MONITORING OF FACTORS INFLUENCING THE QUALITY OF THE TOURIST PRODUCT

Authors

  • M. M. Kryvoberets Interregional Academy of Personnel Management

Abstract

Analyzed scientific achievements and the quality are the factors that determine the level of product quality. Courtesy list of issues that affect the quality of the products, including product three levels, namely the formation, development and work on the image. Since the quality of services depends on many subjective factors that influence to prevent the above factors on the level of excellence of the tourist product to build its management system quality.

References

Жукова М. А. Менеджмент в туристском бизнесе: учеб. пособие. 2-е изд., стер. Москва: КНОРУС, 2006. 192 с.

Зорин И. В., Каверина Т. П., Квартальнов В. А. Туризм как вид деятельности. Москва: Финансы и статистика, 2005. 288 с.

Котлер Ф., Боуэн Дж., Мейкенз Дж. Маркетинг. Гостеприимство и туризм: учеб. Для вузов / пер. с англ.; под ред. Р. Б. Ноздревой. Москва: Юнити, 2003. 787 с.

Лук’янець Т. І. Рекламний менеджмент. Київ: КНЕУ, 2007. 41 с.

Маркетинг туризму: у 2 ч. / Г. Б. Мунін, З. І. Тимошенко, Є. В. Самарцев, А. О. Змійов. Київ: Європейський ун-т, 2005. І ч. 324 с., ІІ ч. 426 с.

Майдебура Е. В. Маркетинг услуг. Киев: ВИРА-Р, 2001. 574 с.

Окрепилов В. В. Управление качеством: учеб. для вузов / 2-е изд., доп. и перераб. Москва: ОАО Экономика, 2002. 639 с.

Палеха О. Ю. Підвищення результативності діяльності туристичних компаній шляхом управління якістю інформаційного забезпечення споживача // Економіка і управління. 2010. № 2 (46). С. 70–77.

Парсяк В. Н. Маркетинг: від теорії до практики [навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл.]. Київ: Наук. думка, 2007. 256 с.

Шульгіна Л. М. Маркетингова теорія продажу туристичного продукту // Проблеми науки. 2005. № 4. С. 33–39.

Published

2017-05-18