УКРАЇНСЬКА ТА АНГЛІЙСЬКА В ІНТЕРНЕТІ: РОЛЬ СОЦІАЛЬНИХ МЕДІА В РОЗВИТКУ МОВ
DOI:
https://doi.org/10.32689/maup.philol.2025.1.12Ключові слова:
соціальні медіа, інтернет-ресурси, навчальний процес, медіаграмотність, канали комунікаціїАнотація
У дослідженні розглядається роль соціальних медіа в процесі вивчення англійської мови та міжнародної комунікації. Наголошується, що в екстремальних умовах соціальні медіа дозволяють користувачам встановлювати контакти, спілкуватися між собою, ділитися новинами, фото, аудіо- й відеоконтентом, досвідом, корисними посиланнями, висловлювати власну думку як українською так і англійською мовами. Це безумовно розширює сферу обміну інформацією, розвиває мовний контент. Найстабільнішими сервісами залишаються «Ютуб», «Телеграм», «Фейсбук». Соціальні медіа стали найактивнішими мережами в контексті спеціальних політик у відповідь на ескалацію війни в Україні. Там були створені додаткові можливості для захисту персональних даних українців, посилився моніторинг контенту, збільшилася команда носіїв української мови, було заборонено поширення політичної реклами. Міжнародна комунікація та навчальні ресурси подаються через хронологічність стрічки, простоту інтерфейсу, активний перехід у мережу державної комунікації, наявність багатофункціональних чат-ботів, швидкість комунікації тощо. Багатовекторна міжнародна комунікація у соціальних медіа сприяє розвитку якості та популярності України, а також використання загальновідомих інструментів для її представлення сприяє впізнаваності та закріпленню потенціалу українців на світовій арені. Що більше українців висловлюють національні проблеми через соціальні мережі, то більше представників інших країн може зацікавитися українською культурою, політичною ситуацією в Україні та українським статусом на політичній та дипломатичній мапах світу.Такі кроки, у свою чергу, сприятимуть розповсюдженню інформації та закріпленню українців як нації на цих мапах. Це одна з запорук взаємної уваги та поваги між представниками різних країн. Можна також зазначити, що активна міжнародна взаємодія та обмін елементами соціальної комунікації між різними державами сприяє підвищенню довіри та підтримки серед населення у світі. Також стверджується, що мовні трансформації полегшують взаємодію користувачів, роблячи спілкування більш швидким і доступним. З іншого. У соціальних медіа змінюються традиційні норми мови. Користувачі повинні зберігати баланс між інноваціями та дотриманням класичних мовних норм, особливо в офіційному і професійному контекстах.Тому аналіз впливу цифрових платформ в україномовній та англомовній комунікації є важливим фактором становлення нових мовних систем.
Посилання
Бориско Н. Ф. Теоретичні основи створення навчально-методичних комплексів для мовної міжкультурної підготовки вчителів іноземних мов (на матеріалі інтенсивного навчання німецької мови) : дис.... докт. педагог. наук: 13.00.02 / Київський державний лінгвістичний університет. Київ, 2000. 508 с.
Білоус О. Україна в умовах глобалізації. Часопис картографії. 2009. № 14. С. 60–63.
Кузнецова Т. Ф. Використання мультимедійних презентацій та відеоматеріалів на уроках у початкових класах. Таврійський вісник освіти. 2013. № 1. С. 176–181.
Кавєріна А. С. Соціальні медіа в Україні: основні напрями досліджень. Вісник національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». Політологія. Соціологія. Право : зб. наук. пр. Київ: ІВЦ «Полі- техніка». 2014. № 2 (22). С. 69–73.
Остапчук С. С., Закомолдіна А. Є. Роль соціальних мереж у сучасному медіапросторі. Матеріали Х конгресу «Авіація в XXI столітті» – «Безпека в авіації та космічні технології». Київ: Національний авіаційний університет, 2022. С. 148–150.
Рудик М. Вплив соціальних медіа на форму- вання громадської думки. Вісник Львівського університету. Серія Журналістика. 2020. Вип. 48. С. 198–206.
Тишкова О. Соціальні мережі як виклик сучасності в освітньому середовищі. Вісник Інституту розвитку дитини. Серія: Філософія, педагогіка, психологія. 2014. Вип. 34. С. 63–72.
Чорна В. Д., Алєксєєнко І. В. Інформаційні права людини в Україні: проблематика правового визначення. Соціальна і цифрова трансформація: теоретичні та практичні проблеми правового регулювання : матеріали Всеукр. наук-практ. конф. (м. Київ, 2 грудня 2021 р.). Київ-Одеса : Фенікс, 2021. С. 210–214.
Bergmann J., Sams A. Flipped learning: Gate- way to student engagement. International Society for Technology in Education, 2014. 169 p.
Kawate S., Patil K. Analysis of foul language usage in social media text conversation. International Journal of Social Media and Interactive Learning Environments. 2017. № 5 (3). P. 227–251.