz.com/agriculture-seo.html (accessed 15 December 2021).

WEB DEV & SEO (2021) SEO v tsyfrakh: aktualna statystyka, yaku korysno znaty v 2021 rotsi [SEO in numbers: current statistics that are useful to know in 2021]. WEB DEV & SEO Blogh, Available at: https://webdevandseo.com.ua/seo-in-2021-year (accessed 10 December 2021).

Published

2021-12-29